2 154 381 läst · 32 467 svar
2154k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nyheter som jag misstänkt länge
"Uppgifter: Viruset spreds av misstag från labb i Wuhan"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG2MG1/uppgifter-viruset-spreds-av-misstag-fran-labb-i-wuhan
Läs nu själva och bilda er bild av vad som hänt.
Detta har jag misstänkt länge eftersom 4 dagar efter utbrottet hade man hela genetiska uppbyggnaden klar i Kina vilket vanligen tar mycket längre tid. Tid från första rapporterade fallen till tid för redovisning av genetiska uppbyggnaden.
Nej jag tror inte det är skapat av människor utan kommer ursprungligen från fladdermöss.
Vore det skapat av människor har vi en katastrof framför oss med hämnd.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG2MG1/uppgifter-viruset-spreds-av-misstag-fran-labb-i-wuhan
Detta har jag misstänkt länge eftersom 4 dagar efter utbrottet hade man hela genetiska uppbyggnaden klar i Kina vilket vanligen tar mycket längre tid. Tid från första rapporterade fallen till tid för redovisning av genetiska uppbyggnaden.
Nej jag tror inte det är skapat av människor utan kommer ursprungligen från fladdermöss.
Bärplockandet var på radio för nån vecka sen ( P4 där man får veta väldigt mycket vettigt)
De har provat svenska bärplockare utan framgång, de klarar helt enkelt inta av att plocka lika mycket bär som Thailändarna, som är uppfödda med att jobba. Bär skulle bli väldigt dyrt.
De har bra lön även för en svensk, om svensken skulle klara av att plocka lika mycket.
De har provat svenska bärplockare utan framgång, de klarar helt enkelt inta av att plocka lika mycket bär som Thailändarna, som är uppfödda med att jobba. Bär skulle bli väldigt dyrt.
De har bra lön även för en svensk, om svensken skulle klara av att plocka lika mycket.
Rykten spridda av Aftonbladet? Det behöver jag inte läsa för att bilda en bild...optimum skrev:Nyheter som jag misstänkt länge
[länk]
...Isakare skrev:Bärplockandet var på radio för nån vecka sen ( P4 där man får veta väldigt mycket vettigt)
Vilket land syftar du på ska hämnas? Iran är ett land som sysslar med regelrätt hämnd men vet inte riktigt vad de kan göra åt saken.optimum skrev:Nyheter som jag misstänkt länge
[länk]
Medlem
· Halland
· 4 104 inlägg
Inte alls, tobiast har helt rätt. Har man arbetat utomlands några år ser man detta tydligt. Inte så att andra länder är bättre, men i andra änder kan man ofta höra en insikt att det egna landet har brister. I Sverige är det första man hör att viruset inte drabbar Sverige och att vi i alla fall inte har någon samhällsspridning. Höll på att garva ihjäl mig när jag läste intervjun med Tegnell i gårdagens Expressen.mathiash77 skrev:Jösses, vilket högtravande ord .
Kan du definiera denna postmoderna människan. Är det en del av generation Z, millenials eller något som kommer efter Alpha?
Har det att göra med kultur, ålder, samhällsekonomisk ståndpunkt eller sexuell läggning?
Du verkar bara ha fått ihop en massa fina ord för att få din världsbild att gå ihop utan att ta hänsyn till de du försöker stoppa i en fyrkantig låda.
Sedan vad gäller indentifikation av den postmoderne fanatiskt religiöse svensken så identifieras dessa på att de har skägg och dricker latte. Rör det sig om personer som identifierar sig som kvinnor så har de rågblont hår med hästsvans och håller på med yoga. Sådär - en enkel och osviklig metod att identifiera postmoderna systemreligiösa människor!
Generellt är väl förekomsten av dessa irrläror hägre bland socioekonomisk högre stående och helt frånvarande hos kropssarbetare och andra som behöver slita för sitt uppehälle. Idag inte så många.
Läs genom detta i morgon bitti och fundera sedan genom vad du tänkte säga. Det ska bli intressant att höra.A Anders_Nilsson skrev:Inte alls, tobiast har helt rätt. Har man arbetat utomlands några år ser man detta tydligt. Inte så att andra länder är bättre, men i andra änder kan man ofta höra en insikt att det egna landet har brister. I Sverige är det första man hör att viruset inte drabbar Sverige och att vi i alla fall inte har någon samhällsspridning. Höll på att garva ihjäl mig när jag läste intervjun med Tegnell i gårdagens Expressen.
Sedan vad gäller indentifikation av den postmoderne fanatiskt religiöse svensken så identifieras dessa på att de har skägg och dricker latte. Rör det sig om personer som identifierar sig som kvinnor så har de rågblont hår med hästsvans och håller på med yoga. Sådär - en enkel och osviklig metod att identifiera postmoderna systemreligiösa människor!
Generellt är väl förekomsten av dessa irrläror hägre bland socioekonomisk högre stående och helt frånvarande hos kropssarbetare och andra som behöver slita för sitt uppehälle. Idag inte så många.
Medlem
· Halland
· 4 104 inlägg
Det är redan morgon där jag bor och jag är inne på andra koppen kaffe. Vad var det du ville säga? Rent generellt är det tröttsamt med folk som kör med antydningar och inte kan tala ur skägget. Har du något konkret kan jag svara på det. Men det är svårt att dechiffrera vad det var du ville säga med ovanstående inlägg.J Jocke Best skrev:
Vad jag ville säga var alltså att jag håller med tobiast och att man i Sverige ofta saknar insikt om att man själv kanske inte är perfekt och att andra länder kanske gör som dom gör baserat på en situation som vi svenskar inte riktigt förstår.
A Anders_Nilsson skrev:Det är redan morgon där jag bor och jag är inne på andra koppen kaffe. Vad var det du ville säga? Rent generellt är det tröttsamt med folk som kör med antydningar och inte kan tala ur skägget. Har du något konkret kan jag svara på det. Men det är svårt att dechiffrera vad det var du ville säga med ovanstående inlägg.
Vad jag ville säga var alltså att jag håller med tobiast och att man i Sverige ofta saknar insikt om att man själv kanske inte är perfekt och att andra länder kanske gör som dom gör baserat på en situation som vi svenskar inte riktigt förstår.
Om du nu skulle ha läst och förstått en bråkdel av inläggen i denna tråd är det väldigt tydligt att det finns många inlägg från personer som anser att Sverige borde ha gjort saker annorlunda än var vi är idag.
Dessa personer kan ha uppfattningen an nuvarande strategi är rätt eller fel, det finns fortfarande förbättringar att göra.
Jag kan ge dig en bortslipad dammpartikel från min tumnagel (dvs ett späck sanning) i att Sverige har 10 miljoner människor och vi oftast tror vi har mer rätt än många andra delar av världen.
Samtidigt ligger/låg Sverige i framkant inom många områden där vi faktiskt har hjälpt till med teknik och framsteg kring jämlikhet (även om vi har en LÅNG väg kvar).
Gällande övriga delar i det du skrev så håller jag inte med dig alls, jag känner inte alls igen ens någon liten del av det, så du verkar ha lite för mycket religon (tro) bakom dina påståenden.
Redigerat av moderator:
Kommer fortgå under 2 år enligt rapport.
https://www.bloomberg.com/news/arti...pandemic-likely-to-last-two-years-report-says
Kommer vara besvärligt tills 2/3 av befolkning är immuna. Kan bli rätt bra med tidig !?flockimmunitet, även om det inte är det direkta målet.
Det dröjer länge tills vi vet vilken taktik/strategi som var mest bra.
https://www.bloomberg.com/news/arti...pandemic-likely-to-last-two-years-report-says
Kommer vara besvärligt tills 2/3 av befolkning är immuna. Kan bli rätt bra med tidig !?flockimmunitet, även om det inte är det direkta målet.
Det dröjer länge tills vi vet vilken taktik/strategi som var mest bra.
Rykten brukar kännetecknas av att bevis saknas.
Ja USA har redan pratat om åtgärder mot Kinas hantering av coronan.sunnis skrev:
Om det skulle visa sig viruset vore fabricerat av dem kommer nog rätt stor del av världen vända sig mot dem.
Men troligen rör det sig om bristande hantering. Vi får väl se hur det går.
Här i en artikel i Svenska Dagbladet
https://www.svd.se/ordkrig-mellan-usa-och-kina-om-coronautbrottet
Men nu finns bevis enligt den kineiska coronavirusforskaren Shi Zhengli.D Daniel 109 skrev:
Coronavirusforskaren Shi Zhengli ryktas ha sökt asyl på USA:s ambassad i Paris.
Med en stor mängd hemliga dokument från viruslabbet i Wuhan.
Nu uppges att amerikansk underrättelsetjänst tror att ”en miss” vid hennes labb är ursprung till pandemin.
Hur tror du det gått till? Tror du fortfarande på att någon käkat fladdermöss och spridit smittan?
Att man forskar på coronavirus är nog troligt då de haft en tidigare SARS smitta 2002 med 8000 smittade och 750 avlidna.