mnils skrev:
Har dreglat över en sådan i minst ett halvår nu, så jag beställde en DWE7492 istället :)

Hur bra syns strålen i dagsljus? Håller på att byta hängrännor och jag får vänta tills kväll innan jag kan sätta upp snöre för lutningen då min PLL360 är helt värdelös utomhus dagtid.
Grön laser funkar bättre än röd i dagsljus, men visst ser du strålen sämre när det är ljust. Det ligger liksom i naturens makter :crysmile:

A
Ramnemark Ramnemark skrev:
Grön laser funkar bättre än röd i dagsljus, men visst ser du strålen sämre när det är ljust. Det ligger liksom i naturens makter :crysmile:
Frågan är bara om det går att se den öht och hur långt? PLL360 syns inte alls utomhus dagtid och jag måste vänta till skymning. En blå professional laser med 12V Li-Ion batteri borde redan där ha bättre kräm än en ur gröna hobbyserien med vanliga batterier på 6V, sedan så skall ju grön stråle vara ytterligare bättre än röd.

mnils skrev:
Frågan är bara om det går att se den öht och hur långt? PLL360 syns inte alls utomhus dagtid och jag måste vänta till skymning. En blå professional laser med 12V Li-Ion batteri borde redan där ha bättre kräm än en ur gröna hobbyserien med vanliga batterier på 6V, sedan så skall ju grön stråle vara ytterligare bättre än röd.
Gjorde precis ett test. Jämngrått ute. Avstånd 11m ljusstyrka på linjelasern som uppstart, går att justera upp ett steg. Skulle säga att det var på gränsen till oanvändbart, men kan nog funka med god vilja. Det lite märkliga var ju att det syntes bättre på svarta dörren än ljusgrå fodret. Röda punkten på avståndsmätaren syntes avsevärt mycket bättre.
Enligt inlägg 12 i denna tråden är ju inte gröna bättre, men kände jag ville ha den ändå.
https://www.byggahus.se/forum/threa...3-80-cg-vs-den-nya-bosch-gll-3-330-cg.317954/
Röda avståndsmätaren som syntes mycket tydligt var denna:
https://m.banggood.com/MUSTOOL-80m-...mds=search&act_poa=SKUF40285&cur_warehouse=CN
Mätte från laserlinjen till instrumentet.

• Svagt synlig grön laserlinje på svart dörr bredvid ljusgrått dörrfoder vid dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nevinator och 2 till
  • Laddar…
mnils skrev:
Förvänta dig inte för mkt, har du den nära och det är en mulen dag funkar det väll men inte mer än så.

• Gilla
Anonymiserad 156538
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
[bild]
Beräknad leverans i morgon, inget som tydde på tidigare leverans men dök upp idag. (Beställt i förrgår eftermiddag)
Egentligen inte haft något konkret behov av linjelaser men tycker ju varje recension man läser säger "varför köpte jag inte en tidigare" så gjorde just det. Med annalkande/pågående väggbygge och och kommande köksbyte kändes det bättre att ha den redan nu än köpa efter "halva behovet" passerat.

Så är man inne i Bosch 12V system också... lite sugen på en slagskruvdragare.
Vill lyfta ett varningens finger för de blå krysslasrarna, de är lite luriga, dels går de runt hörn och kan klyva jordklotet i fyra delar enligt @MathiasS och @ceson så ta det lite försiktigt är du snäll.

https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-bla-med-groen-laser.290239/

• Gilla
Robin Wahlman och 2 till
  • Laddar…
Stort Amazon-paket står på ett trägolv i ett hem mot en vit dörr.
Skapa konto
En ny tving och två trälistor på ett mörkt kakelgolv med en kartongdel i bakgrunden.
Skapa konto

Snabb leverans från Amazon.se
Tackar för tipset vem det nu var. (y)

• Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Bra val :geek: Printa ett täcklock så blir det nästan dammfritt när du kapar med grovdammsugaren inkopplad!
Införskaffade en sänksåg från Makita idag!
SP6000J, 2950kr på bauhaus efterprismatchning.

Sen såg jag detgär täcklocket här i tråden och undrsr nu, vart man köpa ett sånt här täcklock om jag inte hartillgång till 3dskrivare?

Horgmo Horgmo skrev:
Införskaffade en sänksåg från Makita idag!
SP6000J, 2950kr på bauhaus efterprismatchning.

Sen såg jag detgär täcklocket här i tråden och undrsr nu, vart man köpa ett sånt här täcklock om jag inte hartillgång till 3dskrivare?
Kolla på t.ex. blocket om du har någon nära dig som erbjuder tjänsten med utskrift.
Finns ju dedikerade firmor för det, men känns lite kostsamt att ta det den vägen för en sån detalj. Tänkte erbjuda mig att skriva ut och skicka, men insåg att jag säkert inte har tiden att fixa det inom "rimlig tid" trist att ta på sig saker man inte kan slutföra på ett snyggt sätt.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
FredrikR FredrikR skrev:
[bild] [bild]
Snabb leverans från Amazon.se
Tackar för tipset vem det nu var. (y)
Det var @Höghus som kom med amazon-tipset som svar när jag hittat & köpt dem på Hornbach (som verkade lagt sig strax under lägsta pris som någon kan prismatcha mot). Men eftersom ni inte har Hornbach där uppe i tunnplåtsland var det ju bra att Amazon kunde leverera gratis!

/U

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Q
Mycket nöjd med denna

• Batteridriven lödkolv från Ryobi på ett blått fordon.
    Skapa konto
  • Gilla
hus520 och 3 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Det var @Höghus som kom med amazon-tipset som svar när jag hittat & köpt dem på Hornbach (som verkade lagt sig strax under lägsta pris som någon kan prismatcha mot). Men eftersom ni inte har Hornbach där uppe i tunnplåtsland var det ju bra att Amazon kunde leverera gratis!

/U
Jag kände mig lite nyrik med lönen i antågande så jag valde expressfrakt och landade väldigt lika vad det blivit från Hornbach. :oops:;)

• Haha
trojlee
  • Laddar…
AXS
ullberg ullberg skrev:

/U
Nu kostar de bara 40:-? Men frakten dyrare om man bara köper en.

AXS
AXS AXS skrev:
Nu kostar de bara 40:-? Men frakten dyrare om man bara köper en.
Skärmdump från Amazon.se som visar beställningshistorik med borrbitar och leveransdatum.
Skapa konto

Typ 30-40:- per st.

AXS AXS skrev:
[bild]
Typ 30-40:- per st.
Eftersom du köpte alla är dom slut nu.

AXS
C Chentin skrev:
Eftersom du köpte alla är dom slut nu.
Den längsta fanns det bara 3 av, men alla andra finns det massor av?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.