ullberg
Peter_K skrev:
Fyndade en Hultafors MST 180 för 1443 :-
finns den möjligheten för vanliga dödliga?
 
P
Jo jag gjorde en liten fuling på Bahaus som säljer den för 1989:-
Hade först varit på Bolist som har den på kampanj för 1750 ca. Men de hade inga hemma så jag åkte till Bahaus och köpte den. Skaffade ett Bahaus kort och fick då 100 kr i bonuscheck. Gick sedan till kundtjänsten och utnyttjade deras prisgaranti mot Bolist pris.
 
  • Gilla
Emil_K
  • Laddar…
ullberg
Lite tillbehör till sågen blev det idag, nu ska jag bara fatta om vb-cms/CS50 tar cms-moduler eller om jag måste skaffa ett cms-bord också...

En hopfällbar sågbord står utomhus på en snöfläckig mark med tillbehör för sågning fäst vid bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Ser fint ut det där, men lite kallt?
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
ullberg
Ägnar så mycket tid åt att köpa verktyg så det finns aldrig tid att bygga det där garaget...
 
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
ullberg skrev:
Ägnar så mycket tid åt att köpa verktyg så det finns aldrig tid att bygga det där garaget...
Det är resan som är målet 😂
 
Diamantpasta: 0,5, 1,0, 1.5, 2.5, 3.5, 5.0, 7.0, 10, 14, 20, 28 och 40 Micron damp ner i posten härom dagen. Har hypeats i omgångar på olika ställen på nätet. Tror ni jag kan prestera en vass egg nu?

Flera sprutor med diamantpasta i olika färger och micron-storlekar hängande på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jonmo skrev:
Diamantpasta: 0,5, 1,0, 1.5, 2.5, 3.5, 5.0, 7.0, 10, 14, 20, 28 och 40 Micron damp ner i posten härom dagen. Har hypeats i omgångar på olika ställen på nätet. Tror ni jag kan prestera en vass egg nu?
Tjusigt! Jag kan skicka upp lite olika stål, som du slipar och sen skickar ner till mig. Så bedömmer jag sen om du lyckats få dem vassa? ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
jonmo skrev:
Diamantpasta: 0,5, 1,0, 1.5, 2.5, 3.5, 5.0, 7.0, 10, 14, 20, 28 och 40 Micron damp ner i posten härom dagen. Har hypeats i omgångar på olika ställen på nätet. Tror ni jag kan prestera en vass egg nu?

[bild]
Ska du lägga på stålskivor? :)
 
nanowire skrev:
Ska du lägga på stålskivor? :)
Nej, tänkte köra på papper på glas som demonstrerats på tuben. Återkommer i slipsystemstråden längre fram.
 
jonmo skrev:
Nej, tänkte köra på papper på glas som demonstrerats på tuben. Återkommer i slipsystemstråden längre fram.
Ok, men jag menade hur du ska använda diamantpastan?
 
Köpte mig ett nytt "verktyg" på loppis för 5:-
Blå bok med titeln "KARLEBO HANDBOK" i gula bokstäver på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
En 700mm stor stationär slipmaskin med grönt skydd och träarbetsbord i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte en liten slip på 700mm :)
 
  • Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
Fick ett par paket idag :)

Paket på pall märkta med "Jet" levererade utomhus på vintern, troligen innehållande verktygsmaskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Leverans från Jet i Frankrike

Öppen kartong med ny Jet Performax 22-44 Plus valsslipmaskin delvis inplastad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jet Performax 22-44 Plus valsslip

Jet DC-1100 spånsug 3fas i verkstadsmiljö, ej i drift, vit insamlingssäck monterad, paketdelar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jet DC-1100 spånsug 3fas. Hade beställt ett sånt microfilter till den också men det har inte kommit ännu.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.