3 355 610 läst · 16 551 svar
3356k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 7 583 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 583 inlägg
Bordssåg, smärgel och på änden sitter ett borrchuck. Köpte den osedd på blocket (bara en bild), trodde det var ett hemmabygge där man monterat bordet i efterhand. Hade tänkt använda motorn. Visade sig vara en metabo-maskin och av allt att döma konstruerad just så här med en slipskiva och en sågklinga...Eld skrev:
Udda kombination! Vad tänker du göra med den?Frustrator skrev:Bordssåg, smärgel och på änden sitter ett borrchuck. Köpte den osedd på blocket (bara en bild), trodde det var ett hemmabygge där man monterat bordet i efterhand. Hade tänkt använda motorn. Visade sig vara en metabo-maskin och av allt att döma konstruerad just så här med en slipskiva och en sågklinga...
Skulle lämna grabben på scoutläger i närheten av Örkelljunga och precis intill fanns en spånsug enligt blocket. Så äntligen blev man med spånsug!
EJCA 1,5kW för 1000:- kändes helt ok.
Frågan är bara om/hur man löser automatik alt. fjärrstart då den är 3-fas.
EJCA 1,5kW för 1000:- kändes helt ok.
Frågan är bara om/hur man löser automatik alt. fjärrstart då den är 3-fas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inga problem med autostart, strömavkännare på alla uttag du vill automatisera start på och sedan ett tidrelä som styr en kontaktor. I och med att du har trefas kan du spara lite pengar och köpa en mindre kraftig kontaktor.pjodden skrev:
Jag har en tråd med kopplingsschema i till min lösning, du hittar nog bilderna i mitt galleri.
Verktygstokig
· Halland
· 7 583 inlägg