3 348 838 läst · 16 528 svar
3349k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Min gamla Ryobi skruvdragare har börjat protestera lite och jag har redan reklamerat den en gång för samma fel tidigare, nytt exemplar av samma modell fick tyvärr samma fel efter ett par år precis som första exet. Nu var där ingen garanti kvar så slog till på ett Dewalt Kombokit DCK268 igår som jag prismatchade på Hornbach. Hoppas få ett extra 5ah batteri som det var kampanj på men såg att det var begränsat till de 2000 första köpen.
Blev less på att syrrans såg inte gjorde raka snitt så blev tvungen att köpa en egen.
Makita LS002GZ01
Makita WST05
Makita LS002GZ01
Makita WST05
Hittade några svarvstål i en secondhandbutik idag så det fick bli ett inköp. Tre Luna och två Sven Axner. När det gäller svarvkroken har jag inte sett någon liknande som är så platt som denna. Nån som har koll på hur de används och kan ge lite tips?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Har ett tag funderat på ett eller två nya batterier då jag har flera Ryobi ( grästrimmer, häcksax, lövblås). På mitt lokala Jula-varuhus så köpte jag detta för 1995! Skruvdragare med 2 stycken 4,0 batterier.
Sista exemplaret i butiken.
Sista exemplaret i butiken.
Logga in
Skapa konto
En parallelltång Knipex 180mm.
Jag var väldigt tveksam. Jag är ju ingen husbyggare eller fastighetsskötare och det lilla jag gör klarar jag egentligen med skiftnyckel och fasta nycklar. Och polygrip.
Och dyra är de.
Men jag tog beslutet. Och det blir nog bra. Efter att ha kopplat in en vattenutkastare och en ny diskmaskin så uppskattar jag redan verktyget. Och jag köper ju inte sprit eller flyger till Thailand så lite kan man lyxa till det med verktygen.
Jag var väldigt tveksam. Jag är ju ingen husbyggare eller fastighetsskötare och det lilla jag gör klarar jag egentligen med skiftnyckel och fasta nycklar. Och polygrip.
Och dyra är de.
Men jag tog beslutet. Och det blir nog bra. Efter att ha kopplat in en vattenutkastare och en ny diskmaskin så uppskattar jag redan verktyget. Och jag köper ju inte sprit eller flyger till Thailand så lite kan man lyxa till det med verktygen.