3 337 377 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Det där är väl dessutom den äldre med bättre ”guide pins”?Denniis skrev:
Köpte min ny för 1,5 år sen, blir först nu i vinter jag har ett lite större projekt åt den
Jag vet ärligt talat inte. Det blev ett snabbt köp då en firma lades ned och jag fick köpa maskinen och en full låda domino för 6000kr.Jckssn skrev:
Vad är det som skiljer med "guide pins" mellan modellerna?
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
De gamla pinsen går in i ett fräst hål vilket är smart om man till exempel vill göra en radda hål efter varandra. De nya har större plastpaddlar istället.Denniis skrev:
Jag sprang bokstavligt talat på denna Makita skruvdragare (DDF482RFEB) på Jula idag och den fick följa med hem för en funderare iallafall. Ordinarie pris 2499:- men nu 1799:-. Jag förstår ju att den inte är ur proffsserien men känns gedigen och har bra spec. Någon som vet nåt eller har erfarenhet och kan dela med sig? Knapphändigt med information på nätet annars.
https://www.jula.se/catalog/verktyg...Y9GxV8YmwGXN_2JSUgRoCIlcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
https://www.jula.se/catalog/verktyg...Y9GxV8YmwGXN_2JSUgRoCIlcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Den jag hade i firmabilen höll länge med lite ovarsam behandling ibland. Gillade den men nu är den död tror jag. Gillar denna typen av makitaväskor bättre än de nya. De nya håller sämre och är jobbiga i låsen enligt mig.
H hellgun skrev:Jag sprang bokstavligt talat på denna Makita skruvdragare (DDF482RFEB) på Jula idag och den fick följa med hem för en funderare iallafall. Ordinarie pris 2499:- men nu 1799:-. Jag förstår ju att den inte är ur proffsserien men känns gedigen och har bra spec. Någon som vet nåt eller har erfarenhet och kan dela med sig? Knapphändigt med information på nätet annars.
[bild]
[länk]
Maskinen fungerar även väldigt bra till att fräsa avlång uttag till olika projekt.stigen skrev:
Har använt den till mina fräsbyggen och min Moxon.
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Smidigt!stigen skrev:
Ska faktiskt ta tag i att bygga eget fräsbord under höst/vintern, då kan nog dominon komma till användning
Jag har köpt en sådan här den håller! Men den kanske är för klumpig när man bara krattar.FredrikR skrev:
Logga in
Skapa konto