23 630 läst · 505 svar
24k läst
505 svar
Covid 19 vaccin - konspirationsteorier om spikprotein med mera
Undra vem som måste lära sig, får jag fråga vart du läst det du vet om vaccin? Från vilka kanaler? Om du har fått information från Regering eller någon Myndighet, mainstream media så förstår jag det du tycker!BirgitS skrev:Fel, det är ett vaccin.
Fel, vaccinet har ingen förmåga att ändra cellernas gener.
De blir censurerade för att de har så totalt fel i vad de säger eftersom det inte stämmer överens med verkligheten.
Dels är det inte brottsligt och dels får inga barn i Sverige något experimentellt vaccin.
Om du ska vara med i diskussionen här bör du nog lära dig mycket mer om vad vaccin är och hur de fungerar.
Du verkar så desperat att slå ner på det som går emot den allmänna uppfattningen.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 774 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 774 inlägg
Inte på ställen som ljuger medvetet för att tjäna pengar i alla fall, till skillnad från dig (utgående från vad du skriver).N norddal skrev:
Jag har grundläggande kunskap i biologi sen årtionden vilket du skulle behöva eftersom du inte vet att det är omöjligt för en RNA-sträng att ändra cellernas DNA. Vilket ju är tur för annars skulle ju vårt DNA ändras femtioelva gånger om dagen.
Jag har läst väldigt många forskningsstudier, som inte kommer från läkemedelsföretag förstås, under pandemin. Hur många har du läst?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 774 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 774 inlägg
BirgitS skrev:
Okey du går inte att övertyga även om du viste du har fel. Jag skall inte längre slösa på din eller min tid, vi kommer ändå ingen vart. Ha en bra kväll.BirgitS skrev:
Tror du på tomten också?N norddal skrev:
Beläggen för att han finns är lika starka som beläggen för det du för fram…
Det är fritt fram för vem som helst att tro på tomten, men att försöka övertyga vuxna, normalbegåvade människor om det lär inte bli någon framgångssaga om man säger så… det är precis likadant med de historierna du presenterar..
Inlägget anmält, synd det finns folk som förstör diskussioner och löjliggör andra.Nissens skrev:Tror du på tomten också?
Det är fritt fram för vem som helst att tro på tomten, men att försöka övertyga vuxna, normalbegåvade människor om det lär inte bli någon framgångssaga om man säger så… det är precis likadant med de historierna du presenterar..
Det finns ett uttryck som säger att man inte ska kasta sten i glashus….N norddal skrev:
Du löjliggör själv andra och förklarar dem idioter för att de inte håller med dig. Kommer med ganska tvärsäkra påståenden och förklarar att all tidigare diskussion är idioti och fel.
På vilket sätt skulle det vara acceptabelt för dig att bemöta andra så, men inte för andra att göra samma sak?
Jag tänkte inte svar mera här men när du far med lögner kan jag inte låta bli, har aldrig kalla någon idiot, bara lämnat fakta som finns att läsa på nätet, Men förstått i denna tråd får man bara ha en åsikt synd att inte andra sidan av myntet går att diskutera.KristinaRT skrev:Det finns ett uttryck som säger att man inte ska kasta sten i glashus….
Du löjliggör själv andra och förklarar dem idioter för att de inte håller med dig. Kommer med ganska tvärsäkra påståenden och förklarar att all tidigare diskussion är idioti och fel.
På vilket sätt skulle det vara acceptabelt för dig att bemöta andra så, men inte för andra att göra samma sak?
Du tror att det som står på en sida som https://www.stopworldcontrol.com är fakta?N norddal skrev:
Tänker du på den världsomspännande bögdiktaturen med Soros? Känns inte som om man behöver förlöjliga någon som drar det kortet.N norddal skrev:Man skall nog inte sätta så stor vikt på vad de skriver på vof.se de som skriver där tror nog säker på det de lägger ut är sant, men tyvärr utgår de oftast från att det som ex, kommer från regering, myndigheter, läkemedelsbolag mainstream media mm skulle vara den riktiga sanningen. Tyvärr så har de likaså stora delar av den svenska befolkningen gått på det stora narrativet som händer runt om i världen i dag.
Folk som försöker varna som ex, vaxxet blir ofta förlöjligade, många ids ej kolla upp sånt som går emot den allmänna uppfattningen, sanningen vinner trots alltid förr eller senare, tragiskt tyvärr då försent för många.
Kanske lite utanför ämnet men ändå: De som ändå vill förstå och lära sig vad som händer i världen, det är så mycket mer än det runt Corona och vaxx som man bör veta, och skall säga det kan vara ganska tungt att inse att världen inte fungerar som de flesta tror.
Bra sida att börja läsa [länk]
(. Halleluja! .)N norddal skrev:
Börja med att läsa den här artikeln som beskriver hur Pfizers covid-19-vaccin fungerar. Återkom sen om du förstod vad du läste.N norddal skrev:
https://berthub.eu/articles/posts/reverse-engineering-source-code-of-the-biontech-pfizer-vaccine/
Eller (om du är en modern människa) titta på den här videon som beskriver samma sak, fast med roliga animeringar.
Videon är faktiskt väldigt bra. Jag brukar inte rekommendera någon att titta på en video i diskussionstrådar, men jag gör ett undantag för den här. Videon är nog mer underhållande för den som har lite programmeringserfarenhet.
Jag minns inte längre när jag förstod att tomten inte var på riktigt, men jag har ett vagt minne av att jag blev besviken. Varför vill du göra norddal besviken?Nissens skrev:Tror du på tomten också?