2 154 348 läst · 32 467 svar
2154k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ej samma höga , men ändå smitta ! Läsförståelse är bra att ha när man diskuterar.
Nyfiken på vad.tompax skrev:
Hur jag gör med toalettdörrens handtag efter jag tvättat händerna.
Ja tyvärr inget annat än att öppna det.
Lite papper i handen hjälper nog inte så mycket ifall man inte sen använder det hela tiden efteråt.
Undersökningar har visat att massor av andra saker och ytor har värre bakterieansamlingar än toalettdörrshandtagen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvMReE/kundvagnar--varsta-bakteriebomberna
Så man kanske borde dra på sig engångshandskar direkt efter handtvätten, tas av mycket försiktigt och kastas innan man äter, eller när man kommer hem.
Men jag drar nog gränsen för min bacillskräck just innan där.
Och vad gäller den sortens toa du beskrev, jovisst har jag begagnat mig av sådana ibland. T.ex. den på IKEA i Uppsala (fast jag slinker nog oftare in på de enskilda toaletterna som har alla faciliteterna).
Men ifall jag skulle göra ett försök att identifiera vad alla män gör där så får jag nog anstränga mig något enormt.
Saken ifråga har ju aldrig intresserat mig förut, men nu har du väckt ett intresse.
Jag ska försöka, nästa gång jag är där, att se ifall jag kan lokalisera någon snuskpelle, eller om det bara syns en massa män som rör sig lite hit och dit, vissa tvättar sig ju, så de borde man kunna utesluta...
...kanske, de kanske tvättar sig innan ...
Det vore kanske dags att återinföra sådana där toalettvakter på allmänna toaletter, men nu med lite extra styrdirektiv.
När jag var i Stockholm besökte jag en pissoar där det över pissrännan var en skylt:
"Håll snyggt!".
Jag håller väl hur fan jag vill!
När jag var i Stockholm besökte jag en pissoar där det över pissrännan var en skylt:
"Håll snyggt!".
Jag håller väl hur fan jag vill!
Redigerat:
Nja, det brukar vara kö till tvättrummen och sånt alla behöver.KnockOnWood skrev:
Eller om man vill ligga på svaj och stanna där
Eller proppa väggarna fulla med skyltar:Mikael_L skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tänk på detta inlägg nästa gång ni besöker en offentlig toalett!
Det är vetenskapligt bevisad att om ett land stänger ner då kommer att smittspridningen sjunka. Jag tror inte att jag behöver bevisa det i detaljer för dig.BirgitS skrev:
Om andra länder har misslyckats då beror med stor sannolikhet på ett mindre effektiv nedstängning. Halvdant som vi ser i Sverige.
Ja det var tider då. Nu finns gott om vuxna utan arbete som kan göra detta,KnockOnWood skrev:
Eller sluta använd lingonsylt du inte plockat och gjort själv.