På konsumentens sida
· 3 111 inlägg
Nina Lovén hade funderat på bergvärme jättelänge. Men eftersom elpannan fungerade tog det ändå några år innan hon och maken äntligen slog till.
– Det här skulle vi ha gjort mycket tidigare. Vi sparar 60-70 procent av vår elförbrukning, berättar hon.
Du kan läsa artikeln här: De sparar 60-70 procent av sin energiförbrukning
– Det här skulle vi ha gjort mycket tidigare. Vi sparar 60-70 procent av vår elförbrukning, berättar hon.
Du kan läsa artikeln här: De sparar 60-70 procent av sin energiförbrukning
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 880 inlägg
Jag blev dock mest nyfiken på vad de hade för elpanna som lät så mycket?
Absolut. Men hade hon bytt i år hade installationen varit 30-40k dyrare.
Svårt att avgöra om borrhålet är klent, vi vet inte vad huset har för värmebehov (byggt 1999 så antagligen bättre isolerat än en tegelkåk från 60-talet), typ av ventilation, var i landet huset ligger.
Om de tagit in en seriös firma så har de fått beräkning hur djupt hål som behövs.
Svårt att avgöra om borrhålet är klent, vi vet inte vad huset har för värmebehov (byggt 1999 så antagligen bättre isolerat än en tegelkåk från 60-talet), typ av ventilation, var i landet huset ligger.
Om de tagit in en seriös firma så har de fått beräkning hur djupt hål som behövs.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 880 inlägg
Nu har jag nog missat något, varför är borrhålet klent?Excel skrev:
De ligger på lägre förbrukning i december än vad jag har på sommaren (iofs med två tonåringar hemma), så klent kan det inte vara...