A
Fario Fario skrev:
En parallelltÄng Knipex 180mm.

Jag var vÀldigt tveksam. Jag Àr ju ingen husbyggare eller fastighetsskötare och det lilla jag gör klarar jag egentligen med skiftnyckel och fasta nycklar. Och polygrip.
Och dyra Àr de.

Men jag tog beslutet. Och det blir nog bra. Efter att ha kopplat in en vattenutkastare och en ny diskmaskin sÄ uppskattar jag redan verktyget. Och jag köper ju inte sprit eller flyger till Thailand sÄ lite kan man lyxa till det med verktygen.
😉gĂ„r att ha som stĂ€d till flugbindning om det kniper 😅stĂ„r att du Ă€r flugfiskare 😀skĂ€mt Ă„sido sĂ„ bra verktyg gör en glad nĂ€r dom behövs och finns att hĂ€mta

• Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Gamla hammaren:
En gammal rostig hammare pÄ ett trÀgolv med spÄnhögar och en skosnibb i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya hammaren:
Ny hammare med metallhuvud och svart gummerat handtag mot trÀgolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
cpalm och 20 till
  • Laddar…
IgelSpikey IgelSpikey skrev:
Gamla hammaren:
[bild]
Nya hammaren:
[bild]
Jag förstĂ„r inte. Menar du att du bara köper nya verktyg nĂ€r de gamla gĂ„r sönder? Hur ska det dĂ„ blir fler? đŸ€”

• Gilla
  • Haha
Huzzbutt och 6 till
  • Laddar…
H Hans G2 skrev:
Jag förstĂ„r inte. Menar du att du bara köper nya verktyg nĂ€r de gamla gĂ„r sönder? Hur ska det dĂ„ blir fler? đŸ€”
Tagga ner lite, den gamla hamnar i bra-att-ha-lÄdan, den kommer garanterat att behövas om nÄt Är eller sÄ!

• Haha
  • Gilla
Norrtull och 3 till
  • Laddar…
Perfekt hammare att ha till alla spikar som viker sig 90 grader 👍

• Haha
  • Gilla
Norrtull och 4 till
  • Laddar…
K
Jo precis. Behöver inte ersÀtta den gamla hammaren utan bÄda behövs i en vÀlsorterad verktygslÄda, dom kompletterar varandra perfekt!

Fördel trÀskaft, jag bara tÀljer nya, fast det har jag fÄtt göra 3 ggr nu... pÄ tvÄ hammare dock... Har en dedikerad för att dra ut spik, med metallskaf.

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Nu blev det tvÄ nya batterier efter 10 Är dÄ de hade en ordentlig rea i Finland. Hade bara ett 4AH batteri kvar, det ena svÀllde upp och slutade laddade sÄ jag gjorde mig av med det illa kvickt.

Ett nytt Makita 18V LXT 5.0Ah litiumjonbatteri för elverktyg.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Q
Varför svÀlde batteriet? Har du tappat det i golvet?

Jag har ingen aning, men verktygen har tappats i golv och mark genom Ă„ren.

Q Qjanto skrev:
Varför svÀlde batteriet? Har du tappat det i golvet?
Lithiumbatterier kan svÀlla av olika orsaker, men en av dom Àr Älder och att det bara Àr allmÀnt uttjÀnt.

C Chokladmonster skrev:
Lithiumbatterier kan svÀlla av olika orsaker, men en av dom Àr Älder och att det bara Àr allmÀnt uttjÀnt.
RÀtta mig om jag har fel, men det gÀller vÀl inte 18500 LI-ion celler som Makita har i deras batterier? Vad jag vet Àr det bara Li-polymer batterier i "pouch" format som svÀller. SÄ hade varit riktigt intressant att se vad som hÀnt med cellerna i DennisCAs batteri...

Edit, med det sagt, tÀnker aldrig stÄ mellan en persons verktygsinköp och respektive dÀr hemma, sÄ om det Àr argument för att fÄ köpa nya grejer sÄ kör pÄ!

Redigerat:
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Batteriet slutade ocksÄ acceptera laddning, jag mÀrkte det var svullet dÄ de inte lÀngre stod stadigt pÄ bÀnken.

Jag ogillar lÀgga ut pengar, speciellt pÄ batterier, sÄ det hade helst varit en utgift jag skippat.

Q
DennisCA DennisCA skrev:
Batteriet slutade ocksÄ acceptera laddning, jag mÀrkte det var svullet dÄ de inte lÀngre stod stadigt pÄ bÀnken.

Jag ogillar lÀgga ut pengar, speciellt pÄ batterier, sÄ det hade helst varit en utgift jag skippat.
Det var rÀtt val att göra sig av med det. Hoppas du Àr nöjd med dina nya 5.0ah.

Spontanköp - Verktyg till altanen pÄ landet dÀr högtrycken tar lite för mycket vatten;
KÀrcher PCL 4 terrassrenare lÄda för altanrengöring, rabatterad pÄ Bauhaus och NetOnNet.
Skapa konto

1995kr pĂ„ Bauhaus men Prismatch mot NetOnNet som kör en drive pĂ„ 1990kr - SĂ„ 1751,20kr som slutnota! 👍

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.