FredrikR FredrikR skrev:
Stihl MS260
[bild]
Ihop med en del moppedelar.. Röjningen hos svärmor fortgår. :rolleyes:
den där kröken ser inte riktigt laglig ut...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
den där kröken ser inte riktigt laglig ut...
Nej det lär nog uppdateras rejält för att ha glädje av den.. :cool::crysmile:
 
jac jac skrev:
Haha, jo det har jag klart för mig. Jag både gillar och köper det argumentet. Men dels så är ju befintlig motor "gratis" och dels så har jag inte sett någon lågvarvig Arboga till salu i närheten. Utan att ha fördjupat mig särskilt mycket i ämnet så uppfattar jag det som att de ofta dessutom är ganska stora.
312 är stora men 308 upplever jag inte som stor. Det är klart att gjutjärnspelaren och utsugsfläkt bygger men själva grundenheten är väldigt kompakt, i princip bara en trefasmotor med symmetriskt hölje där axeln sticker ut på båda sidorna. Om du jämför med en del hemmasnickrade maskiner jag sett, träbord med remskivor och elände, är en Arboga definitivt mycket kompaktare. Angående varvtalet så får man anpassa skivdiametern efter det. Standard(max) är 8”/2900rpm men blir det för snabbt kan man använda 6”-skivor
 
En till till Festool familjen! Festool borrskruvdragare utan batteri mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskar81 och 4 till
  • Laddar…
Det blev en liten spridare till gräsklipparen men pga ett konstruktionsfel (hoppas jag) lyckades jag inte hinna använda den innan regnet. Det satt en liten bit svets inne i röret så en av delarna gick inte i innan övertalning med dremeln. Så här i efterhand undrar jag om det var tänkt att man skulle banka i röret men brister i tillverkningen känns som en troligare förklaring. Närbild av en gräsklippardel med en synlig svetsbit som hindrar montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett svetsat metallrör med en defekt, omgiven av gräsklippardelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart spridare till gräsklippare på grusig mark, olämplig svets syns ej i bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Slog till o uppdaterade lite mejslar.
Haft några Wera sen tidigare o varit riktigt nöjd.
Ett set med Wera-mejslar i olika storlekar monterade på en väggförvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmbild av en lista över olika mejslar med specifikationer för Phillips, Pozidriv, spår- och Torx-spårtyper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Larsa och 7 till
  • Laddar…
Hittade du Wera-mejslarna till något extra trevligt pris någonstans eller var det bara dags? Behöver justera min egen radda mejslar...
 
tveksamt tveksamt skrev:
Hittade du Wera-mejslarna till något extra trevligt pris någonstans eller var det bara dags? Behöver justera min egen radda mejslar...
Priset har jag inte koll på om det är bra eller dåligt, men köpte härifrån:
https://www.brider.se/verktyg/verkt...MI1-DR8JKr6QIV3oeyCh1JfADMEAQYASABEgLdFPD_BwE
Lägst pris vad jag kunde hitta. Drygt 50 kr/mejsel
Har saknat pozi i mejselsatser, så man kan väl säga att det va dags :D
 
Lexington Lexington skrev:
Priset har jag inte koll på om det är bra eller dåligt, men köpte härifrån:
[länk]
Lägst pris vad jag kunde hitta. Drygt 50 kr/mejsel
Har saknat pozi i mejselsatser, så man kan väl säga att det va dags :D
Dom finns på Amazon.de för €52.50 och det bör vara fri frakt.
Ingen jätteskillnad men ändå en tvåhundring att lägga på en Knipex eller nåt annat bra att ha från Wera. ;)
https://www.amazon.de/-/en/Wera-Kra...id=1589177815&sprefix=Wera+big,aps,197&sr=8-1
 
  • Gilla
trattalask och 3 till
  • Laddar…
Okej då.
Lägst pris som jag kunde hitta från Sverige :D

Gillar att handla "lokalt", speciellt i dessa tider.
 
  • Älska
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Kom paket från Amazon! Rockler”hörn” kopiorna var tyvärr skit, får se om jag kan räta ut dem med värmepickan.
Pennan är något jag har undersökt under en period då jag ville ha en bra snickeripenna. Anledningen till att jag tog denna:
0.5mm så den passar med incraprylar
Inte rund så den rullar inte
Helt i metall
Man kan fälla in spetsen

Verkar riktigt bra å andra sidan så var den lite dyrare så jag hoppas den lever upp till priset.
 
  • Snickeripenna och defekta Rockler hörnklämmor öppnade i kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
Rotring är kända för att tillverka bra grejor.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Rotring är kända för att tillverka bra grejor.
Och Rotring har bra support. Hade en 0.5 mm blyerts, dock med fast spets. Inköpt i slutet på 90-talet och flitigt använd. Mailande och frågade om de hade reservdel i form av clipet som gått sönder. De bad om ursäkt för att de inte hade det och undrade om de istället fick skicka en likadan penna. Någon vecka senare fick jag en ny penna. Så nu har jag två, varav en hel.

//Ulf
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Kul, hade faktiskt aldrig hört talas Rotring före köpet. Valde bara det som verkade bäst för mina behov. Verkar vara ett bra val.
 
jonmo jonmo skrev:
[bild]
Slog till på en sån. Stackars ogräs, nu får det två rejält motiverade motståndare i mig och frun!
Läs Dicotextråden så kan du pensionera den där redan nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.