Jag kunde inte motstå frestelsen, speciellt med tanke på alla positiva recensioner den har fått här på forumet.
Ny Parkside slagborr i en verktygslåda med extra batteri och munstycken, oanvänd och inkopplad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har inte hunnit testa den ännu, men den känns rejäl.

Yupp. Jag med. Originalet har fått en lillasyster...

Två snickarvinklar i olika storlekar på träbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
A
Grön Ayen DB 1000 borrmaskin i en verkstad, som används för precisionsborrning i träarbete.
Skapa konto
Ayen DB 1000 träbearbetningsmaskin lastad i bakdelen av en öppen skåpbil omgiven av verktyg.
Skapa konto
Äntligen fick jag hem min andra Ayen DB 1000. De är verkligen oslagbara i precision och känsla.

• Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
Tröttnat på kompressor och slang, så idag blev det en batteridriven dyckertpistol.
Batteridriven dyckertpistol med batteri och laddare i en öppen röd verktygslåda.
Skapa konto

Känns riktigt trevlig än så länge. Har dock bara skjutit 10 spik på prov i några skräpbitar som låg framme.

• Gilla
frollic123 och 7 till
  • Laddar…
P pyro skrev:
Tröttnat på kompressor och slang, så idag blev det en batteridriven dyckertpistol.
[bild]
Känns riktigt trevlig än så länge. Har dock bara skjutit 10 spik på prov i några skräpbitar som låg framme.
Den där du.. :love: (y)
Har både en 18G och 16G :oops:
Inte använt slang-Sencon sen första inhandlades.. :rolleyes:

• Gilla
  • Älska
pyro och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Den där du.. :love: (y)
Har både en 18G och 16G :oops:
Inte använt slang-Sencon sen första inhandlades.. :rolleyes:
Kul att höra! Hade svårt att hitta några bra recensioner på nätet så det var lite av en chansning. Men det låter ju inte som jag ska bli besviken då.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P pyro skrev:
Kul att höra! Hade svårt att hitta några bra recensioner på nätet så det var lite av en chansning. Men det låter ju inte som jag ska bli besviken då.
Nej det kan jag inte tänka mig, batteriet räcker länge, laddas snabbt. Inte ett "spik trassel" på nån av dom vad jag kan minnas nu. Använder mig av Essves dyckert.
Första var en USA import och landade på halva svenska priset ink moms och avgifter. Andra köptes beg via Blocket.

FredrikR FredrikR skrev:
Nej det kan jag inte tänka mig, batteriet räcker länge, laddas snabbt. Inte ett "spik trassel" på nån av dom vad jag kan minnas nu. Använder mig av Essves dyckert.
Första var en USA import och landade på halva svenska priset ink moms och avgifter. Andra köptes beg via Blocket.
Jag tittade på en import för ett antal år sedan, men tyckte fortfarande den var för dyr. Vill minnas att laddaren bara var 110V också så att man antingen fick stöka med transformator eller köpa en ny laddare i Europa iaf.
Dagens inköp skedde på Bauhaus efter prismatchning mot toolab. Då kom den under smärtgränsen, om än inte med någon större marginal.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag vill minnas min landade runt 3500:-, minns den köptes i samband med panelspikning på altanen, är nog 6-7 år sedan. Köpte en omvandlare på Kjell eller om det var Teknik.. Att få en svensk/EU laddare gjorde valet att slå till på Fusion nummer 2 ännu enklare, dock va priset tilltalande även utan laddare. :oops:

• Gilla
pyro
  • Laddar…
jac jac skrev:
Då har vinkelanslaget FS/WA/90 landat.
@pyro vinkeln verkar helt OK när jag jämför med min 50cm DIN875/1 vinkel.
[bild]
Farlig tråd det här.. Nu har jag också beställt ett vinkelanslag!

• Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
A
Kände att jag behövde dessa från bolist,så fick det bli :)

En ny Metabo kap- och gersåg med stödben och hjul monterade, inköpt från Bolist.
Skapa konto

• Gilla
pdov och 5 till
  • Laddar…
S skydiver skrev:
och så ska förhoppningsvis en kompis ta med maskinen från Göteborg hit till Åland till sommaren så jag slipper köra ner och hämta den.

[bild]
En liten men naggande god uppdatering på detta! Det blev ju tyvärr så att säljaren måste få bort maskinen innan den 15/5, och ingen av mina nära vänner i Göteborg har möjlighet att förvara, än mindre lasta av, min lilla maskin... Själv sitter jag fast på Åland och kan inte ens resa till Sverige om jag så försökte eftersom finska regeringen har förbjudit den trafiken, så jag fick försöka hitta på någon bra lösning.

Efter många samtal, meddelande och funderingar fram och tillbaka med mer och mer avlägsna bekanta så visade det sig plötsligt att min sambo har två gamla klasskompisar som har ett företag, och deras lager var i Göteborg! Och de hade plats! Och de hade truck! Nu fick jag återigen hopp om livet.

Lyckades få en kompis i Göteborg att idag hämta maskinen och köra den från säljaren till det andra lagret för mellanlagring tills trafiken till Sverige öppnar upp igen. Vissa affärer blir mer spännande än andra...

Jag fick under dagen löpande uppdateringar från min kompis som hämtade den, vilket var dagens underhållning!

Maskin säkrad på släpvagn med spännband för transport.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson och 14 till
  • Laddar…
Inhandlade HKC 55 med FSK 250 linjalen, vilken dröm! Festool HKC 55 cirkelsåg med FSK 250 linjal på vit bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Oskar81 och 10 till
  • Laddar…
Efter många äventyr är sökandet efter den heliga Gralen över :love:
Metallbult med gängad pinne och sexkantig mutter står på en sliten arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Efter många äventyr är sökandet efter den heliga Gralen över :love:
Visserligen så brukar ju just detta sökande omges av mycket hemlighetsmakeri och konspirationer. Men lite mer info tycker jag nog att du kan komma med. Ivarjefall om den kan tänkas förekomma i fler exemplar och om något av dessa exemplar isåfall bjuds ut till försäljning någonstans.

Jag gissar att det är en kona till polerskivor. Jag har själv hittat en motor från en skrotad maskin som verkar lämplig att sätta en 250 mm polerskiva på. Jag ska bara hitta ett sätt att fästa skivan på axeln.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.