Fick tag i både torx och stjärn/plattmejselsatsen från Jem och fix. Slog även till på ett pass och en 2m rätskiva.

Dessa kostade 100:- styck. Det lustiga var att nästan allt annat från märket Boxer också kostade 100:-, oavsett om det var värt 20:- eller 300:-.

• Verktyg och byggmaterial i ett bagageutrymme: Bahco skruvmejselset, nivå, aluminiumprofiler, spiraltråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Dovetail jig från Banggood.
Strax under 400. Känns väldigt rejäl men upptäckte att jag inte har någon såg utan "rygg" som når tillräckligt långt, så får bli fler inköp.
[bild]
I jakt på en liten såg med bred klinga utan rygg som skulle passa till denna hittade jag den här tysktillverkade japansågen på Amazon.

• Fällkniv på träbakgrund, tandat blad, 150mm märkning, vit handtag med räfflor, hantverksredskap.
    Skapa konto
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Även jag har besökt Jem o Fix och köpt skruvmejslar för en 100 lapp per set. Kostade 300 sist jag var inne och då kändes det inte lika värt.

• Två skruvmejselset på köksbänk, krukväxter i bakgrunden, fönster, några träklossar, och batterier.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Även jag har besökt Jem o Fix och köpt skruvmejslar för en 100 lapp per set. Kostade 300 sist jag var inne och då kändes det inte lika värt.
Tog en liten avstickare till Jem & Fix i Kungälv som hade några Torx-kit kvar. 100 välförtjänta kronor fattigare.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Tog en liten avstickare till Jem & Fix i Kungälv som hade några Torx-kit kvar. 100 välförtjänta kronor fattigare.
Jag var också där för en timma sedan och nöp till min förvåning det sista Hultafors MST180 vattenpasset som fanns där.

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag var också där för en timma sedan och nöp till min förvåning det sista Hultafors MST180 vattenpasset som fanns där.
Jag var där igår och lämnade passet till dig 😉 två skruvmejselset knep jag dock!

• Gilla
Ursviken
  • Laddar…
Jag hittade ett MST 180 i Sölvesborg!

• Älska
Appendix
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Nu börjar jakten på MST 70 :)
Ha ha ha...
Japp, hade ett MST 180, sen ett MST 175, sen ett MST 120 och nu ett MST 115.
Häromdagen funderade jag på att såga av det nya också när det var lite ont om plats.

Gimp Gimp skrev:
Ha ha ha...
Japp, hade ett MST 180, sen ett MST 175, sen ett MST 120 och nu ett MST 115.
Häromdagen funderade jag på att såga av det nya också när det var lite ont om plats.
Jag slant på minnet.

Sågar ni i era pass?

Kan iaf säga att 75an är jäkligt nice, använder den oftare än 180an.

MathiasS MathiasS skrev:
Sågar ni i era pass?

Japp, hade ingen aning om att det fanns kortare.

Gimp Gimp skrev:
Japp, hade ingen aning om att det fanns kortare.
Enda nackdelen med den kortare är att den av Hultafors inte kallas "Mästarstege" utan bara "Vattenpass Aluminium". Känns lite fjuttigt.

• Gilla
David86
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Sågar ni i era pass?

Mitt gamla mst 180 på jobbet var lite väl rundat i ändarna efter att ha kollat otaliga betonggolv. Två snitt i kapsågen så var passet som ett nytt mst 176 istället 😂

• Gilla
  • Haha
john.h och 4 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Enda nackdelen med den kortare är att den av Hultafors inte kallas "Mästarstege" utan bara "Vattenpass Aluminium". Känns lite fjuttigt.
På Hultafors sida nämns inte mästarstege vad jag kan se, både 180 och 75 heter däremot MST. 😉

FredrikR FredrikR skrev:
På Hultafors sida nämns inte mästarstege vad jag kan se, både 180 och 75 heter däremot MST. 😉
Vattenpass i olika storlekar på en webbplats, aluminium, produktinformation, mätverktyg.
Skapa konto

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.