nivv nivv skrev:
En Bosch GSR 12V-35FC. Enligt beskrivningen skulle alla chuckar komma med i detta paketet, men icke. ComputerSalg hanterade dock deras misstag ypperligt, de har skickat resterande chuckar/tilbehör redan!

Verkar vara en trevlig maskin, men tycker faktiskt att greppet är lite väl stort för mina händer.

[bild]
Lustigt, har relativt små händer o upplever greppet som helt perfekt, möjligen lite, lite litet.

• Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Blev en liten blåsmanick (DUB185) för att få in luften snabbare i gummibåten :)
Inte perfekt men fyller då över 90% av volymen som behövs på väldigt kort tid!
Makita DUB185 blåsare används för att snabbt fylla en gummibåt med luft i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Beretic och 6 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Lustigt, har relativt små händer o upplever greppet som helt perfekt, möjligen lite, lite litet.
Då är jag kanske bara van vid greppet på min DeWalt 18v! Man kanske vänjer sig :)

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Då är jag kanske bara van vid greppet på min DeWalt 18v! Man kanske vänjer sig :)
Mycket intressant. Jag föll också på DeWalts 18V när jag köpte för några år sen, låg bra i min hand och en av få jag faktiskt bekvämt nådde att växla rotationsriktning. Festool har jag en del annat och skulle gärna gilla men i alla fall deras 18V ligger inte alls bra i mina händer, men det är väl bra för ekonomin.

Råkade precis köpa in mig i blå Bosch 12V-system och funderade på att osett köpa en GDR-12V-110, men med denna information kanske jag faktiskt borde känna på den och köpa över disk.

J JFrisk skrev:
Mycket intressant. Jag föll också på DeWalts 18V när jag köpte för några år sen, låg bra i min hand och en av få jag faktiskt bekvämt nådde att växla rotationsriktning. Festool har jag en del annat och skulle gärna gilla men i alla fall deras 18V ligger inte alls bra i mina händer, men det är väl bra för ekonomin.

Råkade precis köpa in mig i blå Bosch 12V-system och funderade på att osett köpa en GDR-12V-110, men med denna information kanske jag faktiskt borde känna på den och köpa över disk.
Jag når reglagen enkelt, men den känns liksom lite fet. Nu har jag inte borrat några hål eller skruvat några skruvar med den än, så ta mina iakttagelser med en nypa salt! :)

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Ska byta dörr idag så då fick man ursäkt att köpa mer prylar

Två vattenpass från Hultafors, 60 cm och 30 cm, som ligger på en svart yta.
Skapa konto

• Gilla
pianist och 2 till
  • Laddar…
Turboslip på trägolv framför trappen med dammsugaren i bakgrunden.
Skapa konto

Skulle öh... Öhmm. Skulle sätta upp lister eller? Nja jag skulle nog okynnesslipa, helt säker att frun sa: "Köp en turboslip och slipa trärent framför trappen".

• Gilla
  • Haha
Beretic och 10 till
  • Laddar…
Rickard.
H Huzzbutt skrev:
[bild]

Skulle öh... Öhmm. Skulle sätta upp lister eller? Nja jag skulle nog okynnesslipa, helt säker att frun sa: "Köp en turboslip och slipa trärent framför trappen".
Är det här resultatet av att jobba hemifrån :D?

Rickard. Rickard.ag skrev:
Är det här resultatet av att jobba hemifrån :D?

Nästa fråga!

• Haha
Denniis
  • Laddar…
Verktyg och verktyg. Lånat en magasinkärra/pirra under några dagar och konstaterade att det var rätt smidigt för att transportera hjulen mellan bagaget och förrådet så det blev att införskaffa en sådan på Jula för 249 kr varav 200 kr med ett gammalt presentkort.

Var tvungen att kontrollera svetsarna på de yttre bågarna mot den fasta plattan, vissa av kärrorna var sämre svetsade. Men den håller väl för att transportera mina fälgar fram och tillbaka.

https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...lldragare/magasinskarror/magasinkarra-325027/

Röd magasinkärra med två svarta hjul fästa med rött snöre på en asfalterad yta.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
J Jernhand skrev:
Verktyg och verktyg. Lånat en magasinkärra/pirra under några dagar och konstaterade att det var rätt smidigt för att transportera hjulen mellan bagaget och förrådet så det blev att införskaffa en sådan på Jula för 249 kr varav 200 kr med ett gammalt presentkort.

Var tvungen att kontrollera svetsarna på de yttre bågarna mot den fasta plattan, vissa av kärrorna var sämre svetsade. Men den håller väl för att transportera mina fälgar fram och tillbaka.

[länk]

[bild]
Helt ok kärra, men med en lite läskig svaghet. Handtagen i plast sitter inte fast på något sätt. Det märkte jag när jag backade uppför en trappa med ting last. Inte helfestligt att plötsligt bara ha handtagen i handen. Släng dem direkt och linda på någon tejp eller annat om du tycker det blir för dåligt grepp.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
Hep Hep skrev:
Helt ok kärra, men med en lite läskig svaghet. Handtagen i plast sitter inte fast på något sätt. Det märkte jag när jag backade uppför en trappa med ting last. Inte helfestligt att plötsligt bara ha handtagen i handen. Släng dem direkt och linda på någon tejp eller annat om du tycker det blir för dåligt grepp.
Jag använde PL400 för att limma dem, gamla receptet på PL400 (kontaktlim).

• Gilla
Staggelito
  • Laddar…
J Jernhand skrev:

[länk]

[bild]
Ägde en sådan fordom. Värdelös. "Gummihjulen" sprack överallt inom kort, och den kändes allmänt ranglig. Gav bort den och köpte en från Hörby bruk med punkteringsfria hjul istället och blev glad.

• Gilla
moonsire och 2 till
  • Laddar…
J Jernhand skrev:

[länk]

[bild]
Den svarta är klart bättre!
Punkteringsfria hjul. Dock måste handtagen limmas!

Svart magasinkärra med punkteringsfria hjul och röda handtag.
Skapa konto

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Den svarta är klart bättre!
Punkteringsfria hjul. Dock måste handtagen limmas!

[bild]
Skulle jag behövt använda den ofta så skulle absolut en sådan vara ett bättre köp.
Men i och med att jag bor i lägenhet så är vinterdäcken det enda jag ska transportera och då känns det inte motiverat.

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.