Jonas Persson
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Öppnade min beställning från Amazon nyss. Suck..båda fästen för att sätta ihop dem är skadad. Vad är en rimlig kompensation för detta? Orkar inte skicka tillbaka då huvud funktionen är ok ändå. Får limma med superlim
[bild]
Klart udda transportskada. Hur lyckas man ha sönder två? Känns som de är dåligt konstruerade.

Går de att limma, vad är det för plast?
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Öppnade min beställning från Amazon nyss. Suck..båda fästen för att sätta ihop dem är skadad. Vad är en rimlig kompensation för detta? Orkar inte skicka tillbaka då huvud funktionen är ok ändå. Får limma med superlim
Hör med Amazon, de brukar vara tacksamma att ha och göra med och har du tur skickar de ett par till bara. Så kan du antigen ha dubbelt upp eller ge bort de trasiga till en bekant du tycker om.
 
  • Gilla
Hans G2
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Klart udda transportskada. Hur lyckas man ha sönder två? Känns som de är dåligt konstruerade.

Går de att limma, vad är det för plast?
Ja knepigt..
De vill att jag skall returnera den sälja av 3-part. Och då få återbetalt, men tror jag testar att bara limma den då det är vanlig plast. Funktionen totalt är ju inga problem.
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Hör med Amazon, de brukar vara tacksamma att ha och göra med och har du tur skickar de ett par till bara. Så kan du antigen ha dubbelt upp eller ge bort de trasiga till en bekant du tycker om.
Tyvärr gick inte..se nedan svar.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att "Stanley FMST1-75763 FatMax Bockar.." kom skadad. Då denna varan säljs utav en tredjepartssäljare och fraktas utav Amazon så kommer du behöva skicka tillbaka varan till oss. Då vi på amazon inte har själva lagerstatusen från säljaren så har vi ingen möjlighet att kunna erbjuda att skicka om en vara på nytt även ordna med en kompensation.

Så det jag har gjort är att ordna med en retursedel som du kan skriva ut och sedan klistra fast på paketet. Så fort varan har nått vårat lager så kommer du att få en återbetalning och det kan ta 5-7 arbetsdagar för återbetalningen att genomföras efter varan har mottagits i lagret.
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Då vi på amazon inte har själva lagerstatusen från säljaren så har vi ingen möjlighet att kunna erbjuda att skicka om en vara på nytt även ordna med en kompensation.
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Tyvärr gick inte..se nedan svar.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att "Stanley FMST1-75763 FatMax Bockar.." kom skadad. Då denna varan säljs utav en tredjepartssäljare och fraktas utav Amazon så kommer du behöva skicka tillbaka varan till oss. Då vi på amazon inte har själva lagerstatusen från säljaren så har vi ingen möjlighet att kunna erbjuda att skicka om en vara på nytt även ordna med en kompensation.

Så det jag har gjort är att ordna med en retursedel som du kan skriva ut och sedan klistra fast på paketet. Så fort varan har nått vårat lager så kommer du att få en återbetalning och det kan ta 5-7 arbetsdagar för återbetalningen att genomföras efter varan har mottagits i lagret.
Blir så frustrerad över det svaret, även om de löser det så om jag minns rätt så köpte du dessa på kampanj, men den kampanjen är borta. Nu försöker de ducka ansvaret med "vi kan inte bla bla bla". Trots att dom är juridiskt skyldiga att ordna en ersättningsprodukt före återbetalning (Såvida man som kund inte kommer överens om en återbetalning istället)
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Blir så frustrerad över det svaret, även om de löser det så om jag minns rätt så köpte du dessa på kampanj, men den kampanjen är borta. Nu försöker de ducka ansvaret med "vi kan inte bla bla bla". Trots att dom är juridiskt skyldiga att ordna en ersättningsprodukt före återbetalning (Såvida man som kund inte kommer överens om en återbetalning istället)
Jag råkade ut för liknande grej med annan modell av Stanley FM bockar, första sändningen kom fram trasiga och kort efter att jag påtalat detta kom ytterligare en leverans med hela bockar.
Vill minnas det va Amazon.de, ingen önskan att få tillbaka de trasiga. Som fyller sin funktion trots skadan. (y)
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Jonas Persson
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Ja knepigt..
De vill att jag skall returnera den sälja av 3-part. Och då få återbetalt, men tror jag testar att bara limma den då det är vanlig plast. Funktionen totalt är ju inga problem.
Så du måste besluta dig för om priset är värt det du fått och i så fall laga dem...

Jag skulle inte bara limma utan även lägga en metallplatta (eloxerad aluminium blir snyggt) över brottet Skruva fast den med försänkt maskinskruv utan mutter. Då kommer det garanterat att hålla.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
richardtenggren
Det är väl en anledning till att köpa en "hot stapler" ;)
Vet dock inte vad dessa benämns på svenska, men skulle vara bra att ha när olyckan är framme.
 
LoweW
Makita till Ryobi adapter om man skulle råka köpa verktyg av fel färg någon gång ;)
 
  • En Makita batteriadapter monterad på en svart 5.0Ah 18V Li-ion batteri framför serverrack.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Blir så frustrerad över det svaret, även om de löser det så om jag minns rätt så köpte du dessa på kampanj, men den kampanjen är borta. Nu försöker de ducka ansvaret med "vi kan inte bla bla bla". Trots att dom är juridiskt skyldiga att ordna en ersättningsprodukt före återbetalning (Såvida man som kund inte kommer överens om en återbetalning istället)
Ja de duckar ordentligt. De frågar inte ens efter nån ersättningsvara. Var står det om att de är juridiskt skyldiga att ordna ersättnings produkt innan återbetalning .
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Så du måste besluta dig för om priset är värt det du fått och i så fall laga dem...

Jag skulle inte bara limma utan även lägga en metallplatta (eloxerad aluminium blir snyggt) över brottet Skruva fast den med försänkt maskinskruv utan mutter. Då kommer det garanterat att hålla.
Frågan hur hitta nån så liten metallplatta
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Trots att dom är juridiskt skyldiga att ordna en ersättningsprodukt före återbetalning
Är det verkligen så?
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Tyvärr gick inte..se nedan svar.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att "Stanley FMST1-75763 FatMax Bockar.." kom skadad. Då denna varan säljs utav en tredjepartssäljare och fraktas utav Amazon så kommer du behöva skicka tillbaka varan till oss. Då vi på amazon inte har själva lagerstatusen från säljaren så har vi ingen möjlighet att kunna erbjuda att skicka om en vara på nytt även ordna med en kompensation.

Så det jag har gjort är att ordna med en retursedel som du kan skriva ut och sedan klistra fast på paketet. Så fort varan har nått vårat lager så kommer du att få en återbetalning och det kan ta 5-7 arbetsdagar för återbetalningen att genomföras efter varan har mottagits i lagret.
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Så du måste besluta dig för om priset är värt det du fått och i så fall laga dem...

Jag skulle inte bara limma utan även lägga en metallplatta (eloxerad aluminium blir snyggt) över brottet Skruva fast den med försänkt maskinskruv utan mutter. Då kommer det garanterat att hålla.
Om du har en lödkolv med lämpliga spetsar kan du prova svetsa ihop plasten då det troligen är termoplast av något slag., Det håller bra om du gör det rätt (inte bränna, bara smälta).
 
Tror att de kan välja att häva köpet. Men enligt paragraf 33 i konsumentköplagen kan du då kräva skadestånd för att ersätta prisskillnaden för ett ersättningsköp. Dvs om de häver köpet kan du köpa samma vara någon annanstans och kräva att de betalar mellanskillnaden.
 
K Kane skrev:
Är det verkligen så?
Absolut, så här sägen konsumentköplagen. Ovanligt kristallklart för vara lagtext

"26 § Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller företar om leverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren." Kan läsas i sin helhet här: https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...ssamling/konsumentkoplag-1990932_sfs-1990-932

Paragraf 21 till 27 skulle jag säga är de intressanta och relevanta här.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.