Fairlane
Det är väl snarare än fråga om tro, än tycka?

Jag kanske inte tror att Elvis Presley 1977, utan att han fortfarande lever eller att han blev bortförd av rymdvarelser, men jag får isåfall acceptera att en forumägare anser att det är en konspirationsteori, snarare än fakta och därmed flyttar den till lämplig tråd.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Blodsoppen
Jag tycker att hela den officiella covid cirkusen är en enda stor konspiration

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Fairlane
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag tycker att hela den officiella covid cirkusen är en enda stor konspiration
Nej du TROR det. Det är skillnad på att tycka något och tro något.

Det fina i kråksången är att det står dig helt fritt att starta ett eget forum där du framför dina teorier om Covid, om att Elvis lever (han blev hämtad av rymdvarelser), att jorden är platt, att ingen månlandning skett och att allt som Qanon-rörelsen säger är sant. Du får själv välja om du vill släppa in folk på ditt forum med avvikande uppfattning. Då kan du placera de i en grupp som du kallar konspirationsteoretiker om du vill, inget hindrar dig.

• Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Fairlane Fairlane skrev:
Nej du TROR det. Det är skillnad på att tycka något och tro något.

Det fina i kråksången är att det står dig helt fritt att starta ett eget forum där du framför dina teorier om Covid, om att Elvis lever (han blev hämtad av rymdvarelser), att jorden är platt, att ingen månlandning skett och att allt som Qanon-rörelsen säger är sant. Du får själv välja om du vill släppa in folk på ditt forum med avvikande uppfattning. Då kan du placera de i en grupp som du kallar konspirationsteoretiker om du vill, inget hindrar dig.
Detta är då typiskt din sort. Att börja blanda bort korten genom att prata om Elvis, jorden är platt och så vidare.

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Blodsoppen
Allt för att förminska oss som tror annorlunda. Bara för att ni själva är rädda för att ni kanske kan ha fel och är totalt blåsta genom covid bluffen.

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Fairlane
Nejdå, du har ju själv skrivit att du tror på andra konspirationsteorier (var det deep state?) och nej, jag är inte det minsta rädd att vara lurad. Men ok, jag skriver om det så kanske det passar dig bättre:

Det fina i kråksången är att det står dig helt fritt att starta ett eget forum där du framför dina teorier om Covid, eller andra saker du tror på. Du får själv välja om du vill släppa in folk på ditt forum med avvikande uppfattning. Då kan du placera de i en grupp som du kallar konspirationsteoretiker om du vill, inget hindrar dig.

Blev det bättre så?

• Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Fairlane Fairlane skrev:
Nejdå, du har ju själv skrivit att du tror på andra konspirationsteorier (var det deep state?) och nej, jag är inte det minsta rädd att vara lurad. Men ok, jag skriver om det så kanske det passar dig bättre:

Det fina i kråksången är att det står dig helt fritt att starta ett eget forum där du framför dina teorier om Covid, eller andra saker du tror på. Du får själv välja om du vill släppa in folk på ditt forum med avvikande uppfattning. Då kan du placera de i en grupp som du kallar konspirationsteoretiker om du vill, inget hindrar dig.

Blev det bättre så?
Det är ju väldigt skevt om man i en tråd inte får förs fram sina åsikter. Då blir man flyttad till en egen tråd. Snacka om censur.

BirgitS
Det är ju väldigt skevt om man i en tråd inte får förs fram sina åsikter. Då blir man flyttad till en egen tråd. Snacka om censur.
Nej, det är inte censur. Du behöver läsa på vad censur innebär.

• Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Allt för att förminska oss som tror annorlunda. Bara för att ni själva är rädda för att ni kanske kan ha fel och är totalt blåsta genom covid bluffen.
Det tragiska är att du inte förstår att den enda som förminskar dig är du själv. Dåligt omdöme är sällan begränsat till en enda fråga.

Jag kommer alltid att tycka det är viktigt att bemöta konspirationsteorier, inte för att jag tror att du kommer att slå dig för pannan och utbrista " Jag har haft fel!" men kanske, kanske är det någon läsare som ännu inte tillåtit misstron att helt ta över tillvaron som kan tänka till och inspireras att söka ny kunskap.

• Gilla
  • Haha
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det är inte censur. Du behöver läsa på vad censur innebär.
Jag förstår inte vad ni vaccinhetsare gör i denna tråd om ni ku tycker att det är så illa?

Fairlane
Ledsen, men som Birgit skriver, så är det inte frågan om censur. Du har full rätt att uttrycka dina tankar och åsikter till exempel på ett eget forum. Censur hade det varit om du hade varit förbjuden att uttrycka dina åsikter, som i Kina, Nordkorea eller Ryssland.

Det är märkligt att så många som väljer att tänka själv och tolka forskningsrapporter själva inte ens verkar känna till saker som en genomsnittlig mellanstadieelev lärt sig.

• Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Fairlane Fairlane skrev:
Ledsen, men som Birgit skriver, så är det inte frågan om censur. Du har full rätt att uttrycka dina tankar och åsikter till exempel på ett eget forum. Censur hade det varit om du hade varit förbjuden att uttrycka dina åsikter, som i Kina, Nordkorea eller Ryssland.

Det är märkligt att så många som väljer att tänka själv och tolka forskningsrapporter själva inte ens verkar känna till saker som en genomsnittlig mellanstadieelev lärt sig.
Som jag skrev till Birgit Vad gör ni i denna tråd?

BirgitS
Vad gör du i denna tråd?

Nissens
Om man baserar sina åsikter på rent hittepå så får man ju finna sig i att faktabaserade åsikter väger tyngre.

Inser du skillnaden?

• Gilla
Blazermannen
  • Laddar…
Fairlane
Enkelt, jag skrev ett inlägg i en annan tråd. Moderatorn tyckte inlägget passade bättre här och flyttade det. Inte ylar jag om censur för det.

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.