Tokslut Tokslut skrev:
aah, var för snabb.. Men dagens deal kan väl knappast vara 3ggr. så dyrt som "standardpris" kan man ju tycka?
På sidor som CDON? Wouldn't count on it..
 
  • Haha
  • Älska
maglin och 3 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Wow
Jensa86 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Cdon säljer ingenting nu för tiden, utan är bara en portal för diverse andra säljare. Kollar man på Computersalg som är den som säljer via Cdon så är de nästan gratis - 80: för ett 12-pack! Det kanske är fel pris på sidan, men det är väl bara att prova att beställa?

[länk]

[bild]
Fuck, då va ju mina "stödgodsinköp" dyra ju :( ;)
 
useless useless skrev:
Cdon säljer ingenting nu för tiden, utan är bara en portal för diverse andra säljare. Kollar man på Computersalg som är den som säljer via Cdon så är de nästan gratis - 80: för ett 12-pack! Det kanske är fel pris på sidan, men det är väl bara att prova att beställa?

[länk]

[bild]
Ja det var ett bra pris. Men verkar ju onekligen fel pris då ordinarie pris verkar vara 89 kr överallt annars där jag ser.... Per par...

Men nu är vi ivägsvävande. Jag vidmakthåller mitt uttalande om att 12 pack för 200 på tradera känns som stöldgods :)

(På de andra storlekarna verkar det vara 650 kr för 12pack på Compusalg)
 
Jag kommer sälja nio av de tio 12-pack jag beställde på Computersalg för 200:- på Tradera...
 
  • Haha
  • Gilla
Handhyveln och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det kanske är fel pris på sidan, men det är väl bara att prova att beställa?
Provat direkt från ComputerSalg (ej på något sätt via CDON):
Det är en skärmdump av en faktura för ett par MaxiFlex Elite-handskar, totalt pris 139 SEK, inklusive moms och frakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi får väl se vem som lurar vem. I mailet som kom skriver de dock:

Text på svenska som informerar om att en beställning inte är bindande förrän en orderbekräftelse skickas, även fungerar som kvitto.

Återstår att se vad som händer. Återkommer.
 
Redigerat:
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Cdon säljer ingenting nu för tiden, utan är bara en portal för diverse andra säljare. Kollar man på Computersalg som är den som säljer via Cdon så är de nästan gratis - 80: för ett 12-pack! Det kanske är fel pris på sidan, men det är väl bara att prova att beställa?

[länk]

[bild]
När det gäller verktyg stämmer det att CDON är en portal, men det är inget nytt då de aldrig sålt verktyg annat än åt andra företag. De har inte slutat sälja sina egna prylar, utan breddat sitt utbud genom att vara en marknadsplats. ungefär som Amazon, Adlibris och rätt många andra. En mindre del av det som de säljer åt andra, hanterar de även fysiskt. Igen precis som Amazon och Adlibris. Nu har jag inte de senaste siffrorna, men om jag minns rätt så skeppar de några tusen paket om dagen med helt egna prylar.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Återstår att se vad som händer. Återkommer.
Nu kom en uppdatering med leveransuppskattning på mailen. Är dock inte säker på att det är detta som de avser med en "bindande orderbekräftelse". Pengarna är dock reserverade på kortet.

Text på svenska om leveransberäkning och hanteringstider för en beställning.
 
Hep Hep skrev:
När det gäller verktyg stämmer det att CDON är en portal, men det är inget nytt då de aldrig sålt verktyg annat än åt andra företag. De har inte slutat sälja sina egna prylar, utan breddat sitt utbud genom att vara en marknadsplats. ungefär som Amazon, Adlibris och rätt många andra. En mindre del av det som de säljer åt andra, hanterar de även fysiskt. Igen precis som Amazon och Adlibris. Nu har jag inte de senaste siffrorna, men om jag minns rätt så skeppar de några tusen paket om dagen med helt egna prylar.
Största skillnaden jag har märkt sen "den gamla goda tiden" då Cdon bara sålde sina egna prylar är att kundtjänsten är totalt värdelös. Därför undviker jag aktivt alla relationer med det företaget.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
boschkenta
Stöld är väl de som tar hutlösa summor för dessa handskar. Jag brukar köpa 12-pack för 170+moms hos en proffsbygghandel, och då har jag inte ens bra avtal :sweat:
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Jag brukar köpa 12-pack för 170+moms hos en proffsbygghandel
Men kan 139 kronor inklusive moms och frakt vara rimligt? Frakten står för övrigt för närmare hälften av totalkostnaden.
 
Ser nu att de jag länkade till heter "Elite", inte "Ultimate". Men fortfarande är det ju så att ett par i storlek 9 kostar lika mycket som ett 12-pack i storlek 10, så det är väl ett fynd oavsett. Under förutsättning att ordern går igenom såklart...


Ett par svarta och lila arbetsvantar, artikelnr och pris visas, "Finns i lager"-märkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
boschkenta
Alfredo Alfredo skrev:
Men kan 139 kronor inklusive moms och frakt vara rimligt? Frakten står för övrigt för närmare hälften av totalkostnaden.
Låter för bra för att vara sant men det återstår väl att se :)
 
Har tittat efter en maskin länge. Började med T-4. Missade kampanjen med livstids(?) sten som kördes i höstas. Inväntade om det skulle komma något bra till 50-årsjubileet i år och när T-8 black kom så var jag tveksam.. Ser ju trevlig ut, men dyr och väl kanske inte värd pengarna. Men nu har jag en maskin som har garanti resten av mitt liv och mer därtill.

Ska bara rensa på arbetsbänken så jag kan packa upp den och köra lite.

Överfylld plastlåda ovanpå Tormek T-8 slipmaskinens kartong i ett stökigt hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
K_arlstrom och 17 till
  • Laddar…
En ”ny” ”snöskyffel” till kommande vinter :cool: Gul hjullastare, Lundberg 342, med skopa, utomhus, grusig mark, delvis soligt, diverse föremål i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Patrik440 och 34 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.