G GargamelSE skrev:
samma som med M10-hylsan? :S
De är ju engångs hylsor..

• Haha
Huzzbutt
  • Laddar…
Frun slet i trädgården med lövkrattning och ville ha hjälp så jag åkte till Hornbach och köpte en lövblås till mig ...
Prismatchning mot verktygsvaruhuset så 1619:- Kompletterade med två accar till, 720:- per st med prisgaranti. Eller inte riktigt då, såg när jag tittade på kvittot ny att de bara slagit in en så 720:- för två då. Vet inte hur jag lyckas med detta då det blev lika sist hos Bauhaus med prismatchning, två accar men bara en inslagen.

Makita lövblås i kartong med två extra batterier på ett kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Två paket idag. Tumstocken och frässtålet från Sandbergs järn, och guide rail square for Makita & Festool är från Ebay.

Behövde verkligen inte tumstocken, men ville ha ”fri” frakt. Var 25 kronor ifrån, så fick hitta något billigt. Och då fick det bli en tumstock för 50 kr.

Verktyg för byggprojekt inklusive Festool linjal, frässtål, tumstock och guide rail square på blommigt bord.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Frun slet i trädgården med lövkrattning och ville ha hjälp så jag åkte till Hornbach och köpte en lövblås till mig ...
Prismatchning mot verktygsvaruhuset så 1619:- Kompletterade med två accar till, 720:- per st med prisgaranti. Eller inte riktigt då, såg när jag tittade på kvittot ny att de bara slagit in en så 720:- för två då. Vet inte hur jag lyckas med detta då det blev lika sist hos Bauhaus med prismatchning, två accar men bara en inslagen.

[bild]
Makita hos hornbach? Det måste vara väldigt nytt

P Prodigys skrev:
Makita hos hornbach? Det måste vara väldigt nytt
Trädgårdsprylar som blåsare, häcksax, etc. Även accarna var på grönsaksavdelningen trots att webben sa verktygshyllan.

Allt detta kom hem idag :love: Beställt från 3 olika ställen!
Något bra första fräs-projekt där jag får använda allting? :D
Olika verktyg för träbearbetning, inklusive överhandsfräs och tillbehör, på en arbetsyta.
Skapa konto

• Gilla
Wirre740 och 7 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Inte köpt, men blir sugen. Kort handtag innebär att man inte får så mycket kraft (Har dock inga så grova muttrar i mitt hem). Men den borde vara bra till mycket annat, tex PRK-kopplingar.

53 mm bred käke justerbar skiftnyckel | Fujiya Stubby kort & kompakt skiftare.

https://www.amazon.se/justerbar-ski...19541&s=merchant-items&sr=1-7#customerReviews
Japansk Fujiya 53 mm kort handtag justerbar skiftnyckel på vit bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Härryda2015 och 3 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
en intressant sak med Amazon är att man ( jag ) får upp ögonen för nya prylar /tillverkare, tex denna Fujiya,

tex denna tång med räfflingen på tvären i spetsen :
( notera benämningen :p )
[länk]
[bild]
Sökte du efter skruvplåster? :crysmile:

• Haha
Tule54
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
tex PRK-kopplingar
En PRK koppling skall dras ända i botten. Så du behöver mycket kraft.. En rörtång går utmärkt.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Jonas Persson
Jarlingar Jarlingar skrev:
En PRK koppling skall dras ända i botten. Så du behöver mycket kraft.. En rörtång går utmärkt.
Jepp, men ibland är det trångt. Denna nyckel klarar bara upp till PRK 32-slang, den borde klara av det utan problem om man inte skär gängan.

• Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
K Kane skrev:
Sökte du efter skruvplåster? :crysmile:
Nix, däremot klickade jag på tillverkarnamnet i skiftnyckelannonnsen och fick lära mig om skruvplåster för krossade skruvar :)

• Haha
Tule54
  • Laddar…
Jonas Persson
H hyggabus skrev:
Nix, däremot klickade jag på tillverkarnamnet i skiftnyckelannonnsen och fick lära mig om skruvplåster för krossade skruvar :)
Skruvförband för stjärnskruvar kan man gissa.

Adam Savage gjorde reklam för just en sådan tång då den är ypperlig för att hålli i t ex skruvar om man vill slipa dem. Hans såg dock ut att vara av sämre kvalitet.

En till sak man vill ha:p

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Skruvförband för stjärnskruvar kan man gissa.

Adam Savage gjorde reklam för just en sådan tång då den är ypperlig för att hålli i t ex skruvar om man vill slipa dem. Hans såg dock ut att vara av sämre kvalitet.

En till sak man vill ha:p
Verkligen! Ingen byggahusare som har hittat en sådan med lägre prissättning? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.