erikssonjorgen skrev:
Blev lite impulsköp på tyska Amazon. :surprised:
Skulle egentligen bara ha en slang till Kärcher WD-6P istället för bilvårdskitet.

[bild]
Fina grejer!
Mejslarna i all ära men... Flaschenöffner! (y)

• Gilla
Beape och 1 till
  • Laddar…
20160318_125248.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klingor och frässtål hämtade jag idag.

• Gilla
jackt och 1 till
  • Laddar…
Inte inköp men fick en makita 18v multimaskin av frugan :)

• Gilla
Utdelning och 4 till
  • Laddar…
ceson skrev:
Klingor och frässtål hämtade jag idag.
Får man fråga var du handlade?

badtastex skrev:
Får man fråga var du handlade?
Det får man:) Jag handlade hos mitt favoritställe Toolcontrol.

• Gilla
Torpamannen
  • Laddar…
Hur kan man ha missat den butiken, riktigt fina grejer, och vilket utbud på främsta och klingor o grejer.

Korrekt! Undrar hur mycket extra man fick betala för den :p

• Gilla
Douglas123
  • Laddar…
jag köpte en 10mm notfräs på lokalabygghandeln, skulle fräsa salningsspår i en dörrkarm :rolleyes:

beställde också en Dust Deputy från Rutlands som tipsades i nån tråd men den kommer väl nästa vecka

• Gilla
Douglas123 och 2 till
  • Laddar…
Fick hem ett GKF 600 kit från Verkter dag, detta inköp har nog varit det jag funderat längst på så det känns skönt att äntligen kunna gå vidare och sukta efter annat... ;)

GKF600Kit.jpg

Provade lite snabbt med ett avrundningsstål och dammuptagningen kändes helt ok även med MDF och ett ganska stort stål. Det brukar alltid vara lite svårt att fixa på just kanter men det här var över förväntan och ganska smidigt att hantera. Dock är Bosch lite sämre på det här med att tänka igenom tillbehören än andra märken. Basplattan för kantdammuppsamlingen var fäst med lite längre skruv vilket gör att den vanliga basen + skruvar måste förvaras på något sätt. Dessutom går ju inte fräsen i den medföljande väskan (inte L-boxx) med dammkåpan på.

Måste ge Verkter en eloge, var första gången jag handlade från dem.

1. De gav mig 5% extra rabatt eftersom det var en del frågetecken angående vad som ingick i paketet.
2. De gav mig återbäring eftersom priset justerades ner kort efter att jag handlat, dock fick jag själv kontakta dem.

• Gilla
Douglas123 och 5 till
  • Laddar…
Humm..

Dessa jäkla systainrar har förökat sig igen.. Titta vad som sprang in i hallen och såg helt vilsen ut.

IMG_3674.jpg
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Oh! En Vecturo en sån har ja suktat efter, har dock en fråga. Finns det adapter till den så att man kan använda blad från Fein, Bosch? Tycker Festool egna blad är i dyraste laget. / Danne

Svetshandskar, en enkelskuren fil, köpt från Omatori (lokal andrahandsaffär), fast de var nya.

Frågade i en annan tråd om hörlurar med kort sladd,var in på jula idag och köpte hörselskydd utan radio men med högtalare och 3.5mm hona, precis så som jag hade tänkt bygga om mina trasiga peltor till, 499:- så det blev ett par, 2 magnetvinklar blev det också.

image.jpg
Skapa konto

Blev en blocket-affär idag!
Köptes av en trevlig kille som renoverat klart och skulle flytta till lägenhet.

Blir ett bra tillskott till systainer-stapeln :)
Tyvärr två gamla systainers men det får väl gå.

T18 skruvdragare
Centrotec tillbehörssystainer
Ps 300 sticksåg
Ts55 sänksåg med två skenor (ska dock säljas då jag redan har en)

Sen en äldre DS 400 trekantsslip och ett städkit i dom gamla lådorna.

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Danne_85 skrev:
Oh! En Vecturo en sån har ja suktat efter, har dock en fråga. Finns det adapter till den så att man kan använda blad från Fein, Bosch? Tycker Festool egna blad är i dyraste laget. / Danne
Japp, jag köpte en adapter från Fein som gör att man kan använda Fein multimaster och Bosch blad också.
http://www.festoolproducts.com/Fein-63733005010-Adapter-Use-Multimaster-Accesso-p/63733005010.htm

Den passa perfekt för Bosch/Fein MM blad jag har sen innan.

Finns på Toolab.se kosta 200-ingen, art 63733005010 men jag tror man måste maila om det.

Dock tycker jag Festools blad har sjunkit i pris.
Köpte 5st festool blad(för att använda i pressen) för runt 550kr. Känns som många blad ligger på 100-200+kr per blad, beroende på hur många man köper.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.