ullberg
En Tormek T7 blev jag med idag tack vare toppentips här på BH, enda negativa är att jag inte körde ’buy once cry once’ så nu får jag ”gråta” lite över den onödiga billighetsmaskinen som blir över...

Tormek T7 slipmaskin på köksbänk med snötäckt trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/U

• Gilla
bulleribock och 5 till
  • Laddar…
Nu blev man ju aningens avis, stort grattis!

//Ronnie

Alt: Flera stående limpressar från Plano utan väggskenor, placerade på ett grått golv mot en grön vägg.
Skapa konto

Några limpressar från Plano blev helgens blocket-fynd.
Saknar väggskena men såg att dom var överkomliga prismässigt nya så kommer köpa två meter.

• Gilla
jonmo och 3 till
  • Laddar…
Ett måste till samlingen.

• Portabel svart och gul elverktygslåda med SysMaster etikett och inbyggda mätinstrument.
    Skapa konto
  • Gilla
jackt och 4 till
  • Laddar…
Den har jag missat, specarna såg fina ut!

O Otsef skrev:
Ett måste till samlingen.
Jag är inte vidare bevandrad i kompressorer men vad kan man göra och inte göra med den?
Intressant format, sneglat på den ett tag men aldrig kunnat avgöra om den klarar av arbetsuppgifterna eller duger bara till cykelslang?

Köpte mig en bandsåg i fredags. Man kanske kan ha synpunkter på storlek och kvalitet, men det är vad jag har plats och råd med just nu, ska bli kul att testa.

En bandsåg från Black & Decker på ett arbetsbord i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

• Gilla
Turee och 3 till
  • Laddar…
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Köpte mig en bandsåg i fredags. Man kanske kan ha synpunkter på storlek och kvalitet, men det är vad jag har plats och råd med just nu, ska bli kul att testa.

[bild]
Jag har motsvarande din med Dewalt. Är nöjd med min. Hoppas du bara inte gav fantasisummor för den...

Beställde lite Wera instrumentmejslar med insexklinga samt sexkant hylsa, har retat mig något makalöst på att jag saknat smådimensioner i mejslar.

phl phl skrev:
Beställde lite Wera instrumentmejslar med insexklinga samt sexkant hylsa, har retat mig något makalöst på att jag saknat smådimensioner i mejslar.
Weras julkalender senast var som gjord för quad-mek ;)

Gillar inte överaskningar :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Jag har motsvarande din med Dewalt. Är nöjd med min. Hoppas du bara inte gav fantasisummor för den...
Tja... det beror väl på vad man menar med fantasisummor. Mer än en ny Meec kostar, men inte mycket.

E
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:

[bild]
Ärvde exakt samma modell efter min morfar. Använder den nästan som en figursåg, väldigt smalt blad och den stora bredden man får av tre hjul är perfekt för småarbete .

• Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
Vart sjukt less på mitt kina-skjutmått så denna kom på posten idag!
Ny Mitutoyo digital skjutmått i förpackning med inspektionscertifikat.
Skapa konto
En ny Mitutoyo Digital Skjutmått i en orange förpackning på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
etjo och 7 till
  • Laddar…
S
Två mätverktyg

Skjutmått och vinkelhake på metallbord i verkstad.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.