När använder man en rak klo?
 
richardtenggren
bryggstun skrev:
När använder man en rak klo?
Min tanke var att det är smidigare att komma åt där det är trångt om man river eller om man vill pressa ihop spontant virke inne i ett hörn typ.
 
  • Gilla
Miljardprogram och 1 till
  • Laddar…
bryggstun skrev:
När använder man en rak klo?
Har man väl bytt upp sig till rak klo förstår man. Har själv haft rak sedan 10.år tillbaka och aldrig saknat böjd, har även arbetat med böjd några gånger under de åren och då saknat rak vid vissa moment.
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
Emco Rex 2000 snickerimaskin med hemmabyggda träförlängningar på ett riktbord i ett verkstadsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En high quality emco Rex 2000, med hemmabyggda förlängningar på riktbordet..funderar dock på att ta bort dem då jag ändå kommer rikta på min inca tänker jag.. Emcons anhåll är rappligare än en piggelin i +30grader..
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Bytte upp min sticksåg från den övre på bilden till den undre, det va dags kan man säga. Hoppas det blir roligare o såga också (y)

Två olika modeller av sticksågar, en äldre ovan och en nyare modell nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Simon Swartling och 2 till
  • Laddar…
Lexington skrev:
Bytte upp min sticksåg från den övre på bilden till den undre, det va dags kan man säga. Hoppas det blir roligare o såga också (y)

[bild]
bytte själv från en lite nyare B&D till en begagnad blå Bosch, modell limpa. Mycket roligare och enklare att såga med en sån. Utsuget på din låter bra, min ekonomi tillåter tyvärr inte en uppgradering... :(

Kostade din runt 1000 kr?
 
FreQa skrev:
bytte själv från en lite nyare B&D till en begagnad blå Bosch, modell limpa. Mycket roligare och enklare att såga med en sån. Utsuget på din låter bra, min ekonomi tillåter tyvärr inte en uppgradering... :(

Kostade din runt 1000 kr?
Precis 999kr på netonnet (GST 90 e)

Har dessutom en ny grovis med maskinstart, den kombon blir nog kanon!
 
Köpt två skitdyra tigersågsblad...
Två nya tigersågsblad från Bosch i förpackning på träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Simon Swartling
  • Laddar…
j.sjodelius skrev:
Behövde ett lättare alternativ till den DeWalten, så det fick bli en liten blå :) Väldigt bra pris på Netonnet [länk]

[bild]
Mycket trevlig liten sak det där.
 
En ny Bahco Superior såg hålls framför en parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så, nu har jag en i min ägo. :)
 
  • Gilla
Carreyfan och 1 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
[bild]
Så, nu har jag en i min ägo. :)
Wow köpt en såg till frugan 😀
(Ja jag tycker rosa är en tjejfärg)
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Jag tänkte att jag skulle pilla med plåt, så jag kunde inte hålla fingrarna i styr när jag såg denna hög med verktyg på Tradera. Har egentligen inget långsiktigt behov av dem, men jag börjar bli så trött på att vi aldrig hittar det där fritidshuset någon gång. Ergo: tröstköp.

Flera av krafsprylarna vid sidan om är sådana som perfekt kompletterar min samling, exvis hade jag bara det blå lettiverktyget och en essvespruta (som jag anser vara bland mina bästa köp någonsin).

Samling av begagnade verktyg inklusive borr, skiftnycklar, fogpistol och verktygsbälte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Förresten, ingen som har en Festoolladdare över? :D
 
FredrikR skrev:
[bild]
Så, nu har jag en i min ägo. :)
Den där måste ha legat i skyltfönstret för länge, den är ju solblekt! :p
 
  • Gilla
Carreyfan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.