Rikard Gjersvold skrev:
Skönt att höra på AC/DC istället för en vrålande tvåtaktsmotor 😊
Vad är skillnaden? :D
 
  • Gilla
Simon Swartling och 4 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Vad är skillnaden? :D
Skillnaden mellan fyrtakt och tvåtakt?
 
  • Gilla
Simon Swartling och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Vad är skillnaden? :D
Skillnaden är att tvåtaktsmotorn kommer från Kina, och AC/DC från Australien, och Australien klingar högre i mina öron än Kina ;)
 
  • Gilla
Simon Swartling och 1 till
  • Laddar…
Japp, kan bara hålla med! (y)
 
jonmo skrev:
Kan du inte recensera den där kombinationsvinkeln sen? Sugen på en stabil att ha till bygg, Starrett känns overkill på reglar... :)
Har pillat lite på vinkeln nu och det är väl lite att man får vad man betalar för. Vattenpasset är inte 100% kalibrerat (skall kolla mot Libellan imorgon). Linjalen är lite glapp i spåret så man får se till att hålla den mot vinkeln när man drar åt. Ritsnålen satt fast så det behövdes verktyg för att få ut den. Efter lite polygrip massage lossnade den och nu går den lätt att få i och ur. Hur länge man får behålla ritsen när man väl börjar använda den känns som typ 1dag, max. **

Annars lagom stor och den känns helt OK för pengarna. Köpte den på Axminster och Bahco versionen ser misstänkt lik denna så jag misstänker att det är någon Kinesisk OEM produkt under de olika färgerna och loggorna.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Rikard Gjersvold skrev:
Inget verktyg, men slog till på ett par Peltor WS BT, invigde dom med att köra röjsågen en timme, skönt att höra på AC/DC istället för en vrålande tvåtaktsmotor 😊
Vrålande Brian Johnson eller tvåtaktare, hårfin skillnad :D
 
Robert-san01 skrev:
Har pillat lite på vinkeln nu och det är väl lite att man får vad man betalar för. Vattenpasset är inte 100% kalibrerat (skall kolla mot Libellan imorgon). Linjalen är lite glapp i spåret så man får se till att hålla den mot vinkeln när man drar åt. Ritsnålen satt fast så det behövdes verktyg för att få ut den. Efter lite polygrip massage lossnade den och nu går den lätt att få i och ur. Hur länge man får behålla ritsen när man väl börjar använda den känns som typ 1dag, max. **

Annars lagom stor och den känns helt OK för pengarna. Köpte den på Axminster och Bahco versionen ser misstänkt lik denna så jag misstänker att det är någon Kinesisk OEM produkt under de olika färgerna och loggorna.
Har två Bahco och de är helt ok i vinkeln. Libellen har jag inte provat men ritsnålarna sitter kvar :)
 
Robert-san01 skrev:
Har pillat lite på vinkeln nu och det är väl lite att man får vad man betalar för. Vattenpasset är inte 100% kalibrerat (skall kolla mot Libellan imorgon). Linjalen är lite glapp i spåret så man får se till att hålla den mot vinkeln när man drar åt. Ritsnålen satt fast så det behövdes verktyg för att få ut den. Efter lite polygrip massage lossnade den och nu går den lätt att få i och ur. Hur länge man får behålla ritsen när man väl börjar använda den känns som typ 1dag, max. **

Annars lagom stor och den känns helt OK för pengarna. Köpte den på Axminster och Bahco versionen ser misstänkt lik denna så jag misstänker att det är någon Kinesisk OEM produkt under de olika färgerna och loggorna.
Jag har den lilla Bachon, 150 mm, och tycker den är rejäl och bra.
 
Efter att min gamla Classemaskin rasade ihop efter trogen tjänst så blev gårdagens inköp blev en AEG enhandsslip https://www.bauhaus.se/aeg-ex-125-es-excenterslip.html?gclid=CKiuh76u2M4CFekLcwodXoMHLw och en grön Bosch multimaskin https://www.bauhaus.se/multimaskin-bosch-pmf-250-ces-starlock-eldriven.html

Kort recension: för mig som hobbysnickare duger dom bra. Båda suger upp dammet mycket bra. Vibrationerna mot mina förra maskiner var avsevärt bättre.

Jag gillar visst svart-oranga maskiner :p
Svart och orange slipmaskin, grå och grön multimaskin och en slipmaskin från AEG på en trähylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rikard Gjersvold skrev:
Inget verktyg, men slog till på ett par Peltor WS BT, invigde dom med att köra röjsågen en timme, skönt att höra på AC/DC istället för en vrålande tvåtaktsmotor 😊
Och vad är skillnaden??? ;D

//Ronnie
 
Robert-san01 skrev:
Har pillat lite på vinkeln nu och det är väl lite att man får vad man betalar för. Vattenpasset är inte 100% kalibrerat (skall kolla mot Libellan imorgon). Linjalen är lite glapp i spåret så man får se till att hålla den mot vinkeln när man drar åt. Ritsnålen satt fast så det behövdes verktyg för att få ut den. Efter lite polygrip massage lossnade den och nu går den lätt att få i och ur. Hur länge man får behålla ritsen när man väl börjar använda den känns som typ 1dag, max. **

Annars lagom stor och den känns helt OK för pengarna. Köpte den på Axminster och Bahco versionen ser misstänkt lik denna så jag misstänker att det är någon Kinesisk OEM produkt under de olika färgerna och loggorna.

Nivåbubbla i centrum på ett rött och gult vattenpass som indikerar en horisontell yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Godkänt!
 
  • Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
Pysslarn skrev:
Och vad är skillnaden??? ;D

//Ronnie
Såhär dumt blir det när man inte läser tillräckligt långt bak i tråden. Fånigt...

//Ronnie
 
  • Gilla
Simon Swartling och 3 till
  • Laddar…
Fick denna på posten idag. En skön kontrast till mätklockor och laser. Måste ju ge hyvlar och ryggsågar lite kompisar. Denna ska enligt utsago vara från för förra seklet. Höll vinkeln mot min hultafors. Blev lite varm när jag såg det. Fan vad härligt
Antik vinkel med trähandtag och mässingsdetaljer på vävd matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 4 till
  • Laddar…
Oj, mer än 16 år alltså? Inte illa! ;) :D
 
  • Gilla
trattalask och 4 till
  • Laddar…
De är fina de där gamla amerikanska och engelska vinklarna. Riktiga konstverk....... men min ligger på garagevinden och så använder jag halvmoderna vinklar av metall. Från förra seklet:D
 
  • Gilla
Hedens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.