Alltgår Alltgår skrev:
Det var bra tryck i denna.
[bild]
Inköpt var?

• Gilla
hakber77
  • Laddar…
Radie, så diametern blir väl 2 cm!?

K Kane skrev:
Inköpt var?
Hbm-machines.com

Bäst pris trots 20 euro frakt

• Gilla
Kane
  • Laddar…
J johmi skrev:
Länk?
Jag köpte min från Banggood
https://banggood.onelink.me/zMT7/ypxwifs0
Men förstås länge leveranstid än Amazon.
Betalade 250 då, så kan vara idé att bevaka priserna lite.
Ännu inte kommit till skott att använda den än, men skapat och skrivit ut ett väggfäste för jig och tillbehör... har ett vilade projekt där jag tänker den behövs.

ullberg
Nu hoppas jag att tiden med sprutor som är ”built to a price” är över - detta ska ju tydligen vara ”das original” och även utan tveksamma tyska kvalitetshöjande ord tror jag på Gloria.
Gloria Pro 05 såpasprejare på köksbänk, märkt "das Original" och "Profiline".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

den är säkert byggd för lite tuffare vätskor men för oss kommer det bara bli ett mycket välanvänt verktyg i kök och hushåll - såpasprejare! Då borde den hålla väldigt länge hoppas jag…

Också lyxigt att den levererar på både ”in- och utandning”

/U

• Gilla
kingen101 och 4 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Nu hoppas jag att tiden med sprutor som är ”built to a price” är över - detta ska ju tydligen vara ”das original” och även utan tveksamma tyska kvalitetshöjande ord tror jag på Gloria.
[bild]
den är säkert byggd för lite tuffare vätskor men för oss kommer det bara bli ett mycket välanvänt verktyg i kök och hushåll - såpasprejare! Då borde den hålla väldigt länge hoppas jag…

/U
Ahhh, aber das war Schön!! ;):p

Orange hjullastare i snöig terräng
Skapa konto

Köpte ett lite större verktyg :seenoevil:

• Gilla
sinuslinus och 23 till
  • Laddar…
richardtenggren
ullberg ullberg skrev:
[bild]

/U
Riktigt smidiga, synd att packningarna dör bara, även om man har rätt spruta för rätt kemikalie. Har typ 5 st varav 2 dött tror jag :p

Köpte på mig Kwazar senast, även där har en pumpenhet dött, de vill att man tömmer flaskan efter användning… men den nya håller ännu :)

j.f.s
Kör också Kwazar. Har inte hunnit använda dem så mycket än men skönt grepp och upplever dem som mer lättpumpade än tex Biltemas tryckflaskor.

Nyckeln för att få pumpflaskor att hålla är att använda rätt kem till rätt flaska. En grundregel är att avfettning måste ha en speciell flaska, mycket annat klarar dom flesta..

richardtenggren
T trojlee skrev:
Nyckeln för att få pumpflaskor att hålla är att använda rätt kem till rätt flaska. En grundregel är att avfettning måste ha en speciell flaska, mycket annat klarar dom flesta..
Det finns ju olika avfettningar också, vanligast petroleum eller alkalisk. Kwazar är ju fyndiga och har en pumpflaska anpassad för varje typ ;)

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det finns ju olika avfettningar också, vanligast petroleum eller alkalisk. Kwazar är ju fyndiga och har en pumpflaska anpassad för varje typ ;)
Givetvis. Har båda sorterna. Just petroliumbaserat ska man passa vart man häller det. Alkaliskt är skonsammare:cool:

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Ny kwb borrställning med röda handtag och svart fästanordning för verktyg, på en kartong.
Skapa konto

Säkert bra att ha.

• Gilla
BlueX och 6 till
  • Laddar…
Ett kontainerfynd för ett par dagar sedan. Någon okunnig stackade hade kastat bort en bortvindad filklåve utan skruv. En halvtimmes arbete senare är den uppriktad och har ny skruv och börkunna fungera i någon generation till.

• Återanvänt gammalt filhandtag med ny skruv på ett blått träunderlag.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Lilllen och 5 till
  • Laddar…
ullberg
Medan diskussionerna fortsatte om ville den allra bästa sprutan är landade jag i att detta var precis vad jag sökte och igår kväll beställde jag två till, en likadan och en storebror, ca 18h senare rullade post nord in på uppfarten (säga vad man vill om amazon, men leverera till mig kan de verkligen) och vipps så var trion på plats!

Tre GLORIA trycksprutor i olika storlekar på en köksbänk, nyligen köpta och levererade.
Skapa konto

/U

• Gilla
  • Haha
cpalm och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.