23 913 läst · 505 svar
24k läst
505 svar
Covid 19 vaccin - konspirationsteorier om spikprotein med mera
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 155 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 155 inlägg
Det är väl snarare än fråga om tro, än tycka?
Jag kanske inte tror att Elvis Presley 1977, utan att han fortfarande lever eller att han blev bortförd av rymdvarelser, men jag får isåfall acceptera att en forumägare anser att det är en konspirationsteori, snarare än fakta och därmed flyttar den till lämplig tråd.
Jag kanske inte tror att Elvis Presley 1977, utan att han fortfarande lever eller att han blev bortförd av rymdvarelser, men jag får isåfall acceptera att en forumägare anser att det är en konspirationsteori, snarare än fakta och därmed flyttar den till lämplig tråd.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 155 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 155 inlägg
Nej du TROR det. Det är skillnad på att tycka något och tro något.Blodsoppen skrev:
Det fina i kråksången är att det står dig helt fritt att starta ett eget forum där du framför dina teorier om Covid, om att Elvis lever (han blev hämtad av rymdvarelser), att jorden är platt, att ingen månlandning skett och att allt som Qanon-rörelsen säger är sant. Du får själv välja om du vill släppa in folk på ditt forum med avvikande uppfattning. Då kan du placera de i en grupp som du kallar konspirationsteoretiker om du vill, inget hindrar dig.
Detta är då typiskt din sort. Att börja blanda bort korten genom att prata om Elvis, jorden är platt och så vidare.Fairlane skrev:Nej du TROR det. Det är skillnad på att tycka något och tro något.
Det fina i kråksången är att det står dig helt fritt att starta ett eget forum där du framför dina teorier om Covid, om att Elvis lever (han blev hämtad av rymdvarelser), att jorden är platt, att ingen månlandning skett och att allt som Qanon-rörelsen säger är sant. Du får själv välja om du vill släppa in folk på ditt forum med avvikande uppfattning. Då kan du placera de i en grupp som du kallar konspirationsteoretiker om du vill, inget hindrar dig.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 155 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 155 inlägg
Nejdå, du har ju själv skrivit att du tror på andra konspirationsteorier (var det deep state?) och nej, jag är inte det minsta rädd att vara lurad. Men ok, jag skriver om det så kanske det passar dig bättre:
Det fina i kråksången är att det står dig helt fritt att starta ett eget forum där du framför dina teorier om Covid, eller andra saker du tror på. Du får själv välja om du vill släppa in folk på ditt forum med avvikande uppfattning. Då kan du placera de i en grupp som du kallar konspirationsteoretiker om du vill, inget hindrar dig.
Blev det bättre så?
Det fina i kråksången är att det står dig helt fritt att starta ett eget forum där du framför dina teorier om Covid, eller andra saker du tror på. Du får själv välja om du vill släppa in folk på ditt forum med avvikande uppfattning. Då kan du placera de i en grupp som du kallar konspirationsteoretiker om du vill, inget hindrar dig.
Blev det bättre så?
Det är ju väldigt skevt om man i en tråd inte får förs fram sina åsikter. Då blir man flyttad till en egen tråd. Snacka om censur.Fairlane skrev:Nejdå, du har ju själv skrivit att du tror på andra konspirationsteorier (var det deep state?) och nej, jag är inte det minsta rädd att vara lurad. Men ok, jag skriver om det så kanske det passar dig bättre:
Blev det bättre så?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 416 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 416 inlägg
Det tragiska är att du inte förstår att den enda som förminskar dig är du själv. Dåligt omdöme är sällan begränsat till en enda fråga.Blodsoppen skrev:
Jag kommer alltid att tycka det är viktigt att bemöta konspirationsteorier, inte för att jag tror att du kommer att slå dig för pannan och utbrista " Jag har haft fel!" men kanske, kanske är det någon läsare som ännu inte tillåtit misstron att helt ta över tillvaron som kan tänka till och inspireras att söka ny kunskap.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 155 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 155 inlägg
Ledsen, men som Birgit skriver, så är det inte frågan om censur. Du har full rätt att uttrycka dina tankar och åsikter till exempel på ett eget forum. Censur hade det varit om du hade varit förbjuden att uttrycka dina åsikter, som i Kina, Nordkorea eller Ryssland.Blodsoppen skrev:
Det är märkligt att så många som väljer att tänka själv och tolka forskningsrapporter själva inte ens verkar känna till saker som en genomsnittlig mellanstadieelev lärt sig.
Som jag skrev till Birgit Vad gör ni i denna tråd?Fairlane skrev:Ledsen, men som Birgit skriver, så är det inte frågan om censur. Du har full rätt att uttrycka dina tankar och åsikter till exempel på ett eget forum. Censur hade det varit om du hade varit förbjuden att uttrycka dina åsikter, som i Kina, Nordkorea eller Ryssland.
Det är märkligt att så många som väljer att tänka själv och tolka forskningsrapporter själva inte ens verkar känna till saker som en genomsnittlig mellanstadieelev lärt sig.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 155 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 155 inlägg