tullemannen tullemannen skrev:
Med hänsyn till alla grå-gröna lådor i bakgrunden, går det att få en opartisk recension av den dära dunkadunka-maskinen?
Sugen!
Jag har en sådan, smidig att ha med sig, batteriet räcker länge.
Dock är jag lite besviken på ljudet, funkar väldigt bra när folk pratar, men när det kommer musik med lite bas i så skrålar den mest. Men det får man väl acceptera med tanke på högtalarens storlek.

Slutsats: Ja, jag skulle nog köpa den igen om jag skulle välja idag pga av storleken.
När jag håller på med något hemma använder jag oftast min Bosch GML50.

• Gilla
tullemannen och 1 till
  • Laddar…
På tips från @Pysslarn så köptes idag två limpåförare. (Han tipsar väl bara om själva penseln, men hittade för 29:- på Lidl.) Hand håller ett paket med två limpåförare från ERNESTO, köpta på Lidl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Dagens inköp

Bosch GDR 12V-110 Slagskruvdragare 12V C&G
Metabo WE 15-125 QUICK Vinkelslip 125mm (1550W)
Bosch GSA 12 V-Li Tigersåg 12V C&G

Nu får det väl ändå räcka på ett tag? Sa jag inte det för ett tag sen förresten ...

• Gilla
  • Haha
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Känns som att dagen består av B:n, bits, brandsläckare och bälte Två förpackningar med Bosch skruvbitsset bredvid ett svart arbetsbälte med mönster på en träbänk.
Skapa konto
Två brandsläckare i förpackning, 2kg och 6kg, på en rörig bakgrund med plastpåsar.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
P Prodigys skrev:
Känns som att dagen består av B:n, bits, brandsläckare och bälte[bild][bild]
Har testat de där bitsen, funkade inte så bra i min skruvknack tyvärr, då hexen är lite för ”kort” så den kantrar mer än vanliga bits.

• Person håller en oöppnad låda av en BOSCH Professional vinkelslip på 1700 W.
    Skapa konto
  • Gilla
RmK_71 och 2 till
  • Laddar…
Två små paket från Kina idag.

• Digital inklinometer och hållare för mätverktyg på en granitbänkskiva.
    Skapa konto
  • Gilla
RmK_71 och 2 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Harald har lite sådant
[länk]

[länk]

[länk]
Blev ett inköp av detta. Plastbackar fyllda med färgglada plastdistanser för byggprojekt.
Skapa konto

Tack för tipset. Nu har jag så jag klarar mig ett tag.

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
LoweW
En present och två tradera-fynd! Har lyckats samla på mig åtta batterier och tre laddare så framöver blir det nog bara nakna maskiner för min del.

• Tre batteridrivna Makita-verktyg på ett arbetsbord, inklusive en kedjesåg och en spikpistol.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Ett par småsaker fick följa med hem idag.

• En vinkelhake och en kniv med reservblad från Hultafors på ett mörkt underlag.
    Skapa konto
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
Det blev en GST 90E till "specialpris" på Bauhaus (nåja, samma pris som både Hornbach och Bauhaus har haft sedan ganska lång tid). Hursomhelst, då min gamla handväska retades och sågade snett hoppas jag att denna levererar bättre[bild]
Trevlig maskin, köpte en på just Bauhaus för ganska länge sedan nu.
En sak att vara uppmärksam på: se till att bladet verkligen låses fast. Jag har problem med att låsningen inte fjädrar tillbaka ordentligt. Har haft isär och rengjort och smörjt upp men det fungerar fortfarande inte felfritt.
Men det är ju enkelt att kolla efter att man bytt blad och om det inte har låsts, bara peta till "hjulet" med fingret så hoppar allt tillbaka.

Tack. Jag kollar /T

Batteridriven Ryobi AirStrike dyckertpistol på ett golv med tillbehör i en plastpåse bredvid.
Skapa konto
Batteridriven dyckertpistol som hjälp vid limningar. Har ingen kompressor men har Ryobi batteri sedan tidigare. 2099.- på Gekås är bästa pris jag hittat (om man bara står ut med trängseln...)

• Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
[bild] Batteridriven dyckertpistol som hjälp vid limningar. Har ingen kompressor men har Ryobi batteri sedan tidigare. 2099.- på Gekås är bästa pris jag hittat (om man bara står ut med trängseln...)
Det ser ut om R18N18G? En sån har jag med. Är mycket nöjd med min.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
[bild] Batteridriven dyckertpistol som hjälp vid limningar. Har ingen kompressor men har Ryobi batteri sedan tidigare. 2099.- på Gekås är bästa pris jag hittat (om man bara står ut med trängseln...)
Vill också ha batteridrivet men makitas landar på ca 4000.. lite svårt att motivera.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.