mexitegel skrev:
Min mailbox är mitt minne ;)
Min är full:)
 
ceson skrev:
Min är full:)
Mitt minne är fullt :x
 
Icke-metrisk multiverktygsmätutrustning i originalförpackning på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så har den dagen kommit, ve och fasa, att jag går och skaffar mig ickemetrisk mätutrustning. *burr*
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Man kanske kan byta själva mätklockan till en riktig?
 
mattiasp skrev:
Man kanske kan byta själva mätklockan till en riktig?
Förmodligen, dock ej någon Oneway säljer. Jag frågade och en metrisk klocka "får inte plats". Är det standardmåttet på halsen (och olika för metriska och tumsklockor)?
 
nanowire skrev:
Du kunde lägga länk här och lita på det kollektiva minnet. Och underlätta för andra, svårt att hitta ersättning till dessa uråldrigt gängade skruvarna på handhyvlar :)
Faktiskt inte bara uråldrigt. Stanley körde med helt egna gängor som inte följde någon standard alls.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Gul och svart Mirka slipkloss ansluten till dammsugarslang ligger på en verkstadsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gårdagens inköp, en Mirka slipkloss. Tack för tipset alla ni som skrivit om den!
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Antiklimaxet när man kommer hem med Kamasa satsen från Jula och inser att man redan har en likadan från Bahco. :(

Tur att jag har en Jula nära och att det är 30d öppet köp.
 
Robert-san01 skrev:
Antiklimaxet när man kommer hem med Kamasa satsen från Jula och inser att man redan har en likadan från Bahco. :(

Tur att jag har en Jula nära och att det är 30d öppet köp.
Verktygsdisträ? ;)

//Ronnie
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
kan man ha för mycket verktyg?
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Robert-san01 skrev:
Antiklimaxet när man kommer hem med Kamasa satsen från Jula och inser att man redan har en likadan från Bahco. :(

Tur att jag har en Jula nära och att det är 30d öppet köp.
Hur verkar den jmf med Bahcosattsen (som jag också haft)? Är lite sugen på att köpa denna för jag gillade Bahcon, lagom mycket stuff och alldeles tillräcklig kvalite för mitt behov.
 
Släpat hem en gammal icke fungerande kompressor för 30€, mest för att motorn funkade. En 920rpms motor är ganska sällsynt. Ska se om jag kan fixa den först dock.

29182897835_6268fce096_b.jpg
28560839904_aa4ec4fc76_b.jpg
29149301166_a16c8f1090_b.jpg
 
nanowire skrev:
Hur verkar den jmf med Bahcosattsen (som jag också haft)? Är lite sugen på att köpa denna för jag gillade Bahcon, lagom mycket stuff och alldeles tillräcklig kvalite för mitt behov.
Bahcon är lite klumpigare och har lite sämre finish. Lådan är också klumpigare och större från Bahco. Jag skulle ha valt Kamasan om jag stod och valde mellan dessa två och priset var likvärdigt.
 
Ok, tack! :)
 
Gizer skrev:
[bild]

Gårdagens inköp, en Mirka slipkloss. Tack för tipset alla ni som skrivit om den!
Var köpte du din Mirka slipkloss?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.