Jag kan recensera Lidls kvistborrar så ni slipper undra...

Tyvärr kan jag inte visa bild på något hål jag gjort med dem. De var slipade på fel sida så de skar inte över huvud taget. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
jnse och 9 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag kan recensera Lidls kvistborrar så ni slipper undra...

Tyvärr kan jag inte visa bild på något hål jag gjort med dem. De var slipade på fel sida så de skar inte över huvud taget. :crysmile:
De är däremot bra som råämnen, efter 1h filning kan man göra sånt här med dem.
Hand håller en träsked som är delvis utskuren och filad, visar träbearbetning, med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
De var slipade på fel sida så de skar inte över huvud taget.
Du vet väl att tyskarna kör kvistborren i vänstervarv...? Bara att lägga i backen så kommer Lidl-borrarna fungera utmärkt.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Här spelar varken hastighet eller riktning någon roll... Nästan så man undrar om det är någon version för USA man fått med säkerhetsskär som man garanterat inte skall kunna skära sig på.

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Jag har köpt en hel del kvistborr på hornbach. Alpen tror jag märket heter. Tycker de har en fantastisk pris vs. prestanda. Nu har jag inte testat dem med just en handjagare i regelvirke, men tycker absolut de levererar för den dryga hundralappen eller så som ett 25mm borr kostar.
Får se om jag kan återkomma med några bilder.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Jag vet inte om det är intressant, men här är en 35mm Zobo, det är den största jag har. Undrar om de finns i 50mm
[bild]
Så där vill man ju att det ska se ut, snyggt och prydligt!

Och, ja, de finns på bl a Fine Tools från 10 mm upp till 65 mm i steg om en mm. Dock till priser som får kilopriset på saffran att framstå som ren välgörenhet mot konsumenterna...

Tack för tipset, nu väntar jag bara på att vinna på Euro Jackpot. ;)
//Ronnie

• Gilla
ByggStålis och 2 till
  • Laddar…
Jag har ett Fisch-set från Dieter Schmidt (tror jag lade upp det här när det anlände) och det blir så vitt jag kan bedöma görfina hål. Verkar vara liknande pris mot Bosch från Toolab (50 € för 50 mm).

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:

Och, ja, de finns på bl a Fine Tools från 10 mm upp till 65 mm i steg om en mm. Dock till priser som får kilopriset på saffran att framstå som ren välgörenhet mot konsumenterna...

//Ronnie
Upp till 65mm....i steg om 1mm? du är ond som berättar såna saker....;)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Har en kvistborr från Fisch, den gjorde väldigt fina hål de få ggr. jag använt den. (y)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
P pyro skrev:
Jag har köpt en hel del kvistborr på hornbach. Alpen tror jag märket heter. Tycker de har en fantastisk pris vs. prestanda. Nu har jag inte testat dem med just en handjagare i regelvirke, men tycker absolut de levererar för den dryga hundralappen eller så som ett 25mm borr kostar.
Får se om jag kan återkomma med några bilder.
Håller med, också köpt några sådana på Hornbach och jag blev positivt överraskad.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:

//Ronnie
Typ billigare för dig att köpa den som det står om i bild 3.. Pelarborrmaskin placerad i ett verkstadsrum med gult vägg och grått golv, prissatt till 1000 kr med specifikation i text.
Skapa konto

6000kr för 12 borr blir ju 500:- styck och så kan du ställa borrmaskinen hemma hos mig ;)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
ullberg
plockade upp detta idag

Nytt Makita borrmaskin kit med låda och motorvärmare på ett snöigt underlag.
Skapa konto

Kunde inte hålla fingrarna borta trots att jag senast i veckan hämtade ut två nya (pirat) batterier som var tänkta framförallt till min uråldriga (14,4 v nimh) Bosch sticksåg...

Motorvärmarkabeln ropades hem på tradera och hämtades vad jag märkte var i @MathiasS hemkvarter (dock inte hos hos honom) eftersom JFB bröt imorse när jag slog på värmaren och jag kunde mäta kohm mot jord med vanlig multimedier i gamla kabeln...

/U

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
plockade upp detta idag

[bild]

Kunde inte hålla fingrarna borta trots att jag senast i veckan hämtade ut två nya (pirat) batterier som var tänkta framförallt till min uråldriga (14,4 v nimh) Bosch sticksåg...

Motorvärmarkabeln ropades hem på tradera och hämtades vad jag märkte var i @MathiasS hemkvarter (dock inte hos hos honom) eftersom JFB bröt imorse när jag slog på värmaren och jag kunde mäta kohm mot jord med vanlig multimedier i gamla kabeln...

/U
Du kunde ha hämtat en knippe kablar här med, dieselvärmaren lever hårt liv!

ullberg ullberg skrev:
plockade upp detta idag

[bild]

/U
Har också den sticksågen, väldigt nöjd med den!

ullberg ullberg skrev:
plockade upp detta idag

[bild]

/U
Jag trodde Makita hade nåt speciellt sladdsystem när jag såg bilden :thinking:
min motorvärmarsladd är nästan smällt i kontakten varje morgon

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.