ullberg
För 35 enheter av den där leksaksvalutan de kallar US-dollar tyckte inte jag det var värt att vänta in recensioner, det är bara att bidra till fjärran österns ekonomiska dominans över västvärlden!

Helt rätt! Kostar fasen mer att få den skickad tvärs genom Sverige.

Idag kom min Cyclone (beställde 24 jan) så det var ju bara att plocka ihop och provköra, jag kan säga att jag är grymt nöjd det kan knappast bli mycket bättre! (y)

Tomt uppsamlingskäl
IMG_1443.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tom Dammsugare
IMG_1444.jpg
Skapa konto

30liter blandat hyvel och sågspån
IMG_1445.jpg
Skapa konto

The Cyclone in action :D
IMG_1451.jpg
Skapa konto

Fortfarande tom dammsugare några få extra spånor bara.
IMG_1453.jpg
Skapa konto

Här vare spån å skit!
IMG_1454.JPG
Skapa konto

• Gilla
RmK_71 och 7 till
  • Laddar…
Gillas!!!

Tack för info. Nu får man beställa. :)

C
Tack för informationen. Det blir väl att beställa en själv då. Det var väl en TURBO modell du köpte?

Rasse

Bra jobbat Gordon, nu slapp jag prestationsångesten att sätta ihop min för att stilla alla nyfikna.

Ser ju ut att funka prima den där turbocyklonen:)

Ola C skrev:
Bra jobbat Gordon, nu slapp jag prestationsångesten att sätta ihop min för att stilla alla nyfikna.

Ser ju ut att funka prima den där turbocyklonen:)
Jag är lika slö som dig Ola. Tacka Ironpower, det är han som provat!
Hur upplevs sugförmågan med och utan cyklon? Vilken dammsugare användes?

Däremot känns det skönt att alla jag lurat in i cyklonträsket verkar få valuta för pengarna! Då var ju tråden lite meningsfull.

Jag har en Nilfisk Attix 30 som jag tänkt prova på så småningom.

Japp Turbomodellen
Nilfisk Alto 25-21
Ja lite tryckfall blir det men inte så farligt

Ahh, sorry. Tack ironpower(y)

Ironpower:

Hur såg filtret ut i sugaren efter att du sugit upp spånhögen? Hade du fått någon fin "hinna" av det allra finaste materialet där eller klarade cyklonen att separera det också?
Har nämligen funderingar på att förfina min vakuumtransport av pellets hemma. Där är bekymret att den befintliga cyklonen (ej helt perfekt) släpper igenom finmaterial, i typ mjölklass, som sedan sätter sig på filtret i sugaren som efter en tid tappar i sugkraft pga att filtret har tätnat.
Funderar därför på om ytterligare en cyklon skulle kunna minska "mjölansamlingen" på filtret till sugaren....

Vad tror ni andra, kan en sådanhär "plast turbo cyklon" klara att minska mängden finmaterial på sugaren filter???

Jaho, då kunde jag inte hålla mig, blev en beställning för mig också...=)

Du bör väl köra med påse i dammsugaren så att det fungerar som ett filter?

Vill tipsa om gummitätningar, den blå kosta 39:- på jula och passar slang 32-40. Den svarta runt 15:- på hornbach, passar 40 slang men inte mindre. Det gick att knö i en 41-42mm slang i båda. Efter lite juxande o strulande...ville inte förstöra dammsugarens orginalslag så fick vålda gummigrejen över den där plastgrejen som är limmad på slangänden...så är båda på plats. Slang #2 är nåt jag hade i bra att ha lådan och den är kort o går från cyklon till dammsugare. Tajt o fin passning blev det och verkar hålla helt tätt. Tror det tar 2-3 minuter att återställa dammsugarens orginalslang de dagar jag tänkt använda den utan cyklon. DSC_1198.jpg
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Den separerar ju en hel del fint damm också nu när jag kollade filtret så va det lite damm i mellan lamellerna men jag tror att det var lite bös där redan innan testet då jag missade att blåsa rent filtret innan.
Jo påse sitter i sugaren i vanliga fall och den är ju ett bra förfilter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.