FreQa FreQa skrev:
Jag har köpt en sådan här den håller! Men den kanske är för klumpig när man bara krattar.
[bild]
Såg rejäl ut, vår används lite till grus, ogräs ur grus och jord typ.
Brakar denna får jag kika på rejälare, 12år har den gamla stoppat så :cool: krävdes en 9åring för att knäcka den.

Kraftig stålsax. Tradera, 50 kr.
Hand håller upp en gammal kraftig stålsax med svart handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en begagnad, robust stålsax som säljs för 50 kr på Tradera.
Skapa konto

• Gilla
Fario och 4 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
E Ezcobar skrev:
Inför uppgraderingen av spånsugsanläggningen har jag införskaffat en cyclon. Så nu är det tänkt att det blir 2 stegs filtrering.
[bild]
Förlåt dum fråga. Men vad har man en cyclon till?

Anders 1920-tal Anders 1920-tal skrev:
Förlåt dum fråga. Men vad har man en cyclon till?
Tänk grovavskiljare.
Nästan inget hamnar i dammsugaren utan stannar kvar i behållaren under cyklonen.
Praktiskt vid tex hyvling. (y)

FredrikR FredrikR skrev:
Såg rejäl ut, vår används lite till grus, ogräs ur grus och jord typ.
Brakar denna får jag kika på rejälare, 12år har den gamla stoppat så :cool: krävdes en 9åring för att knäcka den.
Sant.
Använde min idag för att dra ihop klippta grenar från rosbuskar och då kunde man ta i ordentligt!

Jag köpte den här hylsnyckelsatsen som Jula rear ut, 1 800 kr istället för normalpris runt 4 000 kr. Har inte direkt hunnit använda den, men jag gillar att den är väldigt komplett, med en del dimensioner som brukar saknas.

007056.jpg

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
ullberg
Jag har på landet en gammal version av den kamazasatsen (ca 20 år gammal och en äldre form av låda men verkar vara ung samma innehåll) - den har tagit oss igenom det mesta vi behövt under åren så jag tror det där blir bra!

/U

• Gilla
gronfelt
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Har länge funderat på vad jag ska med en sån här till, men när jag kollade på Ernst så trillade poletten ner. Eftersom brädgården hade en sån till ett bra pris så fick den följa med hem. Ska komplettera upp med en skena till så jag kan frisera dörrar med den.[bild]
Du bara MÅSTE köpa till FSN-WAN!
Ett vinkelanslag som gör att kap- och gersågen blir överflödig (nästan), innan man använt den kan man nog inte förstå hur otroligt smidig kombo det är med sänksåg och vinkelanslag.

• Gilla
Simon Swartling
  • Laddar…
Stålen är dagens sågarna något äldre:)
Äldre handsågar och sågblad på träbord, inklusive en fogsvans och nya förpackade sågblad.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Jag har på landet en gammal version av den kamazasatsen (ca 20 år gammal och en äldre form av låda men verkar vara ung samma innehåll) - den har tagit oss igenom det mesta vi behövt under åren så jag tror det där blir bra!

/U
Jag har också den satsen och jag är mycket nöjd med verktygen.
Enda jag har att klaga på är att lådan gått sönder i ”gångjärnen” som är av plast så nu är det svårt att stänga den och få den att hålla ihop. Lite jobbigt när den delar sig och allt ramlar ur.
Någon som har ett bra förslag på förvaring?
Jag tycker det är praktiskt med den lådan.

• Gilla
gronfelt
  • Laddar…
P
Jahapp är det den nyckelsatsen som är flugan idag? Är den bättre än bahcos satser?

P pleqtiz skrev:
Jahapp är det den nyckelsatsen som är flugan idag? Är den bättre än bahcos satser?
Om den är bättre vet jag inte, jag har inte hunnit testa den så mycket än, men jag tyckte det var ett bra pris i förhållande till mängden verktyg. Inte alltför många hundralappar över Biltema och liknande.

Jag har verktygsvagn med hylsnyckelsats och hylsnyckelsats i låda från Bahco och tycker de funkar bra, så hade det dykt upp ett bra pris på Bahco hade det nog lika gärna kunna bli det.

ullberg
K knipo skrev:
Någon som har ett bra förslag på förvaring?
Jag tycker det är praktiskt med den lådan.
Är inte ”gamla” och ”nya” satsen så lika att det borde funka med nya lådan? I så fall kanske den finns som reservdel hos kamaza (är väl KGK som står bakom eller har det ändrats?)

Som jag ser det så finns det många fördelar med att dricka öl!
Dels så smakar det gott!
Sen får man pengar tillbaka om man är duktig och pantar och kan handla verktyg!
Så förenar man nöje med nytta!

Dag

Kvitto från Lidl på en träyta som visar pant för återlämnade ölflaskor och köp av varor.
Skapa konto

Ett antal borr i olika storlekar ordnade på ett arbetsbord i en verkstad med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
gronfelt och 5 till
  • Laddar…
M Maximarcus skrev:
Du bara MÅSTE köpa till FSN-WAN!
Ett vinkelanslag som gör att kap- och gersågen blir överflödig (nästan), innan man använt den kan man nog inte förstå hur otroligt smidig kombo det är med sänksåg och vinkelanslag.
Får låna hem vinkelanslaget från jobbet och se om jag blir frälst. Smidigt med likadana verktyg hemma som på jobbet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.