201 läst · 8 svar
201 läst
8 svar
Dela rummet vid flytspackling?
Jag ska flytspackla ca 13 kvadrat och eftersom det är första gången så tänkte jag dela rummet i två med en avstängningslist. Flyta ena delen och sen direkt flyta nästa del. Går det bra eller är det dumt? Listen kommer lämnas kvar men kapas när golvet är klart. Ovanpå kommer jag lägga vinylklick sedan.
Kan man göra på det viset eller måste det stelna innan man börjar med nästa del? Jag vill göra bort allt på samma dag så måste man vänta får det bli flytning av hela rummet direkt. Tänker att man slipper känna onödig stress om man delar upp rummet
Kan man göra på det viset eller måste det stelna innan man börjar med nästa del? Jag vill göra bort allt på samma dag så måste man vänta får det bli flytning av hela rummet direkt. Tänker att man slipper känna onödig stress om man delar upp rummet
Alla är vi nybörjare någon gång. Det är nog ingen fara. I absolut värsta fall är det bara att knacka loss, flytspackel är ganska lätt att få bort de första timmarna. Glöm inte primern innan.D Dannefille skrev:
Förbered dig noga mät upp vatten så att du har färdigt till alla säckar alternativt ha en stor behållare med vatten och ett mått som du snabbt kan fylla. Öppna de flesta säckarna lämna någon stängd om den inte behövs. Sedan blandar du gärna i tunna två säckar åt gången om du har riktig visp.
Tack för tips! Det där med att öppna säckar i förväg hade jag inte tänkt påMarcus0321 skrev:
Klicka här för att svara