Frustrator Frustrator skrev:
Jag är nöjd ;)
Fast vet inte vad verktyget längst till höger är egentligen..
Är det inte ett sånt vaddetnuheter som man tar ur kärnhus ur äpplen med?
 
D Dublin skrev:
Är det inte ett sånt vaddetnuheter som man tar ur kärnhus ur äpplen med?
Nix
 
Rätt lik.
Gammal skalkniv, häljärn, trähantverk, vintage verktyg, timmerhus bygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
T
Har varit dåligt med verktygsköpen ett tag, men idag blev det en liten loppisrunda och hittade några saker som jag ansåg passade bättre hemma hos mig.

Större pallbockar har jag saknat länge, och en lite längre hyvel också. Ingen aning om vad det är för hyvlar jag hittade eller hur bra de är men att ha är nog i alla fall bättre än att inte ha :) .

Verktyg på dammigt golv: skruvstycken, skiftnyckel, fil och delar i låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Man behöver inte köpa verktyg om det är fars dag och man har en superromantisk fru.
Industriella föremål, inklusive ett skärverktyg, kullager i lådor och packningar på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
FreQa och 21 till
  • Laddar…
Stadigt frässtål 😄 vad används den till?
 
Får jag gissa lite så ska hep kopierfräsa lite
 
En bra-att-ha-pryl, men det finns en konkret uppgift också. Första är fåtöljen nästan klar. Är den skön att sitta i ska det byggas fler och då blir det en del kopiering.
Trästol i förgrunden, person arbetar i en välutrustad snickarverkstad i bakgrunden. Verktyg synliga på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Anderscurl och 22 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
En bra-att-ha-pryl, men det finns en konkret uppgift också. Första är fåtöljen nästan klar. Är den skön att sitta i ska det byggas fler och då blir det en del kopiering.
[bild]
Hur många timmar har du lagt på denna fina fåtölj?
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Lite svårt att svara på hur lång tid för just den här, men runt 35 timmar har gått åt för att bygga mallar, ta fram delar till två fåtöljer, göra klart båda sitsarna och ryggstöden och montera ihop den ena fåtöljen. Att det sedan har gått lika mycket tid åt att sitta med designen i ipaden och att bygga och provsitta prototypen i granreglar räknas väl inte hoppas jag.

Nästa steg är att putsa, ytbehandla, provsitta och sedan förhoppningsvis lägga ut i skryttråden. Jag återkommer.
 
  • Gilla
Pysslarn och 5 till
  • Laddar…
5 kr/st på Bauhaus Bromma 💪

Lite blandat halvudda fåglar och vanliga storlekar.
 
  • Många gröna och svarta skruvmejslar i en vit låda. Verktygshandtag har bekvämt greppmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Sthlm1891 och 17 till
  • Laddar…
Varför ligger de flest utförsäljningar i fel landsdel??? Blir ju naturligtvis billigast så men också mindre verktyg…😥
 
  • Gilla
  • Älska
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Blev en sväng till Bauhaus i Bromma 70-90% på allt utom bosch klingan den var det bara 50% på.
 
  • Orange kundvagn fylld med byggmaterial och verktyg i butik. Sågblad, verktygslådor, ledningar, elutrustning synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
L lundo27 skrev:
Blev en sväng till Bauhaus i Bromma 70-90% på allt utom bosch klingan den var det bara 50% på.
Snyggt! Har ett Libella 2000 till dina skenor som du kan få köpa billigt 💪
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.