mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Fattar inte hur det här gick till heller, för det är fortfarande sänksåg jag skulle ha....får nog gå till optikern, fast det här är iaf en sorts såg....
[bild]
Fixa en akuttid!
Eller lev vidare med brytningsfelet. Livet tycks bli mer innehållsrikt! :geek:

Frustrator Frustrator skrev:
Och roterar man skenan borde den gå att sänka ner i ett stycke trä(d)
Ja precis, en jigg löser det där.

stigen stigen skrev:
Fixa en akuttid!
Eller lev vidare med brytningsfelet. Livet tycks bli mer innehållsrikt! :geek:
Tja, det innehåller iaf fler prylar :crysmile:

Får erkännas att jag är extremt sugen på att provsåga, men ska göra iordning en riktigt bra plats att ha det på först, justera in, slipa lite kedjor o.s.v. Ge det en allmän översyn helt enkelt.

Inte haft några planer på att såga virke själv, men nu har jag ett 20-tal stockar av körsbär, ek och ask som ligger och "skräpar". Jag kunde inte te mig till att göra ved av det, det kändes inte rätt.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Har du hunnit testa den ännu? Lurar på att göra ett inköp jag med då vi år i samma sits, kanske inte världens roligaste verktyg att köpa men ändå...
Provkörde den bara lite på gårdsplanen. Den tar sig framåt och trycker till materialet så funktionsmässigt duger den. Vattentanken hade fruktansvärt dålig passform men jag kommer knappt använda den så det spelar mindre roll.

Oerhört sugen på att posta en bild på en ny hyvel här men sedan fem dagar är ”Das Paket ist im Paketzentrum eingetroffen.” allt jag ser, trots barnsligt många tryck på uppdateraknappen.

Hyvel :)

• Wood-Mizer MP260 hyvel och tjocklekshövel installerad på träplattform utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johel572 och 15 till
  • Laddar…
richardtenggren
C camaro1969 skrev:
Såg dyr ut! :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Såg dyr ut! :)
dyr vet ja inte... men ganska mycket pengar, iaf för mig

sen ska det va spånfläkt och stål... det drar fort iväg nån månadslön till :)

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
PostNord var precis här och levererade min nya cirkelsåg. Min första cirkelsåg där klingan sitter till vänster.
Nyinköpt Makita cirkelsåg i kartong på bord, modell med klingan till vänster.
Skapa konto

• Gilla
Mattias_Jo1 och 14 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Idag blev det stor glamman, paketetet från Benchdogs hade äntligen kommit!
[bild]

1-åringen hjälper till att stämma av att det bifogade testprotokollet stämmer och pekar i bilden ut en potentiell avvikelse. De har så satans skarp syn de där små, inget behov av lupp eller läsglasögon där inte![bild]

Vi dumpade allt i en systaner som jag tänkte ska innehålla alla FSN-relaterade prylar :)
[bild]
Verktyg för träbearbetning inklusive bänkhundar och metallstänger på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
[bild]
Yay, den svartoxiderade också :ok:

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
Dessa dök precis upp. Liknande jessem clear cut men från tillverkaren Hongdui.
Packningen kunde kanske varit bättre och en manual kunnat följa med, men känns väldigt kvalitativt. Inget spel alls i hjulen mellan framriktning och låsning i backkriktning. Då ska bara hittas lite tid att montera på sågen... Blir väl klart till julen 2022... Undra om de också kan vara till nytta för vertikalfräsen...
Hongdui-märkta träbearbetningsverktyg på bord, liknande jessem clear cut, utan förpackning eller manual.
Skapa konto

Hongdui verktyg liknande jessem clear cut, med vridbara hjul och justerbara knoppar, omonterade, på ett träbord.
Skapa konto

Hongdui clear cut-styrhjul av hög kvalitet på träbänk klar för montering på såg.
Skapa konto

• Gilla
Lime113 och 6 till
  • Laddar…
Berätta gärna hur
J JFrisk skrev:
Dessa dök precis upp. Liknande jessem clear cut men från tillverkaren Hongdui.
Packningen kunde kanske varit bättre och en manual kunnat följa med, men känns väldigt kvalitativt. Inget spel alls i hjulen mellan framriktning och låsning i backkriktning. Då ska bara hittas lite tid att montera på sågen... Blir väl klart till julen 2022... Undra om de också kan vara till nytta för vertikalfräsen...
[bild]
[bild]
[bild]
Hej!
Jag har själv sneglat på samma pryl:)
Du får gärna berätta om din upplevelse när du fått tillfälle att testa.

Dessa damp ner från amazon idag (y)

Wera bitssats för skruvdragare med Phillips, Pozidriv och Torx-bits i plasthållare.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
C camaro1969 skrev:
Intressant! Vem säljer Woodmizer dvs fd Moretens nu?

/ j

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.