larsbj larsbj skrev:
Grattis, marknaden isärklass bästa
Känns förbaskat välbyggd och stark. Bara testkört några modell större skruvar men hittills Hitachikvalitet.
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Den finns att köpa direkt från kina för 120kr =)
Men jag litar lite mer på Schneider än Noname-Kina.
Ja det betvivlar jag inte! Det var mer att det är sjukt att samma manick kostar så olika över disk i Sverige. Många saker som säljs här hemma är ju dock brandade Kinagrejer.
 
Behövde tamper safe bits så det blev en komplett ny sats idag med det mesta tänkbara i ...
Nytt set med tamper safe bits och skruvmejslar i olika storlekar och former i en öppen röd låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Behövde tamper safe bits så det blev en komplett ny sats idag med det mesta tänkbara i ...
Var hittade du den och vad kostade det?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Var hittade du den och vad kostade det?
Swedol, dyr som tusan för att vara hos Swedol, 937:- (750:- + moms). Men, har man akuta behov får plånboken lida ...

Detta är innehållet:
Förpackning av bitssats med översikt av innehållet, inklusive olika typer och storlekar av bits för skruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Jag letar efter 50 mm bits.
PZ, PH och T, dom 5-8 (vanligaste) storlekar hade varit tillräckligt, hittar dock inget bra paket. Antingen får man köpa stora satser eller så får man köpa styckvis.
 
G gårdsnissen skrev:
Sprang på detta set med 50 mm bits - vill minnas att det var på Bolist och priset humant.
Det där såg riktigt lovande ut!
Tyvärr har jag inte Bolist i närheten så man kan åka o reka!
 
D
jac jac skrev:
Jag letade också efter en sats med 50 mm bits för något år sedan men gav upp och köpte till slut styckvis Wera bits från verktygsladan.

Hade visst t.o.m en bild här:
[länk]
Varför är inte alla bits långa? Jag har några storlekar där jag har båda långa och korta, och jag använder aldrig de korta.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Gissar att det handlar om att de är dyrare att tillverka?
Men det borde ju ändå finnas en efterfrågan på 50 mm bits, borde finnas färdiga satser att köpa precis som dom korta bitsen.
 
Hittade några stämjärn på loppis för några veckor sedan. Blev inte till att posta dem då jag gav dem i födelsedagspresent till min far. Till historien hör att jag använt hans originaljärn till skruvmejslar och annat oheligt.
Fyra begagnade stämjärn med röda handtag på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre stämjärn med svarta handtag och metallblad, inköpta på loppis, mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tre olika brytbladsknivar på bordet, två av märket NT Cutter i aluminium och stål och en äldre röd i plast och stål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte något jättestort men jag är glad ändå. Har köpt japanska brytbladsknivar av favoritfabrikatet NT Cutter, en arton och en nio mm.

De två nya är i alu och stål och är modellen utan låsratt för bladet vilket inte behövs här tycker jag, bladet stannar säkert i utfällt läge. Riktiga superknivar som jag kan rekommendera.

Den röda i plast och stål ligger med som en liten referens; den har jag jobbat med yrkesmässigt i min grafiska studio i mer än tjugo år. Funkar som om den vore ny!

//Ronnie
 
  • Gilla
GertD och 2 till
  • Laddar…
Lite fler hyvelstål är alltid bra att ha..
 
  • Olika gamla hyvelstål i varierande skick ligger på en vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.