3 355 155 läst · 16 551 svar
3355k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Vad kostar en sån och passar den bara på Bosch vinkel?E erikssonjorgen skrev:
Har du testat?
Har klinkers på golvet i köket som ligger på spånskiva som jag tänkte snitta upp i typ 4x4 plattor och bryta lös. Har testat att slakta en klinkers mkt hamrande för att spräcka en platta men sen så släppte flytspacklet lätt från spånskivan.
Hej,putte22 skrev:Vad kostar en sån och passar den bara på Bosch vinkel?
Har du testat?
Har klinkers på golvet i köket som ligger på spånskiva som jag tänkte snitta upp i typ 4x4 plattor och bryta lös. Har testat att slakta en klinkers mkt hamrande för att spräcka en platta men sen så släppte flytspacklet lätt från spånskivan.
Den fungerade bra. Inte helt dammfritt men över förväntan. Handlade i Sverige: https://www.prisjakt.nu/search?search=gde 125 ea-t&searchInProps=false
Tänk på att det finns två modeller som passar olika Bosch.
/J
Kröp det ut damm mellan golvet o adaptern eller kom det lite här o där. Skulle det funka att vira en fuktig handduk/trasa runt den? Verkar som att få bita i sura äpplet o investera i en sån.E erikssonjorgen skrev:
Det kom endast damm när jag sänkte ner klingan, dvs innan hela adaptern var mot vägg/golv. Det kom även ett par moln om jag körde för snabbt eller backade.putte22 skrev:
Tar man det lugnt så är detta en bra lösning.
Den är betydligt mycket bättre än min egenprintade lösning, som ändå var bra:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanon då finns det kanske förhoppning. Ska kolla lite priser på vinkel och adapter. är det en sån klinga man ska ha till klinker/fog/flytspackel. Hittar två olika klingor som ser olika ut en som du har med slitsar sen en helrund.E erikssonjorgen skrev:
A atomlab skrev:
Har du bara två fräsar nu? Är inte det lite omständigt?
Minst tre. En till varje skaftdiameter. 6+8+12=3 VSB.
Sem kan du komplettera med 1/4” och 1/2” så blir det = 5.
Trevlig siffra!