3 337 993 läst · 16 504 svar
3338k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Renoverare
· Östergötland
· 76 inlägg
Jag köpte en 3,8 liters storflaska av Titebond för 3 år sen och har hälften kvar. Men limmet i flaskan ser helt bra ut. Jag fyller på en mindre titebond flaska och gillar den ganska bra. Men när den stått länge kan det va jobbigt att få ut allt torkat lim, får dra isär den och sticka in nånting att peta ut limmet med. En Glubot skulle jag vilja prova.jac skrev:Angående lim och flaskor så använder jag huvudsakligen Pattex trälim. Jag har inte märkt att det skulle vara varken bättre eller sämre än något annat men fördelarna är att flaskan är väldigt bra och det finns lätt tillgängligt på Hornbach. Jag förbrukar ju inga stora mängder och flaskan får ofta stå ganska länge mellan varven men jag har aldrig upplevt att pipen sätter igen eller att limmet torkat. Inte heller brukar det vara några problem att få ut det sista när flaskan börjar bli tom.
[länk]
Snickrandet har det blivit mindre av på sistone så det går inte så mycket lim åt nu, mera metall istället.
Renoverare
· Östergötland
· 76 inlägg
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Sannolikt inte mer än 80 för paret (det var vad jag betalade) men eftersom de tillhörde förra veckans varor på Lidl kan de vara rabatterade om butikerna har kvar...
Se bild här: https://www.byggahus.se/forum/threads/lidl-verktyg-denna-vecka.72018/page-100#post-3524612
Se bild här: https://www.byggahus.se/forum/threads/lidl-verktyg-denna-vecka.72018/page-100#post-3524612
Nu är min nya leksak invigd. Dewalt dws780 samt stativet De7260
Frun vill att jag ställer ut den i förrådet, men jag vill ha den inomhus så jag kan titta på den varje dag .
Frun vill att jag ställer ut den i förrådet, men jag vill ha den inomhus så jag kan titta på den varje dag .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder