S
dof skrev:
Förstår jag dig rätt om du drar dessa mängder med skruv med en vanlig skruvdragare? Vad tycker du om slagskruvdragare? Drog några tusen skruv då jag bytte fasad och tak på huset och skulle inte vilja gjort det med en vanlig skruvdragare.
ibland vill man slippa ljudet och ibland går det inte mycket snabbare med vanliga "korta" skruv.
 
Amazon Tyskland kom med paket idag.

Två förpackningar av Milescraft RouterGuideKit på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
En "ny" såg:)

Traditional hand saw with a wooden handle and a blade, leaning against a pegboard wall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saabdea och 5 till
  • Laddar…
Köpt en ny klinga till kap&geren. Blev lite annat med som en pluggfräs till Pocketjiggen, lim, kapskiva och lite bra att ha skruv :)
Nya verktyg och tillbehör för snickeri: sågklinga, trälim, pluggfräs, skruvar och kapskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Blev en ny 3m Talmeter från Jula. Lyckades köra in skalan i den gamla i ett bandsågsblad som inte helt stannat så den blev lite stukad. Hittade ingen som sålde reservdelsskalan så det fick bli en ny Talmeter :(
 
S
nån som har bågsågsblad inhandlat nyligen?
nyfiken på håldiameter
 
Drygt fyra millimeter, 4,12 - 4,23 mm.

Mätt på ett gammalt blad visserligen, men varför skulle det ha ändrats?
 
S
KnockOnWood skrev:
Drygt fyra millimeter, 4,12 - 4,23 mm.

Mätt på ett gammalt blad visserligen, men varför skulle det ha ändrats?
har dumpat alla gamla bågsåg. har fått beställning på göra hoppfällbara bågsågar i trä
 
SBH skrev:
har dumpat alla gamla bågsåg. har fått beställning på göra hoppfällbara bågsågar i trä
Sorry, jag läste bågfil i går kväll.

Bågsåg är ju något helt annat, jag vet :p
 
SBH skrev:
nån som har bågsågsblad inhandlat nyligen?
nyfiken på håldiameter
Menar du 1900-tals varianten med stålbåge som mest används till att såga ved eller menar du föregångaren till fogsvansen med H-formad båge i trä?
 
Detta kallar jag för bågsåg hålen i mina blad är ca. 6,5mm

Bågsåg med gult handtag och ett fintandat blad mot en träskiva med hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna kallar jag för spännsåg eller ställningssåg och hålen på detta blad är ca. 2,9mm men jag har bara denna och vet således inte om detta är någon standard eller om bredare blad har större hål.

Bågsåg och spännsåg upphängda på en spånskivevägg med synliga hål för storleksjämförelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
S
Eld skrev:
Menar du 1900-tals varianten med stålbåge som mest används till att såga ved eller menar du föregångaren till fogsvansen med H-formad båge i trä?
nej jag menar bågsågblad, inte själva bågsågen
 
S
ceson skrev:
Detta kallar jag för bågsåg hålen i mina blad är ca. 6,5mm

[bild]

Denna kallar jag för spännsåg eller ställningssåg och hålen på detta blad är ca. 2,9mm men jag har bara denna och vet således inte om detta är någon standard eller om bredare blad har större hål.

[bild]
rätt bågsåg, kommer inte göra en spännsåg eller ställningssåg. för klent blad för bruket dom kommer användas i
 
Ok, ni vill kalla detta spännsåg De här bladen är inte särskilt smala. Cirka 4 cm. Hålet i gamla sågen är 3/16" och i nya sågbladet 5mm.

Mätning av ett sågblad cirka 4 cm brett bredvid ett äldre handtag på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Bosch GOP 40-30

Den på 400w och snabbfäste.

Bosch GOP 40-30 multisåg på ett bord bredvid en flaska och låda av Johnnie Walker Black Label och två vita bordslampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.