Robert-san01 skrev:
[bild]

Nu är jag redo för 86m fog. :)

Två små söta plåtsaxar för höger/vänster fick följa med. Hoppas de håller sedvanlig Bessey kvalitet.
Skaffade en Makita fogspruta ett tag sen, en av alla dessa grejer som man nu undrar - varför inte tidigare ...
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
P
Pysslarn skrev:
Ett stort och varmt grattis — och då är det inte skruvdragaren jag tänker på!

//Ronnie
Tack så mycket :) mja det blir många sömnlösa nätter så då måste man ha nåt att pilla på, min andra hälft är int så road av sånt nu :) (tolka det precis som ni vill) :rolleyes:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
S
har bytt ut ännu en DWC 18-4500 mot en SD 5000-A22. ännu en nöjd snickare (y)
 
Microkatten
SBH skrev:
har bytt ut ännu en DWC 18-4500 mot en SD 5000-A22. ännu en nöjd snickare (y)
Hade jag vetat vad du pratar om så hade jag säkert förstått att snickaren är nöjd! :)
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
SBH skrev:
har bytt ut ännu en DWC 18-4500 mot en SD 5000-A22. ännu en nöjd snickare (y)
Många som inte gillar den, nån som använt den som kan förklara varför? Att Hilti är grym kan ja skriva under på, bästa på marknaden
 
Robert-san01 skrev:
[bild]

Nu är jag redo för 86m fog. :)

Två små söta plåtsaxar för höger/vänster fick följa med. Hoppas de håller sedvanlig Bessey kvalitet.
Men vad är det för turkosfärgad maskin i botten? 10,8V?
 
Chrissofsweden skrev:
Men vad är det för turkosfärgad maskin i botten? 10,8V?
Fogspruta. LXT 18V.

Tyvärr har inte Festool någon. :(
 
Beställde en DW089kd i natt för ungefär 3k.

Varför tar det alltid så lång tid innan man får grejor man beställer? Nu har jag ju väntat i 8 timmar? :p
 
S
Microkatten skrev:
Hade jag vetat vad du pratar om så hade jag säkert förstått att snickaren är nöjd! :)
kör sönder en DWC 18-4500 i veckan. även slutat att hyra dom även då uthyrare inte har dom
 
SBH skrev:
kör sönder en DWC 18-4500 i veckan. även slutat att hyra dom även då uthyrare inte har dom
Vad är det som är så dåligt med dom? Har ju precis köpt en men inte provat den...
Vad går sönder och vad kostar det att laga? Trodde dom var bland det bättre man kunde få tag på
 
S
nino skrev:
Vad är det som är så dåligt med dom? Har ju precis köpt en men inte provat den...
Vad går sönder och vad kostar det att laga? Trodde dom var bland det bättre man kunde få tag på
skruvarna sätter sig i plasten. och foten går av.
går säkert bättre hemma vid. på bygget matar dom bara på
 
E
SBH skrev:
har bytt ut ännu en DWC 18-4500 mot en SD 5000-A22. ännu en nöjd snickare (y)
Pratar man med de som jobbar så är festoolautomaten verkligen ingen storfavorit. Inget bra intryck av en tillverkare som ändå marknadsför sig som toppskiktet av proffsgrejer.
 
findus42 skrev:
DRC ? Inte Democratic Republic of Congo antar jag? Skämt åsido... länka gärna till ännu ett fabrikat att prova i framtiden.

Jag skruvar inte 8 timmar om dagen varje dag. Men det räcker att behöva göra det en dag för att knäcka maskiner som inte duger. Till exempel när jag lägger golv på ett nytt verkstadsloft.
[bild]
Finlirade ner 2794 skruv på 1,5 dagar när jag lade golvet. Plus 232 st 6x90mm skruv till kryskolvningen.

Mvh Findus

PS. Milwaukee verkar ha hämtat upp sig sedan katastrofen när de tog över Atlas och genast optimerade produkterna. Mina kolleger kör Milwaukee sedan en kort tid. De verkar bra. Får se om ett halvår.DS
Förstår jag dig rätt om du drar dessa mängder med skruv med en vanlig skruvdragare? Vad tycker du om slagskruvdragare? Drog några tusen skruv då jag bytte fasad och tak på huset och skulle inte vilja gjort det med en vanlig skruvdragare.
 
Till klenare skruv som tex trall skruv föredrar jag en vanlig dragare mest på grund av att det är skönt att slippa oljudet från slagskruvdragaren gör inte ni det ?
 
S
Emil_K skrev:
Pratar man med de som jobbar så är festoolautomaten verkligen ingen storfavorit. Inget bra intryck av en tillverkare som ändå marknadsför sig som toppskiktet av proffsgrejer.
jag tycker inte om festool i princip dyr skit, dock finns lite som jag använder i all hemlighet. :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.