mexitegel skrev:
- men det är sant att det får man ju inte för många av :)
Det beror faktiskt på vem du frågar. :)
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
Mattias_Jo1 skrev:
Läge att göra fynd på Bauhaus idag! :) På K-rautas bekostnad. :)
Om jag fattar det rätt så : K-rauta har 20% på allt idag , och Bauhaus påstår att de lägger sig 12% under konkurrenters pris, Eller ?

Fast tex tvingar, måste de inte vara samma modell och tillverkare ?
Elgiganten klarar sig ju rätt bra ifrån såna priskrig genom att de säljer "specialmodeller" som bara säljs hos just elgiganten... - Det är inte samma modell som firma xx säljer några kronor billigare.

Osis att de inte har den Alto Aero 26-2L jag köpte idag ...
 
hyggabus skrev:
Om jag fattar det rätt så : K-rauta har 20% på allt idag , och Bauhaus påstår att de lägger sig 12% under konkurrenters pris, Eller ?

Fast tex tvingar, måste de inte vara samma modell och tillverkare ?
Elgiganten klarar sig ju rätt bra ifrån såna priskrig genom att de säljer "specialmodeller" som bara säljs hos just elgiganten... - Det är inte samma modell som firma xx säljer några kronor billigare.

Osis att de inte har den Alto Aero 26-2L jag köpte idag ...
Tyvärr gäller det inte för Bauhaus matchar bara när det inte gäller för medlemmar. Tro mig, jag har försökt. Även argumentet "medlemskapet är öppet för alla" funkar inte, i varje fall inte i Norrköping.
 
FreQa skrev:
Tyvärr gäller det inte för Bauhaus matchar bara när det inte gäller för medlemmar. Tro mig, jag har försökt. Även argumentet "medlemskapet är öppet för alla" funkar inte, i varje fall inte i Norrköping.
Står inget om det under Bauhaus prisgaranti! Det har funkat för mig tidigare. Skulle inte godta detta som du

Skärmdump av en diskussion om prisgaranti med ett Öppet köp-ikon nederst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Skärmdump av Bauhaus prisgarantipolicy på deras webbsida, med text om låga priser och 12% rabatt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hyggabus skrev:
Om jag fattar det rätt så : K-rauta har 20% på allt idag , och Bauhaus påstår att de lägger sig 12% under konkurrenters pris, Eller ?

Fast tex tvingar, måste de inte vara samma modell och tillverkare ?
Elgiganten klarar sig ju rätt bra ifrån såna priskrig genom att de säljer "specialmodeller" som bara säljs hos just elgiganten... - Det är inte samma modell som firma xx säljer några kronor billigare.

Osis att de inte har den Alto Aero 26-2L jag köpte idag ...
Fast sånt existerar inte hos verktyg i samma utsträckning som dessa hus. Så kör på med 12% extra för samma vara.
 
Jag tjaffsade inte med dom då utan jag köpte för 100 kr extra i en annan butik... så snål är jag inte, inte vad Bauhaus är i varje fall!!!! ;')
 
Fick samma svar om medlemspris idag på Bauhaus Norrköping orkade inte ifrågasätta och borde väl egentligen cyklat vidare men jag skulle även ha en smygvinkel som inte finns på K-rauta.
 
iSnobben skrev:
Fick samma svar om medlemspris idag på Bauhaus Norrköping orkade inte ifrågasätta och borde väl egentligen cyklat vidare men jag skulle även ha en smygvinkel som inte finns på K-rauta.
Är dom extra svåra här i stan? När jag fick nej pratade dom tom med varuhuschefen som då sa nej... men om de ska vara lika i alla byggvaruhus borde väl alla få om man kan bevisa saken?
 
Carreyfan välkommen till B-H och grattis till ditt val av färg på maskinerna;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Carreyfan
  • Laddar…
Robert-san01 skrev:
Bahcon är lite klumpigare och har lite sämre finish. Lådan är också klumpigare och större från Bahco. Jag skulle ha valt Kamasan om jag stod och valde mellan dessa två och priset var likvärdigt.
Det blev en Kamasasats, håller med om allt du skriver ovan.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Fick hem den från Axminster idag. DML806 LED. Får testa den, om den är så mycket bättre än 184 som sägs..


Hand som håller en ny Makita DML806 LED-lampa i originalförpackning, mot en bakgrund av kartonger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tomten hade varit förbi idag.


Paket levererade och lämnade utanför en dörr, bundna med packsnören och skyddade med plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nya verktyg och tillbehör för byggprojekt upplagda på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
1337 och 8 till
  • Laddar…
Kan du inte recensera den där kombinationsvinkeln sen? Sugen på en stabil att ha till bygg, Starrett känns overkill på reglar... :)
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Idag kom det hem ett fynd - i alla fall vad jag tror.
Skil Masters betongvisp bredvid en bärpåse, utformad för att blanda murbruk, med fokus på dess långsamma rotationshastighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tretti kör en lagerrensning och jag behöver en betongvisp.
Tänkte först biltema-jula-clas men surfade på en Skil masters för under 900kr, 51% rabatt var det på maskinen.
Hittade också en rabattkod på 5% så det blev bra.
Nu slipper jag köra borrhammaren till döden när jag ska vispa murbruk.
Ska provköra den här framöver, men den känns rejäl och snurrar betydligt långsammare än borrhammaren.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Inget verktyg, men slog till på ett par Peltor WS BT, invigde dom med att köra röjsågen en timme, skönt att höra på AC/DC istället för en vrålande tvåtaktsmotor 😊
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.