3 354 890 läst · 16 551 svar
3355k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Rätt lustigt att se hur de paketerar varor som man betalar dyrt för, i en tunn wellpappkartong utan packningsmaterial så att inte varan skall fara omkring i kartongen. För att sedan låta Postnord eller DHL misshandla kartongen.... Är ju bara att titta till vänster i bilden så ser man ju att du har haft tur för där är kartongen skadad.
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Håller med under all kritik. Det var en pappersbit med där men väldigt löstR roli skrev:Rätt lustigt att se hur de paketerar varor som man betalar dyrt för, i en tunn wellpappkartong utan packningsmaterial så att inte varan skall fara omkring i kartongen. För att sedan låta Postnord eller DHL misshandla kartongen.... Är ju bara att titta till vänster i bilden så ser man ju att du har haft tur för där är kartongen skadad.
Du jag har varit med om tvärt om.R roli skrev:Rätt lustigt att se hur de paketerar varor som man betalar dyrt för, i en tunn wellpappkartong utan packningsmaterial så att inte varan skall fara omkring i kartongen. För att sedan låta Postnord eller DHL misshandla kartongen.... Är ju bara att titta till vänster i bilden så ser man ju att du har haft tur för där är kartongen skadad.
En 2.5mm hyper bockad stålplåt för att fästa kablage i ett datorrack komme i en 2x för stor kartong med skumgummi runt plåten.
Eftersom en av plåtarna hade felaktigt borrade skruvhål var vi tvungen att böja lite på den..... det gick inte, inte ens med skruvstäd och slägga!
Vi fick helt enkelt skippa att skruva i den skruven där hålet var fel.
Men det är då man börjar fundera på hur saker o ting förpackas.
Hur hade de tänkt att kartong plus stopping skulle ge nått extra skydd???
Dessutom skickade samma företag CPU:er värda 360k stycket med otroligt mycket mindre stoppning i kartongerna.
Ja, paketeringen har en hel del att leva upp till.
Kommer ihåg vår leverans av två stycken kyl/frysar som vi köpte på nätet för ett år sedan. På den ena var kartongen skadad på ett flertal ställen medans den andra såg nästan hel ut. Men vi skrev ändå skadat gods för bägge på följesedel. Och tur var väl det, i den kartong som hade synliga skador var mycket riktigt skåpet skadat med en del bucklor på dörr mm. På den andra som hade en nästan hel kartong såg skåpet fräscht ut på utsidan men inuti var det inte bra. De fasttejpade hyllorna hade lossnat och flyttat sig så mycket och med sådan kraft att dörrens insida var "genomborrad" av glasskivan, vi gissade att skåpet någon gång under transporten vält för annars har vi svårt att förstå hur skadorna har uppkommit.
Så den "gnälliga" chauffören som helst hade ville sticka med en gång fick vänta medans vi skrev på följesedeln. Han kom också vid nästa leverans med nya skåp, även då försökte han leverera så fort det gick men fick då också kämpa med att ta de tidigare skadade skåpen i retur med en förpackning som var svår att förflytta eftersom vi ju hade öppnat och gått igenom skåpen för att kunna göra en fullständig skaderapport till säljaren. Denna gång var det Bring som inte riktigt kunde hantera godset....
Kommer ihåg vår leverans av två stycken kyl/frysar som vi köpte på nätet för ett år sedan. På den ena var kartongen skadad på ett flertal ställen medans den andra såg nästan hel ut. Men vi skrev ändå skadat gods för bägge på följesedel. Och tur var väl det, i den kartong som hade synliga skador var mycket riktigt skåpet skadat med en del bucklor på dörr mm. På den andra som hade en nästan hel kartong såg skåpet fräscht ut på utsidan men inuti var det inte bra. De fasttejpade hyllorna hade lossnat och flyttat sig så mycket och med sådan kraft att dörrens insida var "genomborrad" av glasskivan, vi gissade att skåpet någon gång under transporten vält för annars har vi svårt att förstå hur skadorna har uppkommit.
Så den "gnälliga" chauffören som helst hade ville sticka med en gång fick vänta medans vi skrev på följesedeln. Han kom också vid nästa leverans med nya skåp, även då försökte han leverera så fort det gick men fick då också kämpa med att ta de tidigare skadade skåpen i retur med en förpackning som var svår att förflytta eftersom vi ju hade öppnat och gått igenom skåpen för att kunna göra en fullständig skaderapport till säljaren. Denna gång var det Bring som inte riktigt kunde hantera godset....
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 665 inlägg
Lite smått, batterihållare, korta bältesklips då jag mest använder 2Ah accar till dragarna och sist en 1/4” hylsa till lillfräsen då jag behöver fräsa av några dörrar och kopierfräsen med toppmonterat lager jag har tydligen var med 1/4” skaft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 279 inlägg
Ska först och främst måla några gamla skåpluckor och stommar. Det ligger en stund fram i tiden men ska försöka komma ihåg att uppdatera.Niklasloow skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg