3 350 296 läst · 16 538 svar
3350k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Lustigt, har relativt små händer o upplever greppet som helt perfekt, möjligen lite, lite litet.nivv skrev:En Bosch GSR 12V-35FC. Enligt beskrivningen skulle alla chuckar komma med i detta paketet, men icke. ComputerSalg hanterade dock deras misstag ypperligt, de har skickat resterande chuckar/tilbehör redan!
Verkar vara en trevlig maskin, men tycker faktiskt att greppet är lite väl stort för mina händer.
[bild]
Verktygstokig
· Norrbotten
· 835 inlägg
Mycket intressant. Jag föll också på DeWalts 18V när jag köpte för några år sen, låg bra i min hand och en av få jag faktiskt bekvämt nådde att växla rotationsriktning. Festool har jag en del annat och skulle gärna gilla men i alla fall deras 18V ligger inte alls bra i mina händer, men det är väl bra för ekonomin.nivv skrev:
Råkade precis köpa in mig i blå Bosch 12V-system och funderade på att osett köpa en GDR-12V-110, men med denna information kanske jag faktiskt borde känna på den och köpa över disk.
Jag når reglagen enkelt, men den känns liksom lite fet. Nu har jag inte borrat några hål eller skruvat några skruvar med den än, så ta mina iakttagelser med en nypa salt!J JFrisk skrev:Mycket intressant. Jag föll också på DeWalts 18V när jag köpte för några år sen, låg bra i min hand och en av få jag faktiskt bekvämt nådde att växla rotationsriktning. Festool har jag en del annat och skulle gärna gilla men i alla fall deras 18V ligger inte alls bra i mina händer, men det är väl bra för ekonomin.
Råkade precis köpa in mig i blå Bosch 12V-system och funderade på att osett köpa en GDR-12V-110, men med denna information kanske jag faktiskt borde känna på den och köpa över disk.
Verktygstokig
· Västerbotten
· 647 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 422 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 422 inlägg
Verktyg och verktyg. Lånat en magasinkärra/pirra under några dagar och konstaterade att det var rätt smidigt för att transportera hjulen mellan bagaget och förrådet så det blev att införskaffa en sådan på Jula för 249 kr varav 200 kr med ett gammalt presentkort.
Var tvungen att kontrollera svetsarna på de yttre bågarna mot den fasta plattan, vissa av kärrorna var sämre svetsade. Men den håller väl för att transportera mina fälgar fram och tillbaka.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...lldragare/magasinskarror/magasinkarra-325027/
Var tvungen att kontrollera svetsarna på de yttre bågarna mot den fasta plattan, vissa av kärrorna var sämre svetsade. Men den håller väl för att transportera mina fälgar fram och tillbaka.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...lldragare/magasinskarror/magasinkarra-325027/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Helt ok kärra, men med en lite läskig svaghet. Handtagen i plast sitter inte fast på något sätt. Det märkte jag när jag backade uppför en trappa med ting last. Inte helfestligt att plötsligt bara ha handtagen i handen. Släng dem direkt och linda på någon tejp eller annat om du tycker det blir för dåligt grepp.J Jernhand skrev:Verktyg och verktyg. Lånat en magasinkärra/pirra under några dagar och konstaterade att det var rätt smidigt för att transportera hjulen mellan bagaget och förrådet så det blev att införskaffa en sådan på Jula för 249 kr varav 200 kr med ett gammalt presentkort.
[länk]
[bild]
Jag använde PL400 för att limma dem, gamla receptet på PL400 (kontaktlim).Hep skrev:Helt ok kärra, men med en lite läskig svaghet. Handtagen i plast sitter inte fast på något sätt. Det märkte jag när jag backade uppför en trappa med ting last. Inte helfestligt att plötsligt bara ha handtagen i handen. Släng dem direkt och linda på någon tejp eller annat om du tycker det blir för dåligt grepp.
Ägde en sådan fordom. Värdelös. "Gummihjulen" sprack överallt inom kort, och den kändes allmänt ranglig. Gav bort den och köpte en från Hörby bruk med punkteringsfria hjul istället och blev glad.J Jernhand skrev:Verktyg och verktyg. Lånat en magasinkärra/pirra under några dagar och konstaterade att det var rätt smidigt för att transportera hjulen mellan bagaget och förrådet så det blev att införskaffa en sådan på Jula för 249 kr varav 200 kr med ett gammalt presentkort.
[länk]
[bild]
Den svarta är klart bättre!J Jernhand skrev:Verktyg och verktyg. Lånat en magasinkärra/pirra under några dagar och konstaterade att det var rätt smidigt för att transportera hjulen mellan bagaget och förrådet så det blev att införskaffa en sådan på Jula för 249 kr varav 200 kr med ett gammalt presentkort.
[länk]
[bild]
Punkteringsfria hjul. Dock måste handtagen limmas!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle jag behövt använda den ofta så skulle absolut en sådan vara ett bättre köp.stigen skrev:
Men i och med att jag bor i lägenhet så är vinterdäcken det enda jag ska transportera och då känns det inte motiverat.