23 898 läst · 505 svar
24k läst
505 svar
Covid 19 vaccin - konspirationsteorier om spikprotein med mera
Du och jag är väldigt olika det vet båda! Jag skulle inte få för mig att anmäla dina inlägg utan jag skulle göra precis som jag nu gjorde!BirgitS skrev:Om du tycker att jag bryter mot forumregler ska du förstås anmäla mina inlägg. Jag kanske lär mig om jag får en varning av Marlen.
Men annars så är det nog så att jag har mötts av så mycket härskartekniker, personangrepp och nedvärderingar i covidtrådarna att jag inte längre tänker ta emot all skit stillatigande utan ger igen.
Tyvärr är det sanningen att våra makthavare inte vill oss väl. Om dom velat så hade ju världen varit annorlunda. Eller hur?BirgitS skrev:Synonymer till konspiration är komplott och sammansvärjning samt syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.
Klarar betydelsen av konspiration då så att du kan förstå när något är en konspiration?
Om inte föreslår jag att du frågar Blodsoppen eftersom han just tror att det förekommer världsomspännande sammansvärjningar med illasinnade syften.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 416 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 416 inlägg
Alla människor är olika.T Texan skrev:
Men om ingen anmäler inlägg så hur ska Marlen då kunna se till att reglerna efterlevs?
Jag tolkar ditt inlägg som att du skiter i om forumreglerna efterlevs, vilket ju snarast bidrar till ett sämre diskussionsklimat.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 416 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 416 inlägg
Som sagt vi är väldigt olika! Du efterlever regler från myndigheter, regering, moderatorer och andra "officiella" instanser men du kan inte lyssna på en medmänniska när denne ber dig att uppföra dig. Det är alltså den stora skillnaden mellan oss två, hade du bett mig ta bort ett inlägg med en rimlig förklaring så hade jag gjort det utan moderatorns inverkan.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 416 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 416 inlägg
Och där övergick du till personangrepp och har dessutom fel när det gäller hur jag är.T Texan skrev:Som sagt vi är väldigt olika! Du efterlever regler från myndigheter, regering, moderatorer och andra "officiella" instanser men du kan inte lyssna på en medmänniska när denne ber dig att uppföra dig. Det är alltså den stora skillnaden mellan oss två, hade du bett mig ta bort ett inlägg med en rimlig förklaring så hade jag gjort det utan moderatorns inverkan.
Det är inte lång tid man har på sig att ta bort inlägg och det är dessutom ofta inte uppskattat av andra t.ex. för att sen skulle mitt inlägg bli kvar hängande och obegripligt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 416 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 416 inlägg
Det låter som att du anser att när vi röstar så är det meningslöst eftersom det inte påverkar något. Då får du väl själv engagera dig politiskt så att du kan förändra saker och ting. Eftersom det är ditt val att göra det eller avstå så är det återigen så att om du avstår från att påverka så får du de makthavare du förtjänar. Eller hur?Blodsoppen skrev:
Jag kommer aldrig att tro på dina världsomspännande konspirationsteorier eftersom de saknar verklighetsförankring. Har man inte kunnat bevisa ens en liten del av dem på 100 år så är de inte sanna.
Jag har inte pratat om några kompasser. Det är inte heller någon som påstått art det rör sig om några enorma magnetiska krafter. Men ibland tillräckliga för att en synål ska fästa. Och det var just i anslutning till spruttillfället. Det är ju inte så att folk springer omkring och påverkar magnetfält och kompassen. Det tror jag nog du med fattar.K Klacken skrev: