Frustrator Frustrator skrev:
Fast ändå lättare än en gjutjärnspjäs ;)
Mycket. Dock märkligt att dom inte gjort hjul så man iaf kan dra den lite fint när benen är ihopfällda.
 
Shims, lite väl mycket men typ så bra pris man kunde inte riktigt säga nej. Tror jag får börja sälja.

9cJecYG.png
 
  • Gilla
  • Wow
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Shims, lite väl mycket men typ så bra pris man kunde inte riktigt säga nej. Tror jag får börja sälja.

[bild]
Det är nog klokt, behåller du alla själv får du shimas :seenoevil:
 
  • Haha
  • Gilla
Jowl och 9 till
  • Laddar…
Vi har hittat göteborgaren i tråden :D
 
  • Gilla
  • Haha
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Får lägga in några bilder på mina blocket fynd. Begagnad bandslipmaskin mot röd vägg, visar arbetsbord och slipband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldre kombinerad snickerimaskin märkt "Jonsereds" uppställd på en pall i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Begagnad vedkap i ett verkstadsutrymme, ett Blocket-fynd, med metallrör och röd bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BlueX och 15 till
  • Laddar…
hoffret hoffret skrev:
Inget inköp, men väl ett fynd på återvinningen.. låg slängd i skrotcontainern, en snabb blick över axeln, ingen personal på plats, bara att dra upp!
Blir ett bra komplement till den längre modellen jag redan har!
[bild]
Wow! Vilket kap (fniss)
Själv tog jag rätt på en fullt fungerande betongblandare på återvinningen en gång.
Förvisso såg den ut som den legat på en sjöbotten i tjugo år, vilket den troligen också gjort, men den fungerade prima.
 
LoweW
Detta är ett av dom dyrare och tråkigare verktygen jag köpt, men dom kommer att användas flitigt dom kommande åren!

Nu ska jag bara fixa en schysst förvaring också :thinking:
 
  • Nya verktyg från REMS, bland annat pressverktyg och pressbackar, upplagda på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verktygslåda med flensverktyg och skiftnyckel, redo för framtida byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BlueX och 11 till
  • Laddar…
Gör man sig av med gammalt får man också köpa nytt. Det är sen gammalt.

Elektriska verktyg på arbetsbänk: Festool såg och skena, Makita borr, skruvdragare och kapspruta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Makita DTD153 är nu ersatt av DTD171
Makita DTM51 är nu ersatt av DTM52
Makita DCG180 har fått ersätta en värdelös gammal manuell historia.

Festool HKC 55 + FSK 250 har fått ersätta:
Makita DHS680, Bosch GCM 8 SJL och GTA 3800.

HKC:n kommer få komplettera GCM 12 GDL som är stationär i den platsbyggda sågbänken.
 
  • Gilla
  • Älska
BlueX och 10 till
  • Laddar…
Jonas Persson
LoweW LoweW skrev:
Detta är ett av dom dyrare och tråkigare verktygen jag köpt, men dom kommer att användas flitigt dom kommande åren!

Nu ska jag bara fixa en schysst förvaring också :thinking:
Vet hur det känns - löjligt dyrt är det.

Gjorde en egen insats.
Verktygssats för rörpressning inklusive pressverktyg, pressbackar och laddare i ett tillpassat skumfodral.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BlueX och 6 till
  • Laddar…
LoweW
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Vet hur det känns - löjligt dyrt är det.

Gjorde en egen insats.
[bild]
Snyggt! Har beställt liknande skum till min Makpac.
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Har ni nån bra länk till nått liknande skum? Tycker alla man hittar antingen är så tunna per lager eller fasligt dyra.
 
Jonas Persson
Just denna insats gjorde jag av någon rest från ett emballage.

Tidigare har jag gjort insatser av neopolen. Närbild av en grå skumplastbit med utskärningar, använd som insats i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är mer än tio år sedan. Då köpte jag bitarna från Special Plast i Gillinge. Vill minnas att de var 50 mm tjocka, men det finns i många olika tjocklekar. https://www.special-plast.se/
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Va och skulle handla färg idag och gick en runda på realoftet på lokala bygghandeln. Hittade två stycken hikokisystainers för 50kr styck, inklusive inlägg. Två Hikoki systainers för verktyg märkta "Multi Tool CV 350V" och "Cordless Driver Drill DS 18DBSL" för 50kr styck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eftersom jag inte har hikokigrejor så kan jag tänka mig att skänka inläggen om någon vill ha dom. Ett till multiverktyg cv 350v och ett till skruvdragare ds 18dbsl.
 
  • Gilla
BlueX och 8 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Eftersom jag inte har hikokigrejor så kan jag tänka mig att skänka inläggen om någon vill ha dom. Ett till multiverktyg cv 350v och ett till skruvdragare ds 18dbsl.
Trodde att du skulle säga att du nu behöver köpa Hikoki-verktyg! :surprised: Att redan ha lådorna är väl en jättebra anledning?
 
J Jowl skrev:
Trodde att du skulle säga att du nu behöver köpa Hikoki-verktyg! :surprised: Att redan ha lådorna är väl en jättebra anledning?
Har makita för tillfället så känns lite smått onödigt att gå i sidled kvalitetsmässigt. Då är det bättre att fylla hikokilådorna med fler makitaprylar istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.