3 355 309 läst · 16 551 svar
3355k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Nej det kan jag inte tänka mig, batteriet räcker länge, laddas snabbt. Inte ett "spik trassel" på nån av dom vad jag kan minnas nu. Använder mig av Essves dyckert.P pyro skrev:
Första var en USA import och landade på halva svenska priset ink moms och avgifter. Andra köptes beg via Blocket.
Jag tittade på en import för ett antal år sedan, men tyckte fortfarande den var för dyr. Vill minnas att laddaren bara var 110V också så att man antingen fick stöka med transformator eller köpa en ny laddare i Europa iaf.FredrikR skrev:
Dagens inköp skedde på Bauhaus efter prismatchning mot toolab. Då kom den under smärtgränsen, om än inte med någon större marginal.
Jag vill minnas min landade runt 3500:-, minns den köptes i samband med panelspikning på altanen, är nog 6-7 år sedan. Köpte en omvandlare på Kjell eller om det var Teknik.. Att få en svensk/EU laddare gjorde valet att slå till på Fusion nummer 2 ännu enklare, dock va priset tilltalande även utan laddare.
En liten men naggande god uppdatering på detta! Det blev ju tyvärr så att säljaren måste få bort maskinen innan den 15/5, och ingen av mina nära vänner i Göteborg har möjlighet att förvara, än mindre lasta av, min lilla maskin... Själv sitter jag fast på Åland och kan inte ens resa till Sverige om jag så försökte eftersom finska regeringen har förbjudit den trafiken, så jag fick försöka hitta på någon bra lösning.S skydiver skrev:
Efter många samtal, meddelande och funderingar fram och tillbaka med mer och mer avlägsna bekanta så visade det sig plötsligt att min sambo har två gamla klasskompisar som har ett företag, och deras lager var i Göteborg! Och de hade plats! Och de hade truck! Nu fick jag återigen hopp om livet.
Lyckades få en kompis i Göteborg att idag hämta maskinen och köra den från säljaren till det andra lagret för mellanlagring tills trafiken till Sverige öppnar upp igen. Vissa affärer blir mer spännande än andra...
Jag fick under dagen löpande uppdateringar från min kompis som hämtade den, vilket var dagens underhållning!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visserligen så brukar ju just detta sökande omges av mycket hemlighetsmakeri och konspirationer. Men lite mer info tycker jag nog att du kan komma med. Ivarjefall om den kan tänkas förekomma i fler exemplar och om något av dessa exemplar isåfall bjuds ut till försäljning någonstans.nanowire skrev:
Jag gissar att det är en kona till polerskivor. Jag har själv hittat en motor från en skrotad maskin som verkar lämplig att sätta en 250 mm polerskiva på. Jag ska bara hitta ett sätt att fästa skivan på axeln.