3 349 125 läst · 16 531 svar
3349k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Visserligen bor jag i skogen men inte riktigt så långt ut i skogen. 45 minuter menade jag förstås, var ett litet ord som försvann där.Ramnemark skrev:Nu kan man ju köpa på hemsidan och välja att hämta i varuhus så får du sms när det är plockat (om det nu finns i lager). Det är nästintill ingen affär som har ett såpass uppdaterat lagersaldo att det är värt att riskera 45 mil.
Jag vet inte vilka varuhus du varit i men jag har sågat i 3-4 olika och visst är det väntetid på att få hjälp, men jag har kapat både bänkskivor och byggskivor, dessutom gratis pga medlem.
Jag tycker faktiskt att man ska kunna lite på en butik som listar hur många varor de ska ha i lager. Självklart ska man vara försiktig om det bara finns ett fåtal i lager eller om det är något populärt som fått nedsatt pris.
Jag har använt deras ”boka och hämta i butik” två gånger och fick vänta mer än 24 timmar båda gångerna trots att de lovar att lagerförda varor ska kunna hämtas inom ett fåtal timmar. Bauhaus är inte min närmsta butik så dit åker jag bara om jag ska till ikea eller behöver en specifik vara samma dag.
De anger fortfarande att det finns fyra batterier i lager trots att jag pratat med både butikens fysiska kundtjänst och chattat med kundtjänst på hemsidan. Oseriöst företag som sagt.
När jag sågar, eller försökt såga, så har det varit i Bäckebol (Göteborg). Visst fungerar sågen de allra flesta gångerna jag varit där och gått förbi sågen men orimligt många gånger har det hängt en skylt där det står ”ur funktion” eller dyl.
Jag har lika långt till Bauhaus och kombinerar det med Ikea besök jag med .T Trunk skrev:Visserligen bor jag i skogen men inte riktigt så långt ut i skogen. 45 minuter menade jag förstås, var ett litet ord som försvann där.
Jag tycker faktiskt att man ska kunna lite på en butik som listar hur många varor de ska ha i lager. Självklart ska man vara försiktig om det bara finns ett fåtal i lager eller om det är något populärt som fått nedsatt pris.
Jag har använt deras ”boka och hämta i butik” två gånger och fick vänta mer än 24 timmar båda gångerna trots att de lovar att lagerförda varor ska kunna hämtas inom ett fåtal timmar. Bauhaus är inte min närmsta butik så dit åker jag bara om jag ska till ikea eller behöver en specifik vara samma dag.
De anger fortfarande att det finns fyra batterier i lager trots att jag pratat med både butikens fysiska kundtjänst och chattat med kundtjänst på hemsidan. Oseriöst företag som sagt.
När jag sågar, eller försökt såga, så har det varit i Bäckebol (Göteborg). Visst fungerar sågen de allra flesta gångerna jag varit där och gått förbi sågen men orimligt många gånger har det hängt en skylt där det står ”ur funktion” eller dyl.
Tyvärr har jag råkat ut för lagersaldo fel på i princip alla bygghandlare i närheten av där jag bor. Även Rusta, Clas, Jula och Biltema med mera. Så jag vågar faktiskt aldrig lita på det.
Men visst finns det bättre butiker än Bauhaus
Var och hämtade ut en Festool plug it kabel idag på utlämningsstället.
Monterade den i min Makitaslip.
Inget svett eller tårar vid monteringen. Men en del blod blev det i alla fall...
Men
Monterade den i min Makitaslip.
Inget svett eller tårar vid monteringen. Men en del blod blev det i alla fall...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Men
Kan inte hålla mig från att haka på när det klagas på Bauhaus. Den hantverkskoordinator jag haft kontakt med, efter att ha nappat på deras erbjudande om rabatt på badrum, har varit ett en riktig pajas. Två företag har kollat på utrymmet vi vill göra om till tvättstuga, men han har inte utfärdat någon offert. Lovat 4-5 gånger att offert ska komma i "eftermiddag". Slutade svara jag ringde, men svarade glad i hågen när min fru ringde från annat nummer. Företagen som skulle göra jobbet uppger båda att de inte fått återkoppling från Bauhahus.T Trunk skrev:Visserligen bor jag i skogen men inte riktigt så långt ut i skogen. 45 minuter menade jag förstås, var ett litet ord som försvann där.
För att inte vara helt off-topic så beställdes Wera Impaktor bit-set idag från Amazon. Förhoppnings lite längre hållbarhet än tidigare random-bits jag använt.
Sök lite här på forumet så finns där en tråd om hur illa det gick för någon annan som nappade på ett likande erbjudande. Jag hade hållit mig långt borta från alla företag som ska förmedla jobb åt andra företag :ST Mtongo skrev:Kan inte hålla mig från att haka på när det klagas på Bauhaus. Den hantverkskoordinator jag haft kontakt med, efter att ha nappat på deras erbjudande om rabatt på badrum, har varit ett en riktig pajas. Två företag har kollat på utrymmet vi vill göra om till tvättstuga, men han har inte utfärdat någon offert. Lovat 4-5 gånger att offert ska komma i "eftermiddag". Slutade svara jag ringde, men svarade glad i hågen när min fru ringde från annat nummer. Företagen som skulle göra jobbet uppger båda att de inte fått återkoppling från Bauhahus.
För att inte vara helt off-topic så beställdes Wera Impaktor bit-set idag från Amazon. Förhoppnings lite längre hållbarhet än tidigare random-bits jag använt.
Verktygstokig
· Blekinge
· 39 inlägg
Om man tycker att en sys-5 är otymplig tycker jag att ni ska försöka göra plats för en sys-maxi... Min ligger fortfarande framme på arbetsbänken då jag inte får in den i skåpet där resten står prydligt staplat.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg