R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Varför det du kommer ju aldrig att tro på det ändå
Om det är riktiga vetenskapliga evidens (bevis) så lovar jag att jag kommer göra det. Har du sådana?

• Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
K
Jag har inte pratat om några kompasser. Det är inte heller någon som påstått art det rör sig om några enorma magnetiska krafter. Men ibland tillräckliga för att en synål ska fästa. Och det var just i anslutning till spruttillfället. Det är ju inte så att folk springer omkring och påverkar magnetfält och kompassen. Det tror jag nog du med fattar.
Det finns exempel på antivaxare hänger även betydligt större saker
Jag har inte pratat om några kompasser. Det är inte heller någon som påstått art det rör sig om några enorma magnetiska krafter. Men ibland tillräckliga för att en synål ska fästa. Och det var just i anslutning till spruttillfället. Det är ju inte så att folk springer omkring och påverkar magnetfält och kompassen. Det tror jag nog du med fattar.
Har sett klipp på nätet långt före pandemin, där skedar, gafflar t o m en hammare fastnade på kroppen. Det har givetvis ingenting med magnetism att göra. Men visst är det kul partytrick. Det fina är att det både funkar på vaccinerade o ovaccinerade.

• Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Synonymer till konspiration är komplott och sammansvärjning samt syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.

Klarar betydelsen av konspiration då så att du kan förstå när något är en konspiration?
Om inte föreslår jag att du frågar Blodsoppen eftersom han just tror att det förekommer världsomspännande sammansvärjningar med illasinnade syften.
Jag vet vad en konspiration är. Min fråga var när en fundering, tanke, åsikt blir en konspiration/konspirationsteori.
Om svaret är "... illasinnat syfte" så är det naturligtvis förkastligt, men om vanligt folk som är oroliga för att massvaccinering av en hel befolkning, där endast en liten del tillhör riskgrupper, kan påverka det allmänna immunförsvaret hos befolkningen i framtiden och uttrycker det i grupp så är det inte illasinnat och följaktligen inte en konspiration enl. din beskrivning. Eller?

BirgitS
M mickef skrev:
Jag vet vad en konspiration är. Min fråga var när en fundering, tanke, åsikt blir en konspiration/konspirationsteori.
Om svaret är "... illasinnat syfte" så är det naturligtvis förkastligt, men om vanligt folk som är oroliga för att massvaccinering av en hel befolkning, där endast en liten del tillhör riskgrupper, kan påverka det allmänna immunförsvaret hos befolkningen i framtiden och uttrycker det i grupp så är det inte illasinnat och följaktligen inte en konspiration enl. din beskrivning. Eller?
Ja, så länge som det är på den nivån så är det ju ingen konspirationsteori som jag ser det utan det är ju först när man kommer till sånt som att några har satt igång massvaccinationen för att påverka folks immunsystem etc. För då är ju dessa "några" konspiratörer som vill något illasinnat.

Det finns ju en anledning till varför det mesta i tråden "Varför har ni inte vaccinerat er..." inte platsar i den här tråden, enligt mig då.

• Gilla
mickef
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Jag svarade på alla dina frågor till skillnad från dig.
Nej, det gjorde du inte, du skrev text, men det besvarade inte frågorna.

Det enda som gav en vägledning var att du skrev att det var hittepå från din sida. Bara trams alltså.

• Gilla
Klacken
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nej, det gjorde du inte, du skrev text, men det besvarade inte frågorna.

Det enda som gav en vägledning var att du skrev att det var hittepå från din sida. Bara trams alltså.
Vilken text syftar du på?

R
Varför det du kommer ju aldrig att tro på det ändå
R RoAd skrev:
Om det är riktiga vetenskapliga evidens (bevis) så lovar jag att jag kommer göra det. Har du sådana?
Blev det inga bevis?

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Vilken text syftar du på?
Förlagsvis den du skrev…

Nissens Nissens skrev:
Förlagsvis den du skrev…
Svaren på dina frågor?

Blodsoppen
R RoAd skrev:
Blev det inga bevis?
Lägger inte energi på att leta upp det. Eftersom ni ändå kommer att dissa det, då det inte har varit publicerat i msm.

• Gilla
tompas11
  • Laddar…
R
Lägger inte energi på att leta upp det. Eftersom ni ändå kommer att dissa det, då det inte har varit publicerat i msm.
Det behöver verkligen inte vara publicerat i MSM. Sluta påstå att jag/vi hämtar vår kunskap därifrån när vi är fullt kapabla att läsa vetenskapliga artiklar. Men någon sådan tror jag inte heller att du har?

Tvärtom är jag ganska säker på att dina "källor" är sk. "alternativmedia". Och då är detta förstås inte vetenskapligt bevisat, utan ovetenskapligt påhittat.

Att du faktiskt tror att man blir magnetisk av vaccin efter att ha sett någon youtubevideo är tragiskt. Se här när jag bevisar att David Copperfield kan trolla bort ett jetplan :rolleyes:

• Haha
  • Gilla
tompas11 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
R RoAd skrev:
Det behöver verkligen inte vara publicerat i MSM. Sluta påstå att jag/vi hämtar vår kunskap därifrån när vi är fullt kapabla att läsa vetenskapliga artiklar. Men någon sådan tror jag inte heller att du har?

Tvärtom är jag ganska säker på att dina "källor" är sk. "alternativmedia". Och då är detta förstås inte vetenskapligt bevisat, utan ovetenskapligt påhittat.

Att du faktiskt tror att man blir magnetisk av vaccin efter att ha sett någon youtubevideo är tragiskt. Se här när jag bevisar att David Copperfield kan trolla bort ett jetplan :rolleyes:

[media]
Det är ju just det jag menar. Ni dissar ju allt som kommer från alternativ media som falsk och ovetenskapligt

• Gilla
tompas11
  • Laddar…
BirgitS
Det är ju just det jag menar. Ni dissar ju allt som kommer från alternativ media som falsk och ovetenskapligt
Bara om det skrivs/sägs på ett ovetenskapligt sätt, innehåller falska påståenden etc. Om de skulle få för sig att lägga fram saken på ett vetenskapligt sätt med väl underbyggda slutsatser så skulle jag ju överväga att tro på deras slutsatser. Tyvärr så har det inte varit fallet när det gäller alternativsidorna som det har länkats till under åren.

• Gilla
  • Haha
tompas11 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Jo, om det är falska budskap så kan man ju inte tro på dem. Som det där med magnetism tex. Det är uppenbart 100% falsk information att någon skulle bli ”magnetisk” av att vaccinera sig, ändå finns det de som tror på det. Det är helt otroligt att någon går på det…

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R
Ja, den är ju det. De följer inte vetenskaplig metod för att få fram sina "resultat". Nästan alltid genom att på ett oärligt sätt välja ut exakt den data som passar deras agenda och förkasta den som inte gör det. Om de inte rakt ut ljuger förstås.

• Gilla
  • Haha
tompas11 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.