T tobiast skrev:
Budade hem ett par Jalas 9548:surprised:r (44). Var lite svårt få tag på min storlek beg o i bra skick så nöjd med köpet. Väldigt fina att gå i, bra stabilitet och grepp och framförallt lätta och man kommer snabbt i och ur med BOA-snörningen. Dom senaste skorna jag hade var Julas o dom var tunga, obekväma och sulan ramlade av efter bara lite användning.

[bild]
Bra köp, kör dom varje dag på jobbet (y)
 
  • Gilla
Woundedknee och 1 till
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Bra köp, kör dom varje dag på jobbet (y)
Samma här, har haft Jalas I flera år och dom är toppen.. Mycket bra stötdämpning och bekväma hela dagen. Bra att dom är stora i tån. En sak med Jalas är att flera modeller har tåhätta i aluminium för lägre vikt.
 
richardtenggren
På mina är det tåhätta i komposit, det är väl mer eller mindre standard idag på bättre skor? Samma gällande spiktrampskyddet.
 
T tobiast skrev:
Budade hem ett par Jalas 9548:surprised:r (44). Var lite svårt få tag på min storlek beg o i bra skick så nöjd med köpet. Väldigt fina att gå i, bra stabilitet och grepp och framförallt lätta och man kommer snabbt i och ur med BOA-snörningen. Dom senaste skorna jag hade var Julas o dom var tunga, obekväma och sulan ramlade av efter bara lite användning.

[bild]
Helt okej skor. Jag fick dock byta mina av denna modellen. De är väldigt smala i bredden. Det fick mig att få nageltrång. Så har man lite bredare fötter så är detta inga bra skor.
 
  • Gilla
tobiast
  • Laddar…
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Hultafors verkar ju också ha en liten, den skulle jag gärna klämma lite på.

[länk]
Fanns på K-Bygg i Åtvidaberg såg jag igår för strax under 300:-.
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
Jag hittade ett batteri till lite för lite pengar på secondhand idag för att låta bli... 20 kronor ! Jag har ingen maskin till det utan det är lite av ett impulsköp. 18v och 12v till maskiner och lampa men det här är en lite mindre modell, så kanske reservdelar? Eller så får man leka till något på något av ungens batterislukare...
Begagnat 18V 2.0Ah DeWalt batteri på ett trägolv, köpt secondhand för ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Jag vill nog påstå att det är ett drömläge att köpa en maskin till.:)
 
  • Gilla
  • Haha
tobiast och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Jag vill nog påstå att det är ett drömläge att köpa en maskin till.:)
Det skulle man kunna tycka.
Nu har jag ju redan en underbar AEG 18v borr skruvdragare sedan 10 år och fick ärva Bosch 12v och DeWalt 18v (plus 12v lampa) för två år sedan... Så jag misstänker att det är lite smått dumt att leta upp DeWalts 9,6v serie baserat på ett batteri. Men jag kan ju ha fel...
 
S
Dagens verktygsinköp blev en JBC JT6040 Hot Air Rework Station.
Kanske inte riktigt vad som brukar dyka upp i tråden, men det var i alla fall dagens verktygsinköp, så ... :)

JBC JT6040 Hot Air Rework Station med flera munstycken och kontrollenhet.
 
  • Gilla
RmK_71 och 8 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
Hedens Hedens skrev:
Packade upp lite smågodis;)
Har även ett tyskt blått paket på posten åter kommer med det....

[bild]
Cobolt?
 
Var uppe i sälen i veckan så paketen ramlade ner. Cms grundmodul. Insats för sticksåg och bordsbredare som även passar fint på dragsågen. Även lite småkrafs. Nu är det bara rubart paketet som saknas.
 
  • CMS-grundmodul för snickeriarbete med insats för sticksåg och bordsbredare monterad på metallstativ i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
T
F FRS05 skrev:
Helt okej skor. Jag fick dock byta mina av denna modellen. De är väldigt smala i bredden. Det fick mig att få nageltrång. Så har man lite bredare fötter så är detta inga bra skor.
Jag har ganska breda fötter så får hålla koll på det du säger, har inte gått i dom några heldagar ännu. vad har du nu då som du tycker funkar bättre?
 
Uppgraderad ugnsautomatik. Möjlighet till 100 segment. Kommer därmed kunna värmebehandla bland annat adamantium utan problem.
Hand håller en Bentrup TC 507 termocomputer för ugnsautomatik med display och knappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vad använder du det hårda materialet till?
 
Jag hittade den här ritningen :thinking:
Illustration av superhjälten Deadpool med ritning som visar hans skelett och klor i jämförelse med människoskelett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
hobbs och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.