spekerök skrev:
Fick ett problem löst för några veckor sedan, har stört mig på att jag inte får upp systembolagets plaspåse utan att fukta fingret med tungan, vill helst inte det eftersom man jobbar som rörmokare. Så en kassörska visade mig, hon sa "du rycker lite i bägge handtagen utåt/från varandra, så öppnar den sig i mitten som en fiskmunn". Efter detta så öppnar jag diverse plastpåsar med glädje och självsäkerhet:).

mvh
Stod senast i förrgår och svor på ica för att jag inte kunde öppna kasshe***tet...

Krilleman
Larsa skrev:
Inuiter? ;-)
Det heter faktiskt eskimå. Eller hur var det nu med pippis pappa som var... Eller Tintin i...

Jag minns i alla fall vad det stod i mina böcker när jag var liten... Varför ska det ha ändrats nu? :x

Krilleman
spekerök skrev:
Fick ett problem löst för några veckor sedan, har stört mig på att jag inte får upp systembolagets plaspåse utan att fukta fingret med tungan, vill helst inte det eftersom man jobbar som rörmokare. Så en kassörska visade mig, hon sa "du rycker lite i bägge handtagen utåt/från varandra, så öppnar den sig i mitten som en fiskmunn". Efter detta så öppnar jag diverse plastpåsar med glädje och självsäkerhet:).

mvh
Dom sista gångerna jag varit på "gröna skylten" har alltid personalen i kassan öppnat påsen åt mig. Alltså bara dragit isär kanterna och fyllt påsen med luft.

Har funderat lite på det med aldrig tagit det på allvar. Men det gör dom alltid nu... Varför? Vad har jag missat?

spekerök skrev:
Har stört mig på att jag inte får upp systembolagets plaspåse utan att fukta fingret med tungan, vill helst inte det eftersom man jobbar som rörmokare.
Och varför känner jag igen mig med detta? :wow:

Jag har också funderat varför de börjat öppna påsarna?

J
Även Personalen på Coop har blivit tillsagda att dom ska öppna alla påsar åt kunderna.
(Iaf där jag handlar)
Är det nåt speciellt när flera butiker plötsligt börjar med "påsöppning"?

Det ökar nog flödet genom kassan om kunderna inte står och fumlar med påsarna.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
spekerök skrev:

mvh
Såna påsar kan jag få upp ibland men har du även klurat ut hur man ska öppna vanliga 2-liters fryspåsar?
Jag brukar få slänga 2 tredjedelar på morgnarna när jag är trött och ska ha dit jobbemackorna i såna.

Blindnit skrev:
Såna påsar kan jag få upp ibland men har du även klurat ut hur man ska öppna vanliga 2-liters fryspåsar?
Jag brukar få slänga 2 tredjedelar på morgnarna när jag är trött och ska ha dit jobbemackorna i såna.
Andas på fingrarna så att de blir lite fuktiga och gnugga påsen mellan fingrarna.
Funkar för mig.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Gnugga påsen mellan handflatorna fungerar oxå. :cool:

Blindnit skrev:
Köp en sådan här istället så slipper du problemet med påsar...
http://www.fix-universal.com/wrapmaster-1500-vit/96-0
white-closed.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

spekerök skrev:

mvh
Var just på bolaget och ryckte i påsen. Funkade ju klockrent!

Nästan så man blir lite sugen på att gå till bolaget bara för att få rycka i påsarna :D

• Gilla
myran_64
  • Laddar…
Zixten skrev:
Köp en sådan här istället så slipper du problemet med påsar...
[länk]
Gladpack är ju ännu värre än plastpåsar?
Nu har jag inte testat en sån där hitechpryl så möjligt jag hade ändrat åsikt om jag gjort det.

Blindnit skrev:
Nästan så man blir lite sugen på att gå till bolaget bara för att få rycka i påsarna :D
Som bonus får du kanske med dig något gott för kvällen! ;)

Lättare att gå ner i källaren och leta efter nåt från .de ;)

• Gilla
raveper
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.