Hur märker ni upp vilken låda som innehåller vad? Eller vet ni bara ändå? Tigersåg brukar jag ta rätt låda, men annars känns det som lotteri, blir alltid ett jäkla öppnande och stängande
 
fia_mstd fia_mstd skrev:
Hur märker ni upp vilken låda som innehåller vad? Eller vet ni bara ändå? Tigersåg brukar jag ta rätt låda, men annars känns det som lotteri, blir alltid ett jäkla öppnande och stängande
Nyare Bosch L-boxxar har etikett på sidan. (y);)
 
  • Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nyare Bosch L-boxxar har etikett på sidan. (y);)
Kör också uteslutande L-boxx, och har satt klisterlapparna väl synligt, på ej Bosch verktyg har jag skrivit ut och klistrat på bild (y)
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vad gäller L-Boxxarna behövs det ingen märkning det är alltid den i botten jag ska ha:) Skämt åsido, de boxxar som inte har originalmärkning märker jag med Dymo etiketter.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vaddå box i botten? Har ni inget rack?
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
Hur märker ni upp vilken låda som innehåller vad? Eller vet ni bara ändå? Tigersåg brukar jag ta rätt låda, men annars känns det som lotteri, blir alltid ett jäkla öppnande och stängande

Tuschpenna är utmärkt att skriva på boxarna med.
 
Nu ska vi se om det här löser problemen med att jag är så kass på att skärpa mina sicklar/att mina tummar är så klena och värmekänsliga.
 
  • Två förpackningar med slipverktyg för sicklar ligger på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Såhär ser det ut hos mig!

Två staplar av blåa och röda Bosch verktygslådor i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 7 till
  • Laddar…
Och medans man har nåt på gång ser det i alla fall ut såhär ....

Samling av verktyg och batterier på golvet som visar pågående byggarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tallguy196 och 8 till
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
Hur märker ni upp vilken låda som innehåller vad? Eller vet ni bara ändå? Tigersåg brukar jag ta rätt låda, men annars känns det som lotteri, blir alltid ett jäkla öppnande och stängande
Kommer nog bli tusch för min del också om jag inte lär mig vilken låda som är placerad var
 
fia_mstd fia_mstd skrev:
Hur märker ni upp vilken låda som innehåller vad? Eller vet ni bara ändå? Tigersåg brukar jag ta rätt låda, men annars känns det som lotteri, blir alltid ett jäkla öppnande och stängande
Dymo och märklappar i hållarna.
 
richardtenggren
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Annars finns det ju anpassade etiketter till systainers från Festool:) Även om det som levereras i systainer är färdigmärkt.

[länk]
Tyvärr funkar dem inge vidare för sådant som inte är Festool. Svårt att hitta passade bilder.

Även konstiga lådor som inte är ljusgrå med gröna spännen eller har hållare för skyltar behöver märkas.
 
Blev ett "engångs" system till färgsprutan! Färgkoppen som följde med har bara blivit mindre och mindre allt eftersom färg fastnat i den, äntligen en enkel lösning :)
 
  • Engångssystem för färgspruta, Colad Snap Lid System 350ml, förpackning med lock och blandningskärl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träställning med nymålade vita metallbeslag upphängda på snören i en tillfällig målarverkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Har en inköpslista/önskelista som är så lång att den nästan räcker mellan Varberg och Laxå, det fattas exakt 300 mm. ;) För att känna mig vuxen och vettig har jag försökt dela in den med olika prioriteringar, t ex "absolut måste", "nödvändigt", "bra att ha", "om det behövs är det bra att det finns" och "vill ha" eller "så jäkla fräckt" osv...

Plötsligt en dag —under starkt inflytande av inlägg av @jac som ju är något av en inköpsguru här på forumet — fann jag mig själv på OTD Tools' hemsida, dreglande över dessa försänkare.

Ett set med olika storlekar av försänkare i en öppen låda, märkta med storlekar från 6,3 mm till 20,5 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det fanns endast tre set kvar i lager och priset var nedsatt från drygt niohundra till knappt sexhundra; i ett slags "utanför kroppen-perspektiv" ser jag mig själv febrigt klicka på köpknappen. Helt utan hänsyn till vilken prioritering försänkare har på inköpslistan...

De levererades häromdagen och är de lika bra som de är fina har jag nog gjort ett riktigt kap. Och nu kan jag stryka försänkare från listan, oavsett var de fanns på den. Tack för hjälpen med det @jac! ;)

//Ronnie
 
  • Gilla
-druvan och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.