V VLJ skrev:
CMT notklinga 6mm till min bordssåg.
Bara hunnit testa lite men gav fint snitt på dryga centimetern utan något som helst motstånd.
Den är bara 150 mot originalklingans 210 men det är nog inget problem, den sticker fortfarande upp 4cm och även med en jigg/släde är det nog sällan det kommer krävas mer än så.
Dock blir jag ju direkt sugen på att köpa ännu bredare när det här verkar fungera så bra.
[bild]
[bild]
[bild]
Tjusigt! Jag är också sugen på en sån, kan dock varken bestämma mig för diameter eller vidd. Att diametern inte räcker till är jag inte bekymrad över, men ger ju lite andra skärdata än en större. Min såg har 300mm klinga, blir lite låg skärhastighet med 150mm då, samtidigt som en mindre känns mer lämplig att sätta i vertikalfräsen om det skulle "behövas", 2-300mm känns lite olustigt där. En smalare går ju göra flera snitt med medan en bred inte går göra smalare snitt än klingbredden med...

Redigerat:
Jag tog 6mm för att det är ganska vanligt att jag använder 6 mm plyfa som lådbotten. Tunnare än så känns inte nödvändigt då vanliga klinga är väl ca 2,5 mm och tycker att det snabbt blir tröttsamt att köra flera gånger. Helst hade jag haft en 8 eller 10 mm klinga för boxjoints, men hittar ingen i CMTs sortiment just nu iaf

• Gilla
atomlab och 2 till
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Jag tog 6mm för att det är ganska vanligt att jag använder 6 mm plyfa som lådbotten. Tunnare än så känns inte nödvändigt då vanliga klinga är väl ca 2,5 mm och tycker att det snabbt blir tröttsamt att köra flera gånger. Helst hade jag haft en 8 eller 10 mm klinga för boxjoints, men hittar ingen i CMTs sortiment just nu iaf
Stor villhöver! Köpte du direkt från CMT eller t ex Amazon?

D dilemma skrev:
Stor villhöver! Köpte du direkt från CMT eller t ex Amazon?
Amazon blev det för mig, Cutting tools finns ju med för några kronor mer

boschkenta
Elektrisk sticksåg av märket Bosch Professional i förpackning med borrskruvdragare i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en storebror till min 12v sticksåg som inte alltid räcker till 😁
Inköptes från Bauhaus rea

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Ligger skönt i handen.
Hand håller hammare med trähandtag närbild, fokus på metallhuvudet, suddig bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Ligger skönt i handen.
[bild]
Var hittade du denna?

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Tjusigt! Jag är också sugen på en sån, kan dock varken bestämma mig för diameter eller vidd. Att diametern inte räcker till är jag inte bekymrad över, men ger ju lite andra skärdata än en större. Min såg har 300mm klinga, blir lite låg skärhastighet med 150mm då, samtidigt som en mindre känns mer lämplig att sätta i vertikalfräsen om det skulle "behövas", 2-300mm känns lite olustigt där. En smalare går ju göra flera snitt med medan en bred inte går göra smalare snitt än klingbredden med...
Zooma in på denna bilden o surfa fram produkten mha artikelnumret, det där är en notklinga som jag är grymt nöjd med. Finns i olika diametrar o bredder. Kostar dock en del, runt 1400 ink moms.
https://static.byggahus.se/attachments/images/large/595/595792-8a941681d4f721db9affd5c88c2c8bd4.jpg

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
J Jernhand skrev:
Den jag köpte skirade bara. Så då tar jag den du rekommenderar istället. Lämnade tillbaka den andra.

[bild]
Gammalt svar men en sådan köpte jag på 90-talet fråm Biltema och den funkar bra än. Har en massa andra avdragare men denna är oftast bäst. Byter filter minst 5ggr/år så några hundra har den hunnit med.

Så kom dom då äntligen, mitt i högsäsongen!
Nu är allt samlat i ett batterisystem 👍

Två Bosch trädgårdsredskap, batteridriven grästrimmer och häcksax, kartonger, verktyg, professionell användning, 18V.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Fyndade lite idag.
Gav 150kr för allt 😁
Samling verktyg på trägolv: stämjärn, hyvlar, skruvdragare, måttband, skiftnyckel, sax, och murslevar.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
K snickarn och 28 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
@Frustrator
Spännande manick!

Planerar en tur till Lund i oktober och kan ordna transporten om du inte har jättebråttom...

//Ronnie
Frågorna är många, folk världen över har skickat PM till mig och vart oroliga.
Ska giljotinen ta upp plats för @Microkatten för evigt? Klarar pysslarn att förflytta den utan att bryta ryggen? Kommer @Ola C att stjäla den för att klyva en Lidl-pall? Kommer den verkligen få plats i min verkstad? Kommer jag behöva slänga ut något annat?

Men ni kan alla vara lugna. Idag fick två kollegor följa med mig på en liten extrasväng till Micro när vi körde bil från Malmö till Halmstad. Så nu bor den på jobbet i väntan på att jag ska smuggla den förbi draken.
Gammal skruvstycke på golvet med diverse föremål, inklusive skor och klädesplagg, i oordnad hög.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Jag är nog mer frågande till var på jobb du gömt skrotet denna gången o om det återigen användes rullstol för transport.

• Haha
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jag är nog mer frågande till var på jobb du gömt skrotet denna gången o om det återigen användes rullstol för transport.
Nä ingen rullstol, fick släpa den utan.
Gömdes i ett nytt skåp. Ligger ju en svarv i det andra :S

• Gilla
  • Haha
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.