T Trafikverket1 skrev:
Mot bättre vetande hade jag tänkt slipa parketten (16 kvm) utan att hyra en riktig golvslip så passade på nu med cashback, 3300 kr känns överkomligt. Får se hur det går med Bosch GET 75-150. Tanken är att slipa ett större rum senare också och en mindre hall samt trappen. Ska bli kul att testa cubitron papprena, det resultat Jonathan Katz-Moses fick jämte andra verkar ju rätt sjukt. Önskar dem fanns i 40 och 60 också bara
Ge gärna en recension, är väldigt nöjd med Mirkas abranet men finns det något som är ännu bättre så tackar man inte nej!

J JonasJN skrev:
Ge gärna en recension, är väldigt nöjd med Mirkas abranet men finns det något som är ännu bättre så tackar man inte nej!
Har tyvärr inget Mirka med samma kornstorlek. Men kolla videon, bättre/mer rigorös recension än så går nog inte att få
:)

• Gilla
hampasnöret
  • Laddar…
Abranet är en annan teknik än de slippapper som nämns. Det är ett helt öppet slipmedia där dammet sugs in över hela ytan direkt under avverkningspunkten och leds vidare till utsugen.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Abranet är en annan teknik än de slippapper som nämns. Det är ett helt öppet slipmedia där dammet sugs in över hela ytan direkt under avverkningspunkten och leds vidare till utsugen.
Vet inte om du refererar till mitt inlägg men abranet är med i testet som jag länkade :)

En styck talmeter blev dagens inköp.

• Ny Hultafors 3 meter talmeter förpackning på ett bord framför ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
Det var bra tryck i denna.
Svetsbrännare och gasbehållare på verktygsbord med paket och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
BlueX och 6 till
  • Laddar…
Behöver skruva loss och fast benen under bänkskåpen

Justerbara metallben under ett bänkskåp syns mot ett trägolv och en vägg i bakgrunden.
Skapa konto

Så det blev en sån här

Makita sladdlös vinkelslagskruvdragare i originalförpackning på köksbänk.
Skapa konto

Amazon och PostNord imponerade, beställde igår och leverans till dörren idag.

• Gilla
Lintto1 och 14 till
  • Laddar…
En beställning, tre hemleveranser. Kan ni gissa företaget? Ni gissade rätt, om ni gissade på Amazon.
Verktyg för byggprojekt: Titebrush limborste, Wera skruvmejselset och skalpell.
Skapa konto
Tre levererade paket från Amazon i en kartong, inklusive en Michelin golvjack.
Skapa konto
Öppen kartong med svart guide-skena och tillbehör väl förpackade i skyddande skumplast, med Festool-etikett.
Skapa konto

• Gilla
Trafikverket1 och 7 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
En beställning, tre hemleveranser. Kan ni gissa företaget? Ni gissade rätt, om ni gissade på Amazon.
[bild] [bild] [bild]
Domkraften ser snabb ut! (y):cool:
Är det en cirkelmojäng, den svarta längst ner?

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Behöver skruva loss och fast benen under bänkskåpen

[bild]

Så det blev en sån här

[bild]

Amazon och PostNord imponerade, beställde igår och leverans till dörren idag.
Ooh, en sån där villhöver jag också. Jag måste bara fundera på vad jag ska använda den till innan jag köper den.

Efter tips tidigare i tråden köpte jag en Senco Kompressor från Bauhaus.
Prismatchade mot Protools där den fanns för 1980:-, vilket gjorde att jag betalade 1743:- när allt var klart.

SENCO AC4504 8 bar kompressor på Bauhaus webbsida med pris och produktinformation.
Skapa konto

• Gilla
BlueX och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Domkraften ser snabb ut! (y):cool:
Är det en cirkelmojäng, den svarta längst ner?
Visst gör den:D Det som är bra med den också är att handtaget går att rotera 180 grader, vilket är perfekt när jag byter hjul på bilarna under carporten då det är lite trångt till husets vägg.

Det stämmer bra det. Jag håller på att göra en regnbågslampa till dottern, och Festools cirkelanslag som jag har sedan tidigare kan inte göra mindre cirklar än 15,3 cm. Med denna kan man gå ner enda till 1 cm, så jag kunde göra klart de två nedersta halvcirklarna. Fungerade kanon,

• Gilla
JFrisk och 2 till
  • Laddar…
J
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
ed denna kan man gå ner enda till 1 cm, så jag kunde göra klart de två nedersta halvcirklarna. Fungerade kanon,
Länk?

• Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Radie vs diameter?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.