3 376 084 läst · 16 625 svar
3376k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Svenska industridesignklassikern PeFeGe. Jag hade två sedan tidigare vilket gör att jag nu kan behålla en i verkstaden när två ska sitta över köksbänkenjonmo skrev:
Fortfarande hängig i någon slags influensa blev jag lite uppiggad när jag fick en avisering från Postnord; det fanns ett roligt paket att hämta ut.
Jag försöker förbättra precisionen i mitt snickrande och då är det fint om man kan kolla sina ansträngningar med mätverktyg som går att lita på. Undan för undan bygger jag ut mitt mätsortiment och nu kunde jag pallra mig iväg och hämta detta:
En fotvinkel 400 x 265 mm, en flatvinkel 250 x 160 mm och en liten flatvinkel 75 x 50 mm; samtliga DIN 875/1. Sedan tidigare har jag de två mindre vinklarna som fotvinklar, väldigt användbara.
Dessutom blev det en indikatorklocka, 0-10 mm vilket jag inte haft tidigare men ju vet att det finns flera användningsområden för.
Allt inköpt på OTD Tools.
Väldigt glad för de här grejorna!
//Ronnie
Jag försöker förbättra precisionen i mitt snickrande och då är det fint om man kan kolla sina ansträngningar med mätverktyg som går att lita på. Undan för undan bygger jag ut mitt mätsortiment och nu kunde jag pallra mig iväg och hämta detta:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En fotvinkel 400 x 265 mm, en flatvinkel 250 x 160 mm och en liten flatvinkel 75 x 50 mm; samtliga DIN 875/1. Sedan tidigare har jag de två mindre vinklarna som fotvinklar, väldigt användbara.
Dessutom blev det en indikatorklocka, 0-10 mm vilket jag inte haft tidigare men ju vet att det finns flera användningsområden för.
//Ronnie
Har nog precis samma grejer. Alla 3. Min minsta är dock med fasade anläggningsytor och är troligen ett av mina mest använda verktyg. Används ideligen för att kontrollera att nyvhyvlat virke verkligen är i 90 grader. Även för att kontrollera att anhåll och sågklinga står i exakt 90 grader.P Pysslarn skrev:Fortfarande hängig i någon slags influensa blev jag lite uppiggad när jag fick en avisering från Postnord; det fanns ett roligt paket att hämta ut.
[bild]
//Ronnie
Medlem
· stockholms län
· 263 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Efter att ha använt mig av påtryckningar mot @Rickard.ag så han la sig i budgivningen på Tradera har jag nu en Chuck till min Arboga. Får jag inte ordning på borrmaskinen så åker chucken såklart vidare till honom for free..
Logga in
Skapa konto
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 496 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 496 inlägg
Att jag la mig tidigt berodde såklart enbart att jsg insåg att jag budade mot en med nära kontakt med en moderator på forumet och absolut inget på att denna pryl tillsammans med annat smått och gott redan hade påbörjat sin resa mot sitt nya hem.
Nog med tid och pengar så kan man laga allt så det blir nog bra tillslut med din maskin.
Logga in
Skapa konto
Nog med tid och pengar så kan man laga allt så det blir nog bra tillslut med din maskin.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Logga in
Skapa konto
Tack båda två för hjälpen!
Köpte ny chuck till min Bosch PBD 40.