ådal ådal skrev:
Funkar den bra? Har funderingar på samma :)
Min har fått jobba rätt hårt de senaste två åren och jag är väldigt nöjd med maskinen. Enda problemet jag har är att de nya nätslippapperen sitter väldigt dåligt trots att jag använder det där mellanlägget som ska göra att det fäster.

• Gilla
JuggeH
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Funkar den bra? Har funderingar på samma :)
Har tyvärr bara hunnit packa upp den, oljar in stol nr2 men hoppas komma igång och slipa ett av borden för att prova nya leksaken :D

Det skall väl vara efterföljaren till gex 125-150 ave, men utan möjlighet att byta platta, det var ett av köpargumenten för mig, eftersom den verkar omåttligt populär.
Tror den finns i staterna under betäckningen bosch gex34-6n om du vill kolla recensioner på youtube

Har ju dock gamla artrosmaskinen om jag behöver en lite mindre slip (men svårt att tro det).

70x400mm flexibel slipkloss. Det finns billackering i min framtid.
941FD3BABE00FD4DD7D4D84E952A3FFB3D3E56C0

• Gilla
  • Haha
vanpire och 4 till
  • Laddar…
ullberg
Är ”nya” högtryckstvätten så stark att färgen lossnar från bilarna? ;)

För att inte göra det helt OT - själv har jag beställt, men inte ännu fått, ett set med justermejslar till småmaskinsförgasare - nästa 100 på att jag redan har ett set men kan inte för mitt liv komma på var jag lagt det - var ändå tvungen att beställa ny primer-blåsa till landställets röjsåg då det verkar varit en mus framme…

Bara vanlig rostsvetsning...

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
Här kom mitt paket
/B
Ett kit med bits och hylsor för skruvdragare i en öppen förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
engs
F F_man skrev:
670kr på Amazon

Hade lätt köpt liknande om det inte vore för att andra familjemedlemmar lånar grejer i garaget och lägger överallt efter att ha misshandlat dom :)
623,26 just nu.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
engs engs skrev:
623,26 just nu.
och orkar man hålla sig kan det vara 20% på just sånna här guldkorn i samband med svartfredag eller amazondagarna

U
Blev en pistol i 30års present från svärföräldrarna
Orange spikpistol i väska med gaspatroner, batterier och laddare, på grå matta.
Skapa konto

• Gilla
Mrgerbik och 11 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Min har fått jobba rätt hårt de senaste två åren och jag är väldigt nöjd med maskinen. Enda problemet jag har är att de nya nätslippapperen sitter väldigt dåligt trots att jag använder det där mellanlägget som ska göra att det fäster.
Det finns olika mellanlägg, det jag köpte först fäste dåligt men den andra sorten fungerade bättre. Minns tyvärr inga beteckningar men vill minnas de var Mirka :thinking:

nanowire nanowire skrev:
Det finns olika mellanlägg, det jag köpte först fäste dåligt men den andra sorten fungerade bättre. Minns tyvärr inga beteckningar men vill minnas de var Mirka :thinking:
Finns i lager hos Bauhaus som jag passerar snart. Tackar!

nanowire nanowire skrev:
Kanske får skicka tillbaka de bosch jag nyss beställde då. Haft dom innan och tycker också de fäster lite dåligt och håller inte speciellt länge.

@Hep återkom gärna om du köper mirkas och om du upplever någon skillnad!

• Gilla
Hep
  • Laddar…
K
Vet inte om det helt svarar på frågan men jag har en Mirka Deros och Mirkas mellanlägg (pad saver). Nätpapprena sitter superbra (testat Abranet och 3Ms Xtract)

• Gilla
Svante Svenson och 2 till
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Här kom mitt paket
/B
[bild]
Det enda som är bra med den korta bitshållarskruvmejseln eller vad den nu kallas är att man kan såga bort plasten med en bågfil så får man en till bitshållare.

Efter lite snabb koll så har de här lite mer klös än de från Bosch. Om det är någon praktisk skillnad är svårt att avgöra då de här mellanplattorna är förbrukningsvaror och den som sitter på nu har varit med ett tag. Eftersom skillnaden i pris bara är någon tia, och nanowire är en pålitlig gubbe, så köper jag nog på mig några till av den här sorten och ser till att ha hemma i reserv.

Pad saver för slipmaskin, skyddar mot slitage, obruten förpackning, slipplattor i bakgrunden, arbetsmiljö, verkstadsbord.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.