F Fluxor skrev:
Beg. Behöver komma högre, men ska nog kunna komplettera med tiden.
Vad fick du ge om man får vara nyfiken?
Gått ställningskurs? Funderar på om jag ska göra det då jag egentligen inte har nån koll på det

• Gilla
M Larsson
  • Laddar…
nino nino skrev:
Gått ställningskurs? Funderar på om jag ska göra det då jag egentligen inte har nån koll på det
25000:-. Ingen kurs, men finns byggbeskrivning på webben. Själva grundkonceptet är enkelt.

• Gilla
nino
  • Laddar…
AXS
AXS AXS skrev:
Behövde en bandsåg och det såldes en nära. För 400:- är förväntningarna inte skyhöga, men ska nog klara att såga till några panelbräder.
[bild]
Någon som känner igen modellen, skulle gissa på byggsats från typ Classe.
Gamla bandsåg med slitet bord och rött hjul, placerad i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bordsbandsåg i en verkstad med skylt som säger "Får ej vidröras" och bakgrund av byggmaterial.
Skapa konto

Den fungerar iaf utmärkt trots väldigt slöa blad.

nino nino skrev:
Har du inte behov av ställningskurs i jobbet (och då borde din arbetsgivare stå för den) så skulle jag säga att det är bortkastade pengar. Det är bara teori om fästpunkter vindlaster och stöd. Inget om hur man bygger specifika ställningstyper.
Då är det bättre du kollar monteringsanvisningar för att se hur du bygger.

• Gilla
nino och 4 till
  • Laddar…
Håller med Henke.
Och använd sunt förnuft.

//AA

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Frugan vet att det står på hennes agenda att spackla, slipa och måla vid renovering och bad mig att köpa en tak- och väggslipmaskin. Väl uppackad var den för tung för henne... Nu föll slipningen på undertecknad istället, touché..

Aja en maskin i utbyte mot att slipa får anses OK. ;)

• Nyköpt tak- och väggslipmaskin i låda på ett trägolv, redo för ett renoveringsprojekt hemma.
    Skapa konto
  • Gilla
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Degerlunden Degerlunden skrev:
Frugan vet att det står på hennes agenda att spackla, slipa och måla vid renovering och bad mig att köpa en tak- och väggslipmaskin. Väl uppackad var den för tung för henne... Nu föll slipningen på undertecknad istället, touché..

Aja en maskin i utbyte mot att slipa får anses OK. ;)
Du skulle passat på och köpt en Flex då :p

• Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du skulle passat på och köpt en Flex då :p
Haha AAAAH jo. Budgeten hade spruckit för andra verktyg då. :rofl:

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Köpt fler klistermärken från Wera. Dyra men de skickar alltid med fina verktyg också så ändå värt det :)
Wera Tool Rebels klistermärke på blå verktygsmaskin med texturerad yta och delvis synlig klemjustering.
Skapa konto
Wera Tool Rebels klistermärke på en svart yta i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Kalendern och 11 till
  • Laddar…
P
Fick hem en beställning idag som ja gjorde för 3 månader sen, HK85 cirkelsåg, spiralborrsystainer och den nya centrotec montage lådan! :oops::giggle::cool:

• Festool HK85 cirkelsåg, spiralborrsystainer och centrotec montage låda på träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
bulleribock och 14 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Fick hem en beställning idag som ja gjorde för 3 månader sen, HK85 cirkelsåg, spiralborrsystainer och den nya centrotec montage lådan! :oops::giggle::cool:
Är det köpstopp nu på årets verktygsbudget eller blir det ”regeringsförhandling” om en tilläggsbudget? :thinking:

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P
stigen stigen skrev:
Är det köpstopp nu på årets verktygsbudget eller blir det ”regeringsförhandling” om en tilläggsbudget? :thinking:
Ja det börjar närma sig köpstopp nu, det kan jag nog erkänna :oops: Men visst finns det lite förhandling om tilläggsbudgeten:thinking: Gäller bara att lägga upp den på rätt sätt:rolleyes::thinking: Ullareds resa snart för regeringen så där kan man alltid stoppa in lite muta :crysmile:

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Ja det börjar närma sig köpstopp nu, det kan jag nog erkänna :oops: Men visst finns det lite förhandling om tilläggsbudgeten:thinking: Gäller bara att lägga upp den på rätt sätt:rolleyes::thinking: Ullareds resa snart för regeringen så där kan man alltid stoppa in lite muta :crysmile:
En god planering är halva jobbet! :geek:

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Det här var uppenbarligen resultatet av vårbudgeten, de tunga investeringarna brukar komma i höstbudgeten :geek:

• Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.